Αρχική Ο Κώστας Κρομμύδας και η κόρη του είδαν και σας προτείνουν Ο Κώστας Κρομμύδας και η κόρη του βλέπουν: «Πινόκιο» του Κάρλο Κολόντι στο θέατρο Ακροπόλ

Ο Κώστας Κρομμύδας και η κόρη του βλέπουν: «Πινόκιο» του Κάρλο Κολόντι στο θέατρο Ακροπόλ

a30

Έχοντας διαβάσει άπειρες φορές το παραμύθι του Πινόκιο στην κόρη μου, ένιωσα μεγάλη ικανοποίηση όταν έμαθα πως ανέβηκε η ομώνυμη παράσταση στο θέατρο Ακροπόλ. Δεν είναι καθόλου εύκολο να μεταφέρεις στο θέατρο μια τόσο γνωστή ιστορία. Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία όλα αυτά που έβλεπε σε απλές εικόνες ενός βιβλίου να γίνουν ήρωες με σάρκα και οστά στη σκηνή του θεάτρου. Αμέσως κλείσαμε εισιτήρια. Αυτή τη φορά είχαμε και παρέα άλλα δύο παιδιά, φίλους της κόρης μας με τις μαμάδες τους. Ξεκινήσαμε λοιπόν την κυριακάτικη βόλτα μας από την Πλάκα στο κέντρο τις Αθήνας και λίγο αργότερα, αν και ο καιρός ήταν υπέροχος και ήθελες να κάνεις βόλτες, πήγαμε στο θέατρο στην παράσταση των 15.00. Υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός και από τα τρία παιδιά της παρέας. Το θέατρο είναι από τα μεγαλύτερα στο κέντρο και ο κόσμος ήταν πολύς, παρόλο που ο ήλιος έλαμπε και δεν ήθελες να τον αφήσεις και να κλειστείς σε ένα θέατρο.

Η παράσταση που είδαμε όμως μας αντάμειψε για αυτή την επιλογή μας. Και τους μεγάλους αλλά κυρίους τους τρεις μικρούς της παρέας, που ενθουσιασμένοι παρακολουθούσαν την εξέλιξη με αμείωτο ενδιαφέρον.
Πολύ μεγάλη παραγωγή για τα ελληνικά δεδομένα. Μουσικοί επί σκηνής, πολλοί ηθοποιοί, αλλά και εντυπωσιακά σκηνικά. Οι πολλές δυνατότητες του θεάτρου έκαναν τις σκηνοθετικές επιλογές ακόμη πιο δυνατές, παρακινώντας ταυτόχρονα τη φαντασία των παιδιών. Κάτι που είναι ζητούμενο και αναγκαίο σε παραστάσεις για παιδιά. Οι ερμηνείες των ηθοποιών σε πολύ καλό επίπεδο έκαναν ακόμη πιο πειστικό το μύθο του Πινόκιο.

Η σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου εξαιρετική, δίνοντας με τις επιλογές που έκανε, πολύ ωραίες θεατρικές στιγμές.

Οι τρεις μουσικοί που βρίσκονταν στο πλάι της σκηνής «έντυναν» μουσικά με πολύ ωραίο τρόπο το μεγαλύτερο κομμάτι της παράστασης.
Τα σκηνικά και τα κουστούμια πολύ ταιριαστά για ένα τέτοιο έργο. Και οι φωτισμοί έβαλαν τη δικιά τους πινελιά στην αρτιότητα της παράστασης.

Θα σταθώ στην ερμηνεία του Γιάννη Σαρακατσάνη (Πινόκιο) που πραγματικά ήταν σε υψηλό επίπεδο. Τον έβλεπα να τρέχει πάνω κάτω, να λούζεται κυριολεκτικά στον ιδρώτα και να ζει το ρόλο πραγματικά.
Έχω μια μικρή διαφωνία για τον τρόπο που αποδόθηκε η «νεράιδα». (Κατερίνα Γερονικολού). Την βρήκα αρκετά απλοϊκή, για έναν τόσο διδακτικό και σημαντικό ρόλο. Εξαιρετικός επίσης ήταν ο «γρύλος» τις Έλλης Χατζεϊπίδου. Οι υπόλοιποι ρόλοι κινήθηκαν σε αρκετά καλό επίπεδο πλην κάποιων μικρών που κατά τη γνώμη μου θα ήθελαν μεγαλύτερη εμβάθυνση.

Τέλος, στις μόνες παρατηρήσεις που έχω να κάνω είναι στη σκηνή που ο Πινόκιο βρίσκεται στην κοιλιά της φάλαινας και μεγαλώνει η μύτη του για να κλείσει η τρύπα. Εκεί σκηνογραφικά κυρίως, χρειαζόταν κάτι πιο αληθοφανές και εντυπωσιακό. Η κόρη μου χαρακτηριστικά γύρισε και μου είπε με αφοπλιστική άνεση, «αυτό είναι σωλήνας μπαμπά και όχι μύτη».

