Αρχική InfoSchool Εκπαιδευτικά Νέα Οι γονείς μπορούν να πουν στη δασκάλα πώς θα κάνει το μάθημά της;

Οι γονείς μπορούν να πουν στη δασκάλα πώς θα κάνει το μάθημά της;

32a8aec328c8d619_Teacher.xxxlarge_2xΕίναι ένα από τα περιστατικά που συμβαίνουν σε όλα τα σχολεία της χώρας μας. Λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι για το μεγάλο διάλειμμα ένας άντρας, πατέρας μαθήτριας της ΣΤ τάξης του Δημοτικού, μπαίνει στο σχολείο ανεβαίνει στον πρώτο όροφο , χτυπά την πόρτα της τάξης και ρωτάει τη δασκάλα: « κα Ελπίδα γιατί δε βάζετε εκθέσεις στα παιδιά;». Η δασκάλα έμπειρη, δεν ξαφνιάστηκε, γιατί είχαν προηγηθεί «παροτρύνσεις» της συζύγου, μητέρα της μαθήτριας, προς την ίδια για να γράφουν οι μαθητές περισσότερες εκθέσεις. Βέβαια η δασκάλα, ήξερε τι έκανε, και δεν είναι του παρόντος οι αναλύσεις περί γραπτού λόγου.

Το παραπάνω περιστατικό δεν είναι το μοναδικό. Καθημερινά στα σχολεία γονείς διατυπώνουν συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους. Γιατί να συμβαίνει αυτό, σε τόσο μεγάλο βαθμό; Eίναι κάτι που απασχολεί αρκετά την εκπαιδευτική κοινότητα.

Κάποιοι λόγοι ίσως είναι:

Ότι κάποιοι γονείς πολλές φορές, με βάση τις παραδοσιακές αντιλήψεις, που έχουν σχηματίσει από την δική τους σχολική ζωή ως μαθητές, παραγνωρίζουν ότι η διδακτική εξελίχθηκε. Έχουν αποδεχτεί δικά τους πρότυπα διδασκαλίας και μάλιστα από την οπτική του μαθητή.

Κάποιοι γονείς αναγνωρίζουν παραδόξως στον εαυτό τους ιδιαίτερες δεξιότητες διδακτικής, άσχετα αν δεν έχουν σχετική πιστοποίηση πανεπιστημίου ή ούτε έχουν μελετήσει βασικές αρχές της διδακτικής. Έτσι κατά καιρούς γονείς από διάφορες επαγγελματικές ομάδες διατυπώνουν τις συμβουλές τους προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διδακτική που εφαρμόζουν στην τάξη. Το αντίστροφο, εκπαιδευτικός να συμβουλεύει επαγγελματία γονέα σχετικά με δεξιότητες και ικανότητες του επαγγέλματός του, δε συμβαίνει στον ίδιο βαθμό. Για παράδειγμα δύσκολα θα δώσει συμβουλές ένας εκπαιδευτικός στον κρεοπώλη της γειτονιάς του για το πώς θα τεμαχίσει μια μπριζόλα. Αν το συγκεκριμένο παράδειγμα φαντάζει ακραίο, γιατί να μην φαντάζει και αντίστροφα όταν ένας κρεοπώλης δίνει συμβουλές διδακτικής σε έναν εκπαιδευτικό. (το επαγγελματικό παράδειγμα είναι τυχαίο )

Δημιουργούν προβληματισμό στον εκπαιδευτικό αν πρέπει να εφαρμόσει αυτά που έχει μάθει στο πανεπιστήμιο για να βοηθήσει τους μαθητές του ή να γίνει αρεστός στους γονείς, για να μην ακούει παράπονα. Ο δάσκαλος προβληματίζεται πολύ όταν ο γονέας λέει : «ο δάσκαλος δε βάζει πολλά φύλλα εργασίας» ή « δε βάζει πολλές ασκήσεις γραμματικής», υπονοώντας ότι «βαριέται» να ασχοληθεί. Δε γνωρίζει ότι τι πιο εύκολο πράγμα είναι να δίνονται φύλλα εργασίας στους μαθητές, χωρίς να σημαίνει ότι υπό όρους είναι και αυτά πολύτιμα ή ότι η τακτική της πολλής γραμματικής είναι στα μαύρα κατάστιχα της διδακτικής, ειδικά για τις τέσσερις τάξεις του δημοτικού.

