Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Μάθε την διατροφική αξία των φρούτων του καλοκαιριού

Μάθε την διατροφική αξία των φρούτων του καλοκαιριού

Healthy eatingΤο καλοκαίρι έχει έρθει για τα καλά και οι περισσότεροι από εμάς ετοιμαζόμαστε για τις παραλίες και τις διακοπές μας. Επίσης είναι η πιο ζεστή εποχή του χρόνου, που σημαίνει ότι είναι η πιο κατάλληλη περίοδος για να τρώμε πολλά φρούτα καθημερινά, καθώς είναι πλούσια σε νερό (80 – 94%) και χαμηλά σε θερμίδες, ενώ δεν περιέχουν λίπος και χοληστερόλη. Ας γνωρίσουμε τα κυριότερα φρούτα του καλοκαιριού.

ΦΡΟΥΤΟ     % ΝΕΡΟ    %     ΣΑΚΧΑΡΑ

Καρπούζι        94             5
Πεπόνι              90            8
Ροδάκινο         86            9
Βερίκοκο          87           7
Φράουλα         89            6
Κεράσι              80          12
Σύκο                  85          10

WatermelonΚαρπούζι

Ίσως το καλύτερο φρούτο του καλοκαιριού. Αποτελείται κατά 94% από νερό ενώ έχει μόλις 5 γρ. σάκχαρα/100 γρ. φρούτου. Συνεπώς ο ισχυρισμός ότι το καρπούζι παχαίνει δεν είναι σωστός. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες B1, B6, C και στις αντιοξειδωτικές ουσίες λυκοπένιο και β-καροτένιο, που προστατεύουν τον οργανισμό και μειώνουν την LDL χοληστερόλη. Ακόμη, περιέχει κάλιο, μαγνήσιο και μικρή ποσότητα φυτικών ινών. Είναι ιδιαίτερα φτωχό σε θερμίδες, μιας και 380 γρ. (1 ½ φλιτζάνι) αντιστοιχούν σε 1 ισοδύναμο φρούτου και παρέχουν 60 θερμίδες.

Lemon-Melons-460_782305cΠεπόνι

Το «ζευγάρι» του καρπουζιού. Περιέχει κατά 90% νερό και μας παρέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης C και β-καροτενίου, δυό σημαντικών αντιοξειδωτικών ουσιών. Ένα φλιτζάνι πεπόνι αντιστοιχεί σε ένα ισοδύναμο φρούτου και 60 θερμίδες.

peachesΡοδάκινο

Χαρακτηρίζεται για την υψηλή του περιεκτικότητα σε νερό στο εσωτερικό του και σε φυτικές ίνες στο εξωτερικό του. Οι φυτικές ίνες, ως επι το πλείστον διαλυτές, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου και τη μείωση της LDL χοληστερόλης. Ακόμη, περιέχει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης C, β-καροτενίου, καλίου και σιδήρου. Ένα μικρό ροδάκινο μας δίνει 60 θερμίδες και συστήνεται να το τρώμε με τη φλούδα.

Apricots with leaves on a white background.Βερίκοκο
Όπως και το ροδάκινο, μας προσφέρει διαλυτές φυτικές ίνες, λόγω της φλουδας του, ενώ είναι πλούσιο στα αντιοξειδωτικά βιταμίνη C και β-καροτένιο. Δύο μικρά βερίκοκα αποτελούν ένα φρούτο της ημέρας μας.

strawberry_dvo_dotcomΦράουλα
Το πιο πλούσιο σε βιταμίνη C φρούτο (ΟΧΙ, δεν είναι το πορτοκάλι!). 100 γρ. φράουλες περίεχουν το 70-80% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C! Ακόμη, περιέχουν φώσφορο, σίδηρο, μαγνήσιο, σελήνιο και τις αντιοξειδωτικές βιταμίνες β-καροτένιο και βιταμίνη Ε, βοηθώντας στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της άμυνας του οργανισμού. Τέλος, τα σπόρια της φράουλας μας μας δίνουν φυτικές ίνες, αλλά άτομα με ευερέθιστο έντερο πρέπει να μετριάζουν ή και να αποφεύγουν την κατανάλωση φράουλας λόγω αυτών. Ένα ισοδύναμο φρούτου αντιστοιχεί σε 1 ½ φλιτζάνι φράουλες.

Pair of red cherrysΚεράσι
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των κερασιών ειναι η παρουσία φυτοστερολών, ουσίες που μειώνουν την χοληστερόλη μέσω μείωσης της απορρόφησης της χοληστερόλης των τροφίμων στο έντερο. Επίσης, έρευνες έχουν συσχετίσει την κατανάωη κερασιών με μειωμένη τερηδόνα και πλάκα. Είναι πλούσια σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες και αποτελούνται κατά 80% από νερό. Ένα ισοδύναμο φρούτου είναι 13 κεράσια.

f1Σύκο
Ένα από τα πιο πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα, γι’ αυτό και συστήνεται σε άτομα με δυσκοιλιότητα. Είναι επίσης πλούσιο σε κάλιο και μαγνήσιο για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης καθώς και σε β-καροτένιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C. Δύο σύκα μας παρέχουν 60 θερμίδες.
Συμπερασματικά, τα καλοκαιρινά φρούτα αποτελούν μια δροσερή επιλογή κάτω από τον καυτό ήλιο. Ωμά ή αποξηραμένα, ολόκληρα ή σε μορφή χυμού είναι ένα θρεπτικό σνακ για όλες τις ώρες της ημέρας.

Γεώργιος Σαλταούρας
Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος- Εξωτερικός συνεργάτης του Nutricenter
http://www.nutricenter.gr/


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.