Μπράβο στη διεύθυνση του θεάτρου για την τόση μεγάλη παράγωγη σε μια τόσο δύσκολη εποχή.
Είμαι σίγουρος πως μόλις ο καιρός κρυώσει λίγο, δεν θα βρίσκετε εισιτήρια. Για αυτό βιαστείτε να κλείσετε από νωρίς για να μην το χάσετε. Θα είναι φέτος από τις πιο εντυπωσιακές αλλά και καλές παραστάσεις για παιδιά.
Να σημειώσω πως είμαι από τους λίγους μπαμπάδες που πηγαίνουν στο θέατρο με τα παιδιά τους. Συνήθως και αυτό το αναλαμβάνουν οι μαμάδες. Θα τους συμβούλευα λοιπόν να μην χάνουν αυτή την ωραία ευκαιρία να βρεθεί η οικογένεια όλη μαζί σε μια τόσο διασκεδαστική και χρήσιμη ενασχόληση για τα παιδιά.

krommydas-photo

Κώστας Κρομμύδας

Ηθοποιός- συγγραφέας

a14

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

«Πινόκιο» του Κάρλο Κολόντι
Σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου
Ένα δυνατό παραμύθι που αγαπήθηκε ανά τους αιώνες, διαχρονικό όσο και σύγχρονο, τον «Πινόκιο» επέλεξε να ανεβάσει στην Παιδική Σκηνή του κατά τη φετινή χειμερινή σεζόν ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη και δημιουργό της δημοφιλούς «Κατσαρίδας», Βασίλη Μαυρογεωργίου.
Ο «Πινόκιο» έχει ως θέμα του τη συναρπαστική, όσο και γεμάτη εμπόδια πορεία προς την ενηλικίωση και έχει ως ήρωά του το γνωστό ξύλινο ανθρωπάκι που, παρά τις συμβουλές του πατέρα του Τζεπέτο, παρασύρεται από τον κόσμο του θεάματος, μαγεύεται από την ομορφιά του χρήματος και γίνεται μια άβουλη μαριονέτα, μέχρι να φτάσει στο τέλος στη συνειδητοποίηση.
«Με τον ήρωα της ιστορίας θα ήθελα να ταυτιστούν όλες οι ηλικίες. Το σύμπαν του Πινόκιο είναι μια παραμόρφωση του δικού μας κόσμου γεμάτο συμβολισμούς, η χώρα των ατελείωτων παιχνιδιών, τα παιδιά που μεταμορφώνονται σε γαϊδούρια, το τεράστιο ψάρι, όλα συμβάλουν στο να αισθάνεται ο θεατής ότι δεν μπορεί να φανταστεί τι παραμονεύει στην επόμενη γωνία, καθώς τα πάντα είναι αναγνωρίσιμα, αλλά και ξένα». επισημαίνει για την παράσταση ο σκηνοθέτης, Βασίλης Μαυρογεωργίου.
Ο «Πινόκιο» γράφτηκε από τον Κάρλο Κολόντι το 1883 στη Φλωρεντία, την πόλη που έχει συνδέσει, όσο καμία άλλη στον κόσμο, τη θρησκεία με την τέχνη μεγάλων αναγεννησιακών δημιουργών. Φανερά επηρεασμένος από τη λαϊκή σοφία, ο Κολόντι δανείζεται τεχνάσματα από τους θρησκευτικούς μύθους. Έτσι ο «Πινόκιο» είναι ένα παραμύθι γεμάτο μαθήματα ηθικής που στοχεύουν στην εξέλιξη του ήρωα και δεν βασίζονται στην επιχειρηματολογία, αλλά περισσότερο σε «μαγικές απειλές» που για να νουθετήσουν το μικρό αγόρι του ασκούν φόβο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο δεν είχε γραφτεί για παιδιά, αλλά εκδιδόταν τότε σε εφημερίδα για ενήλικες που διασκέδαζαν με τα παθήματα του μικρού ξύλινου ψεύτη. Πολλές προσπάθειες έγιναν να χρησιμοποιηθεί ο Πινόκιο σαν παιδικό παραμύθι, με πιο γνωστή αυτή του Ντίσνεϊ που τον εδραίωσε ως την συμπαθητική μαριονέτα που θέλει να γίνει αγόρι.

Η ταυτότητα της παράστασης
Διασκευή: Γιώργος Μακρής
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνικά- κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος
Μουσική: Απόλλων Ρέτσος Στίχοι: Νίκος Μωραϊτης
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσια Ατταριάν

Διανομή: Γιάννης Σαρακατσάνης (Πινόκιο), Κατερίνα Γερονικολού (Νεράιδα),
Γιώργος Μακρής (Τζεπέτο), Γιάννης Δενδρινός (Αστυνομικός, Μαριονέτα, Αλεπού, Αγρότης, Μαθητής, Αμαξάς), Στράτος Παλαιολόγος (Θεατράρχης, Αστυνομικός, Ζητιάνος, Σερβιτόρος, Αγρότης, Μαθητής), Έλλη Χατζεϊπίδου (Γρύλλος, Ζητιάνος, Σερβιτόρος, Μαθητής), Νικόλας Πιπεράς (Φυτίλης, Κράχτης, Ζητιάνος, Σερβιτόρος, Αγρότης), Κωνσταντίνος Ρεπάνης (Τόνος, Μαριονέτα, Ζητιάνος, Σερβιτόρος, Αγρότης, Δάσκαλος), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Γάτα, Μαριονέτα, Αγρότης, Μαθητής), Μπέτυ Αποστόλου (Μαντάμ Αντούλ, Μαριονέτα, Ζητιάνος, Αγρότης, Μαθητής)
Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο, στις 3 μ.μ. και κάθε Κυριακή, στις 11.30 π.μ. και στις 3 μ.μ.
Τιμές εισιτηρίων: Ενήλικες 12 ευρώ, παιδιά 10 ευρώ, σχολεία 7 ευρώ
Διάθεση εισιτηρίων: Θέατρο Ακροπόλ (Ιπποκράτους 9-11 τηλ. 210.3643700) και www.viva.gr
%bd%ce%b9%ce%b1/#sthash.exelzUeI.dpuf

Για τον Θεατρικό Οργανισμό «Ακροπόλ»E-mail: acropolpress@acropoltheater.gr και acropolpress@gmail.com

Website: www.acropoltheater.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.