545657488-primary-school-pupil-blackboard-teacher-classroom

Κάποιες συνέπειες είναι:

Ο διδακτική πράξη του εκπαιδευτικού δεν έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα γιατί έρχεται σε αντίθεση με νοοτροπίες μαθητών του που έχουν καλλιεργηθεί από κάποιους γονείς. Για παράδειγμα η νοοτροπία του παπαγαλισμού, στο μάθημα της ιστορίας, καλλιεργείται εύκολα σε ένα μαθητή που έχει ακούσει πολλές φορές αργά το βράδυ λίγο πριν κοιμηθεί τη φράση: « Την έμαθες την ιστορία;». ; Όταν λοιπόν ο εκπαιδευτικός την άλλη μέρα ζητήσει κάτι διαφορετικό σχετικά με τη διδακτική της ιστορίας, που πάλι δεν είναι του παρόντος, θα έχει πετύχει : έναν μαθητή που δε θα ξέρει τι πρέπει να κάνει και έναν γονέα που νομίζει ότι ο εκπαιδευτικός δεν ξέρει τι κάνει. Οι προκαταλήψεις όμως μερικές φορές μπορεί να συμβάλλουν τα μέγιστα στην εξασφάλιση ησυχίας στην τάξη. Έτσι την ώρα που γράφεται η ορθογραφία είναι η πιο ήσυχη στιγμή της ημέρας γιατί οι μαθητές θεωρούν ότι είναι το σημαντικότερο όλων. Αυτό γιατί στο σπίτι ακούν πολλές φορές: « Την έμαθες την ορθογραφία σου;» ή το γεγονός ότι πρώτη στο διάβασμα στο σπίτι είναι η ορθογραφία ή ακόμη ότι το πρωί λίγο πριν ξεκινήσουμε για το σχολείο κάνουμε επανάληψη της ορθογραφίας. Μετά την ορθογραφία βέβαια όπως γνωρίζουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί, το κλίμα της τάξης αρχίζει να γίνεται πιο ανήσυχο. Ολοκληρώνοντας, ο βασικότερος προβληματισμός που προκύπτει είναι ότι η «ειδημοσύνη» κάποιων γονέων, όχι όλων, για το πώς πρέπει να είναι μια σωστή διδακτική δημιουργεί προβλήματα στα μαθησιακά αποτελέσματα. Αυτό γιατί οι μαθητές ως φορείς συγκεκριμένων προτύπων μάθησης από το σπίτι, βιώνουν στην αίθουσα διδασκαλίας, σε σχέση με αυτά που «θέλει ο εκπαιδευτικός», μια αντίφαση για το τι πρέπει τελικά να κάνουν.

Ένα τελευταίο παράδειγμα: Πολλοί μαθητές που θα τους ανατεθεί μια μικρή εργασία 10 γραμμών σε ένα μάθημα και θα απαλλαχτούν από την αποστήθισή του ( η οποία θα είναι πολύ πιο χρήσιμη από ότι να μάθαιναν το μάθημα απ΄έξω) το βράδυ στο σπίτι τους θα πούν στους γονείς τους ότι στο συγκεκριμένο μάθημα δεν έχουμε τίποτα. Θα το πουν αυτό γιατί έχει περάσει μέσα τους βαθιά, ότι μόνο όταν μαθαίνω κάτι απ΄ έξω , έχω να μάθω κάτι. Άρα δεν έχω κάτι.

Πηγή: http://xenesglosses.eu/

Διαβάστε επίσης:

Tι πραγματικά θέλουν να πουν οι δάσκαλοι στους γονείς

Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να θυμώνουν…;

5 συμβουλές των εκπαιδευτικών προς όλους τους γονείς


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.