Αρχική Γωνιά του μαθητή Ο δρόμος με τις λέξεις: Άσκηση ανάγνωσης για παιδιά με δυσλεξία

Ο δρόμος με τις λέξεις: Άσκηση ανάγνωσης για παιδιά με δυσλεξία

O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish4-002Πώς μπορούμε να χαρίσουμε σε ένα δυσλεκτικό και με μαθησιακές δυσκολίες παιδί πλούσιες εμπειρίες ανάγνωσης;

Βασικά συμπτώματα του αδύναμου μηχανισμού ανάγνωσης που εμφανίζει ένα δυσλεκτικό παιδί είναι: το κόμπιασμα, ο συλλαβισμός, οι συχνές αντικαταστάσεις λέξεων με άλλες που μοιάζουν μορφολογικά ή φωνολογικά, η αφαίρεση/προσθήκη γραμμάτων κ.α. Αυτή η δυσκολία στην προφορική αποκωδικοποίηση της γραφημικής αναπαράστασης μιας λέξης, μιας πρότασης ή ενός κειμένου μπορεί να αντιμετωπιστεί με διάφορες μεθόδους. Κύριος παράγοντας επιτυχίας των ασκήσεων είναι, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, η ενεργός συμμετοχή στη "κατασκευή" της άσκησης!

Μια άσκηση που συνδυάζει τη χειροτεχνία με την ανάγνωση δίνει αυτή τη δυνατότητα συμμετοχής στο δυσλεκτικό παιδί που τόσο τη χρειάζεται!

Υλικά: περιοδικά, ψαλίδι, κόλλα, σελίδες Α4

Άσκηση: Η άσκηση είναι απλή στη σύλληψή της. Επιλέγετε τις λέξεις με τις οποίες θέλετε να "παίξετε" με το παιδί. Ορίζετε που θα φτιάξετε το κολάζ (σε ένα χαρτόνι, σελίδα τετραδίου).

1ο βήμα:
O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish1

Μέσα απο περιοδικά εντοπίζετε και κόβετε τις λέξεις με τις οποίες θέλετε να "παίξετε" με το παιδί.

2ο βήμα:
O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish2

Ξεκινάτε να κολλάτε διάσπαρτα τις λέξεις σε όλη τη σελίδα.

3ο βήμα:

O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish3

Το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι μια συλλογή απο λέξεις οι οποίες να περιέχουν πεζά, κεφαλαία γράμματα, με διάφορα χρώματα και γραμματοσειρές.

4ο βήμα:
O dromos me tis lexeis-dyslexia-otpikh diakrish4

Διάβαζετε με μπερδεμένη σειρά λέξεις από το κολάζ και το παιδί πρέπει να τις ενώσει με τη σειρά που τις ακούει.

Ο λόγος που μια τέτοια άσκηση είναι τόσο αποτελεσματική είναι γιατί το δυσλεκτικό παιδί θα αναγνώσει διάφορες λέξεις, οι οποίες είναι γραμμένες κάθε φορά και με διαφορετικό τρόπο π.χ. έντονα ή πιο άτονα, με χρώματα, ασπρόμαυρα, με κεφαλαία γράμματα κτλ. Αυτό βοηθά εξαιρετικά στην οπτική διάκριση και στη σιωπηλή ανάγνωση. Επίσης, παράλληλα συμβάλλει και στη λεπτή κινητικότητα με το ψαλίδισμα και τη διαδικασία χρήσης της κόλλας.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας
E-mail: amitrakaki@gmail.com
http://dyslexiaathome.blogspot.gr/


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.