Αρχική Ρωτήστε τον ειδικό «Ο 7χρονος γιος μου παρασύρεται από ένα συμμαθητή, του οποίου τη συμπεριφορά δεν εγκρίνω...»

«Ο 7χρονος γιος μου παρασύρεται από ένα συμμαθητή, του οποίου τη συμπεριφορά δεν εγκρίνω...»

«Έχω έναν πιτσιρίκο που είναι 7 ετών, πηγαίνει στην Β΄ Δημοτικου. Χωρίς να θέλω να σας κουράσω, υπάρχει ένα παιδι μέσα στην τάξη του, το οποίο γνωρίζουμε ότι έχει θέματα γιατί από το οικογενειακό του περιβάλλον ο τρόπος διαπαιδαγώγησης είναι ο τραμπουκισμός (αυτό το δηλώνουν οι ίδιοι οι οικείοι του!). Το θέμα μου όμως είναι ότι ο δικός μου, επειδή υπάρχει ένα παρεάκι 5-6 ατόμων ήδη απο το προνήπιο, παρασύρεται από το παιδί αυτό, εκτελώντας κάποιες φορές και εντολές του. Δηλαδή, ενώ ο ίδιος δημιουργεί θέματα, αυτός δεν φαίνεται! Το άγχος μου και ο φόβος μου ειναι πώς θα καταφέρω να τον κάνω να μην παρασύρεται. Εννοείται ότι η συνεχής συζήτηση είναι βασικό μας μέλημα, όμως θέματα επαναλαμβάνονται. Πώς θα του δώσω να καταλάβει ότι δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις κακές παρέες και πώς θα πετύχω να μην κάνει παρέα με το συγκεκριμένο παιδί;»

Απαντά η Γρηγορία Σόμπολου, Ψυχολόγος - Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Συμφωνώ μαζί σας στο ότι το θέμα σας δεν είναι το άλλο παιδί αλλά το δικό σας και πολύ ορθά το σκέφτεστε. Τα παιδιά όπως βλέπετε δεν επιλέγουν τους φίλους τους με τον ίδιο τρόπο και κριτήριο που το κάνουμε εμείς οι ενήλικοι και χρειάζεται να εστιάσουμε στο ίδιο το παιδί για να δούμε γιατί επιλεγεί αυτή την παρέα.

Στην ηλικία του Δημοτικού τα παιδιά δεν διαλέγουν ακριβώς φίλους, αλλά ψάχνουν τρόπο να ενταθούν στο σύστημα των συνομηλίκων τους. Επίσης, για το λόγο ότι δεν έχουν διαμορφώσει πλήρως την προσωπικότητα τους, μέσα από τις παρέες δοκιμάζουν τον εαυτό τους. Το σίγουρο είναι ότι σε περίπτωση που διαφωνούμε με τις παρέες τους δεν θα πρέπει να θυμώσουμε, αλλά ούτε να ακυρώσουμε τον φίλο που δεν εγκρίνουμε, γιατί αυτό σημαίνει ότι απορρίπτουμε τις επιλογές που κάνουν τα παιδιά μας. Αντίθετα, χρειάζεται να συζητήσουμε με το παιδί μας, να επισημάνουμε ότι διαφωνούμε με τη συμπεριφορά αυτού του παιδιού που δεν εγκρίνουμε, αλλά προσοχή... όχι με τον χαρακτήρα του παιδιού αυτού. Με αυτό τον τρόπο σεβόμαστε το παιδί μας και εμπιστευόμαστε την ικανότητα να καταλάβει τις επιλογές του.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας προκειμένου να κάνει και άλλες παρέες στο σχολείο ή και στη γειτονιά, διότι με αυτό τον τρόπο διευρύνει ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης, αλλά και μειώνει την επιρροή του παιδιού που δεν εγκρίνετε. Επαινέστε τα δυνατά του σημεία αυξάνοντας έτσι την αυτοπεποίθηση του και πείτε του ότι είναι πολύ σημαντικό να κάνει αυτά που θεώρει εκείνος ότι είναι σωστά και όχι αυτά που πιστεύουν οι άλλοι. Επιπρόσθετα, είναι παρά πολύ σημαντικό να έρθετε σε επαφή με το δάσκαλο ή τη δασκάλα, να του γνωστοποιήσετε τι συμβαίνει για να υπάρξει συνεργασία σχετικά με το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και πώς από τη δική του πλευρά μπορεί να βοηθήσει. Αν πάλι νιώθετε ότι χρειάζεστε παραπάνω βοήθεια από αυτές τις συμβουλές, καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε με κάποιον ειδικό για να πάρετε καθοδήγηση πιο λεπτομερής για το πώς θα αντιμετωπίσετε την κατάσταση που σας απασχολεί.

Σε κάθε περίπτωση να θυμάστε ότι το παιδί σας είναι δυνατό, ικανό και περιμένει να του το θυμίσετε και να το εμπιστευτείτε!

Σόμπολου Γρηγορία
BSc in Psychology, MA, MSc
Ψυχολόγος - Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια
Σχολές γονέων
Τηλ: 693 23 16887


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.