Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Οι καλύτερες γυμναστικές ασκήσεις ανάλογα με την ηλικία των παιδιών

Οι καλύτερες γυμναστικές ασκήσεις ανάλογα με την ηλικία των παιδιών

IMG_5600Το σώμα αναπτύσσεται από πάνω προς τα κάτω, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης των μυών και των εσωτερικών οργάνων είναι μεγαλύτερος από τον ρυθμό ανάπτυξης του σκελετού. Η αλματώδης ανάπτυξη ξεκινά κατά κανόνα για τα αγόρια στα 13,5 με 14 χρόνια και για τα κορίτσια στα 11,5 με 12. Ένα νεαρό άτομο μπορεί να έχει πρώιμη ή όψιμη ανάπτυξη τονίζει ο Πάρης Μητρόπουλος, personal trainer. Τα αγόρια που ωριμάζουν πρώιμα είναι πιο μυώδη και έχουν βραχύτερα πόδια και ευρύτερη λεκάνη, ενώ τα κορίτσια που ωριμάζουν νωρίτερα έχουν επίσης βραχύτερα πόδια αλλά στενότερους ώμους. Τα παιδιά που ωριμάζουν όψιμα έχουν την τάση να ψηλώνουν περισσότερο, ίσως γιατί η περίοδος ανάπτυξης τους διαρκεί περισσότερο. Στην εφηβεία τα αγόρια αποκτούν περισσότερο βάρος, ύψος και μυϊκή μάζα και έχουν ευρύτερους ώμους από τα κορίτσια, τα οποία αναπτύσσουν ευρύτερη λεκάνη. Η άσκηση σε αυτές τις ηλικίες διευκολύνει το σχηματισμό των οστών αυξάνοντας το εύρος, την πυκνότητα και την ανθεκτικότητα τους.

Στάδια κινητικής ανάπτυξης
Για την προσχολική ηλικία από 3 – 6 ετών οι βασικές κινήσεις είναι:

1. Κινητικοί συνδυασμοί
2. Κινητικότητα
3. Ευλυγισία
Π.χ. Ο χορός είναι μια πολύ καλή προσχολική άσκηση.

Για την σχολική ηλικία από 6 – 10 ετών προχωράμε στην βελτίωση των κινήσεων όπως:

1. Ταχεία κινητική μάθηση
2. Ανάπτυξη δεξιοτήτων
Π.χ. Ποδόσφαιρο, Μπάσκετ, Κολύμβηση.

gymbaroo-gym-1

Για την προεφηβική ηλικία από 10 – 12 ετών προχωράμε στην βελτίωση δεξιοτήτων όπως:

1. Συντονισμός κινήσεων
2. Ελαστικότητα μυών
Π.χ. Πολεμικές τέχνες, Στίβος

Για την εφηβική ηλικία από 12 – 18 ετών προχωράμε στην ολοκλήρωση της ανάπτυξης όπως:

1. Μυϊκή ανάπτυξη
2. Αντοχή
Π.χ. Γυμναστήριο

UPDATE_KidsTraining

Προπόνηση με βάρη

Τα πλεονεκτήματα της προπόνησης με βάρη για παιδιά είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι εξής κανόνες:
1. Τα όργανα που χρησιμοποιεί πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στο επίπεδο ωριμότητας του.

2. Τα όργανα πρέπει να παρέχουν ασφάλεια και να ελέγχονται συνεχώς.

3. Το παιδί πρέπει να είναι υγιές και έτοιμο να δεχτεί την προπόνηση.

4. Η προπόνηση πρέπει να γίνεται με την επίβλεψη του προπονητή, ο οποίος γνωρίζει τις αρχές προπόνησης καθώς και τα προβλήματα που μπορεί να έχει το παιδί.

5. Οι ασκήσεις πρέπει να γίνονται σε όλο το εύρος της κίνησης.

6. Να αποφεύγονται οι μέγιστες προσπάθειες.

7. Να τηρείται η ένταση, η συχνότητα, τα διαλλείματα και η επιλογή δραστηριοτήτων.

Διαβάστε επίσης:

Αφήστε τα παιδιά να παίξουν!

Παιδιά, γυμνάζεστε καθόλου; Κάντε το τεστ και δείτε τι ρόλο παίζει η γυμναστική στη ζωή σας

Παιδιά ελάτε να γυμναστούμε, παίζοντας με τα χούλα – χουπ


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.