Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Μπορεί η διατροφή του παιδιού να είναι... οικοφιλική;

Μπορεί η διατροφή του παιδιού να είναι... οικοφιλική;

article-new_ehow_images_a01_uk_pr_encourage-children-eat-healthy-800x800Η διατροφή στην παιδική ηλικία είναι ιδιαίτερη κρίσιμη και σημαντική για τη φυσιολογική ανάπτυξη και τη διατήρηση της καλής υγείας του παιδιού. Πάγιος στόχος είναι μια σωστή και υγιεινή διατροφή, η οποία καλύπτει τις ιδιαίτερες διατροφικές τους ανάγκες και χαρακτηρίζεται από μέτρο, ισορροπία και ποικιλία. Ακριβώς αυτό εξασφαλίζει η υιοθέτηση και η εφαρμογή των αρχών της Μεσογειακής Διατροφής οι οποίες είναι:

  • Καθημερινά, μεγάλες ποσότητες σε φυτικές ίνες από φρούτα, λαχανικά, ψωμί/δημητριακά, πατάτες, όσπρια.
  • Καθημερινά, ελάχιστη κατανάλωση σε επεξεργασμένα προϊόντα.
  • Καθημερινά, μικρές έως μέτριες ποσότητες σε γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, τυρί και γιαούρτι).
  • Κατανάλωση ψαριών και πουλερικών, σε μικρές έως μέτριες ποσότητες, εβδομαδιαίως.
  • Κατανάλωση κόκκινου κρέατος, 2-3 φορές το μήνα
  • Καθημερινή κατανάλωση ελαιολάδου ως κύρια πηγή λιπαρών.

56384329Στη συνέχεια παραθέτουμε τις βασικές συστάσεις της ‘οικολογικής διατροφής’ και συγκρίνουμε αντίστοιχα:

  • μείωση κατανάλωσης του κρέατος και –των λοιπών ζωικών προϊόντων,
  • μείωση κατανάλωσης πολύ επεξεργασμένων τροφίμων που είναι πλούσια σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι,
  • αυξημένη κατανάλωση τοπικών και εποχικών φρούτων και λαχανικών,
  • μικρότερο ποσοστό φαγητού στα απορρίμματα

Οι ομοιότητες είναι εμφανείς σε όλα σχεδόν τα επίπεδα σύγκρισης. Πιο συγκεκριμένα:

Η παιδική διατροφή στα πρότυπα της Μεσογειακής Διατροφής στηρίζεται περισσότερο σε φυτικά προϊόντα, χωρίς να αποκλείει τις ζωικές τροφές, γεγονός που συμφωνεί με τα χαρακτηριστικά της οικολογικής διατροφής. Αν μάλιστα τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, τα λοιπά φυτικά προϊόντα ακόμη και τα γαλακτοκομικά παράγονται και καταναλώνονται ανάλογα με την εποχή αλλά και σε τοπικό επίπεδο, τότε η οικολογική επιβάρυνση είναι πραγματικά πολύ μικρή.

child-girl-eatingΕίναι εμφανές, ότι προτείνεται η μειωμένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και των προϊόντων του, και ορίζεται σε 2-3 φορές μηνιαίως. Μια άλλη εναλλακτική πρόταση είναι η μη κατανάλωση κόκκινου κρέατος ως κυρίου πιάτου αλλά ως συνοδευτικού μερικές φορές την εβδομάδα ή η εναλλαγή του με ψάρια (πληθυσμών όχι υπό εξαφάνιση) ή πουλερικά τοπικής εκτροφής. Παρόμοια οφέλη για το περιβάλλον αλλά και την υγεία του παιδιού (αποφυγή της παιδικής παχυσαρκίας) προκύπτουν από την μειωμένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων, που είναι πλούσια σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι.

Συνεχίζοντας, η προτεινόμενη καθημερινή και ευεργετική χρήση του ελαιολάδου, ενός φυτικού προϊόντος ως κύρια πηγή λίπους και η αποφυγή αντίστοιχων ζωικών προϊόντων, π.χ. βουτύρου, προσφέρει και αυτή με τη σειρά της, εκτός της ευεργετικής δράσης για την υγεία, σημαντική προστασία για το περιβάλλον. Δεν θα παραλείψουμε, τέλος, να αναφέρουμε τα τεράστια οφέλη (30%) από την προσπάθεια για ελάττωση των τροφίμων, που μπορούν να καταναλωθούν από τα παιδιά, αλλά καταλήγουν στα απορρίμματα.

Γίνεται σαφές, λοιπόν, ότι η ισορροπημένη παιδική διατροφή χαρίζει καλύτερη γνωστική και κριτική επίδοση, ενώ με λίγη προσπάθεια και επιμονή μπορεί να είναι ταυτόχρονα και ‘οικοφιλική’.

Βαραγιάννης Παναγιώτης,

Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

http://artdiet.wordpress.com/


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.