- InfoKids - http://www.infokids.gr -

Μέθοδοι και συμβουλές για να εντοπίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τα μαθησιακά κενά των παιδιών

Τα μαθησιακά κενά είναι οι ελλείψεις στην ύλη ή στην κατανόηση κάποιων θεμάτων που οδηγούν τους μαθητές να μην μπορούν να προχωρήσουν στη νέα γνώση και να βελτιωθούν.

Δημιουργούνται όταν ο μαθητής απουσιάζει συχνά από το σχολείο και δεν φροντίζει να καλύψει την ύλη αυτών των μαθημάτων. Πολλές φορές μάλιστα οι μαθητές δεν ζητούν βοήθεια από το γονιό ή το δάσκαλο για κάτι που δεν έχουν καταλάβει. Παράλληλα, δημιουργούνται όταν ο μαθητής δε μελετά με οργάνωση και σύστημα ή παραλείπει εργασίες που έχει για το σχολείο. Πολλοί επίσης μαθητές με την πρώτη δυσκολία της άσκησης τα παρατούν. Αρκετοί γονείς βοηθούν τα παιδιά τους στη μελέτη χωρίς όμως τα καθοδηγούν να φτάσουν μόνα τους στη γνώση αλλά λύνουν τις ασκήσεις. Ενώ σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας μάθησης αποτελεί το γεγονός ο μαθητής να μελετά σε ένα περιβάλλον, όπου δεν είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στο διάβασμα του.

Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν το παιδί έχει κενά στα μαθήματα; [1]

Πολλές φορές καθώς προχωρά η ύλη των μαθημάτων αρκετοί μαθητές παρουσιάζουν χαμηλές σχολικές επιδόσεις. Πολλά παιδιά βιώνουν μια αγχώδη κατάσταση και συχνά αντιδρούν όταν θα πρέπει να μελετήσουν πχ. για κάποιο διαγώνισμα. Αν το παιδί έχει κενά σε κάποιο μάθημα, αυτό του προκαλεί φόβο και άγχος που αρκετές φορές οδηγεί σε αποστροφή για το συγκεκριμένο μάθημα.

Με ποιο τρόπο μπορούμε να εντοπίσουμε τα κενά του παιδιού στα μαθήματα; [2]

Υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπιστούν τα κενά;

Με διάφορους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί με κενά στο σχολείο. Οι τρόποι αυτοί ποικίλλουν από μαθητή σε μαθητή, εξαιτίας της διαφορετικότητας του παιδιού και του τρόπου αντίληψης του και γι’ αυτό υπάρχουν στρατηγικές μελέτης [3] για κάθε παιδί και σε κάθε μάθημα. Το ερώτημα που προκύπτει στην πορεία είναι μόλις αντιληφθούμε ότι το παιδί έχει κενά, είναι πως θα το καθοδηγήσουμε να μην δημιουργήσει άλλα κενά.

Ο μαθητής θα πρέπει :

Πηγή: http://www.technomeleti.gr/ [4]