Αρχική InfoSchool Λύκειο «Οι δέσμες επιστρέφουν» - Άρθρο του καθηγητή Β. Ντάλη

«Οι δέσμες επιστρέφουν» - Άρθρο του καθηγητή Β. Ντάλη

th
Με την ψήφιση του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο την Τρίτη το βράδυ, εγκαινιάσθηκε και το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

 
Θυμίζουμε το σύστημα των τελευταίων 30 χρόνων :

  • 1983-1994 Δέσμες με 4 μαθήματα –συνυπολογίζεται η βαθμολογία του

Λυκείου.

  • 1999-2004 Πανελλαδικές εξετάσεις σε Β’ και Γ’ Λυκειου, σχεδόν σε όλα τα

διδασκόμενα μαθήματα της τάξης.

  • 2005-2013 Κατευθύνσεις με 6(η’ 7) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα

στη Γ’ Λυκείου.

Όλες οι αλλαγές του νέου συστήματος ισχύουν για τα παιδιά που φέτος πάνε στην Α’ Λυκείου. Μόνο που ο νόμος δεν θα περιμένει να πάνε στη Γ’ Λυκείου , να δώσουν πανελλαδικές και τοτε να εφαρμοστεί το νέο σύστημα εισαγωγής. Η εισαγωγή τους η’ όχι στα πανεπιστήμια κρίνεται από την Τετάρτη το πρωί , όταν και έγινε ο αγιασμός !
Από την Α’ Λυκείου τα παιδιά μαζεύουν μόρια. Στην Γ’ Λυκείου θα εξεταστούν σε 4 μαθήματα αλλά η βαθμολογία του Λυκείου θα λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Για την προσμέτρηση αυτή, ο γενικός βαθμός προαγωγής της Α΄, της Β΄ και ο γενικός βαθμός απόλυσης της Γ΄ τάξης, εφόσον έκαστος είναι μεγαλύτερος 1 μονάδας από το μέσο όρο των 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, θα προσαρμόζεται ώστε να μην απέχει περισσότερο της μιας μονάδας από το βαθμό του μέσου όρου.

Στη συνέχεια ο αναπροσαρμοσμένος βαθμός της Α΄ Λυκείου θα πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4, της Β΄ Λυκείου με 0,7 και της Γ΄ με συντελεστή 0,9. Το άθροισμα των τριών βαθμών διαιρούμενο διά δύο θα αποτελεί τον «πέμπτο» βαθμό για την πρόσβαση.
Συνεπώς από φέτος τα παιδιά μπαίνουν στο κυνήγι του βαθμού !

Όσα βέβαια καταφέρουν να τελειώσουν την τάξη. Γιατί, με εξετάσεις το Μάιο στις οποίες το 50% των θεμάτων θα είναι από «τράπεζα θεμάτων» διαβαθμισμένης δυσκολίας και τα άλλο 50% από τους διδάσκοντες τους, αυτό δεν είναι και τόσο βέβαιο πλέον ! Το 1999-2000, όταν εφαρμόστηκε η «μεταρρύθμιση Αρσένη», με τις πανελλαδικές εξετάσεις στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου είχαμε από διπλασιασμό μέχρι και επταπλασιασμό των απορριπτόμενων μαθητών σε σχέση με όλη την προηγούμενη περίοδο.

Όπως αποκαλύπτεται στην 36σέλιδη αιτιολογική του νομοσχεδίου έκθεση, στόχος είναι να απομακρυνθούν από το Λύκειο οι μαθητές «nullo labore» απ' το σχολείο. Ο συγκεκριμένος λατινικός όρος, που σημαίνει «χωρίς κόπο», χρησιμοποιείται για να περιγράψει όλα εκείνα τα παιδιά που το εκπαιδευτικό σύστημα έχει παγιδεύσει και παροπλίσει στα πίσω θρανία και που πλέον δεν θα έχουν θέση ούτε κι εκεί.

«Δεν είναι παιδαγωγικώς και ηθικώς αποδεκτό να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο η οκνηρία και σε τελική ανάλυση δεν είναι δίκαιο ορισμένοι μαθητές nullo labore να βρίσκονται στην επόμενη τάξη με μαθησιακά κενά», γράφεται στην αιτιολογική έκθεση. Δεν είναι δίκαιο για τους ίδιους, επειδή «λόγω του ότι δεν διαθέτουν την προαπαιτούμενη γνωστική επάρκεια νιώθουν μειονεκτικά», αλλά δεν είναι δίκαιο και για τους συμμαθητές τους διότι αυτοί, οι nullo labore, «παρακωλύουν την απρόσκοπτη μάθηση των άλλων». Και όπως διαπιστώνει η έκθεση, αυτό είναι ένα φαινόμενο το οποίο στις μέρες μας "έχει πάρει διαστάσεις και πρέπει να μας προβληματίσει". Το μήνυμα είναι σαφές…

Στη Β’ Λυκειου οι κατευθυνσεις είναι 2 : Θεωρητική και Θετική. Κλασικό και Πρακτικό που λέγαν και οι παλιότεροι. Τώρα ονομάζονται «ομάδες προσανατολισμού». Η μία Ανθρωπιστικών και η άλλη Θετικών Σπουδών. Τα μαθήματα του Πρακτικού είναι η Φυσική και τα Μαθηματικά και του Κλασικού Αρχαία και Λατινικά. Όμως συνολικά οι βαθμοί αυτής της τάξης συνυπολογίζονται για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Στη Γ’ Λυκείου πιά, οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ διεξάγονται σε 4 μαθήματα μετά την απόλυση του μαθητή από το λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο και σε θέματα από την εξεταστέα ύλη της Γ΄ τάξης που προκύπτουν κατά 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων και κατά 50% από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.

Κάθε μαθητής επιλέγει μια ομάδα προσανατολισμού και ένα από τα πέντε επιστημονικά πεδία (Ανθρωπιστικών και Νομικών Σπουδών, Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, Επιστημών Υγείας, Επιστημών Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές και Παιδαγωγικών Τμημάτων).

Για 3 χρόνια λοιπόν , τα παιδιά θα δίνουν κρίσιμες εξετάσεις «πανελλαδικού» χαρακτήρα και όποιος καταφέρνει να «επιζήσει σχολικά», μετά το τέλος του Λυκείου, θα δίνει πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση.

Ανεξάρτητα από τη δυσκολία των θεμάτων, δεν θα φτάσουν όλα τα παιδιά με τις ίδιες πιθανότητες σε αυτές. Όσα ενισχυθούν φροντιστηριακά θα έχουν ήδη συγκεντρώσει έναν αριθμό μορίων, πρόκριμα για την τελική ευθεία. Όπως και στη Formula-1 όπου οι πρώτοι στα προκριματικά δικαιούνται να ξεκινήσουν πρώτοι την κούρσα !

Κουράγιο παιδιά. Οι πρώτες 39 εξετάσεις είναι δύσκολες …

Ντάλης Βαγγέλης

Διεύθυνση Σπουδών των φροντιστηρίων "π ρ ο τ α σ η"

«π ρ ο τ α σ η φροντιστήρια», Βεΐκου 12 & Ήρας 2, Γαλάτσι, τηλ. 210 2914627,

Ι. Φωκά 102,  Λαμπρινή.

LOGO-PROTASI-575x163


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.