Αρχική Γωνιά του μαθητή «Ποια είναι η άποψη σου»; Άσκηση γραπτού λόγου

«Ποια είναι η άποψη σου»; Άσκηση γραπτού λόγου

j0430493.10112158_stdΗ οργάνωση και δομή του γραπτού λόγου αποδεικνύεται πως είναι απο τους πιο δύσκολους στόχους να καταφέρει ένα παιδί. Είναι αλήθεια ότι στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού η παραγωγή συγκροτημένου γραπτού λόγου που μεταφέρει σκέψεις και μηνύματα αποτελεί κύρια απαίτηση της σχολικής ζωής. Τα παιδιά καλούνται να γράψουν παραγράφους, περιλήψεις, κεντρική ιδέα, ερωτήσεις κρίσεων στο μάθημα της Ιστορίας, μικρές εκθέσεις. Πώς θα μπορέσει λοιπόν ένα παιδί που η κύρια δυσκολία του βρίσκεται στην επεξεργασία και παραγωγή του λόγου να ανταποκριθεί στις ανάγκες για σαφή και με πλούσια νοήματα γραπτά;

Η εξάσκηση επιτυγχάνεται μέσα απο ασκήσεις που “αναγκάζουν” το δυσλεξικό παιδί να παράξει γραπτό λόγο. Μια απο τις ασκήσεις  είναι η “Ποια είναι η άποψη σου;” που βάζει το παιδί να καταγράψει την άποψη του μέσα απο συγκεκριμένες φράσεις.

Άσκηση γραπτού λόγου

apopsi-graptos logos- dyslexia

Οδηγίες:

Οι οδηγίες είναι απλές. Αφού καταγράψουμε τις παραπάνω φράσεις θέτουμε στο παιδί, ανάλογα με την ηλικία του και τη τάξη που φοιτά, ένα θέμα. Έτσι ο Χ έβαλε απο μόνος του ως θέμα “ Ο μπαμπάς μου” και στην Λ δόθηκε το θέμα “Καλοκαιρινές διακοπές”. Μέσα απο τις φράσεις το παιδί φτιάχνει προτάσεις που μεταφέρουν την άποψη του για το θέμα.

Παραδείγματα φράσεων:


Προτιμώ….
Νομίζω…..
Νιώθω…..
Πιστεύω……..
Κατά τη γνώμη μου……
Το καλύτερο πράγμα σχετικά με………
Το χειρότερο πράγμα σχετικά με……..
Όλοι πρέπει να……..
…….είναι καλύτερο απο…….γιατί……..

Παράδειγμα άσκησης

Κορίτσι της Δ’ Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες

apopsi-graptos logos- dyslexia 1
Στόχος:  Να μπορέσει το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες να μάθει φράσεις για το πως εκφραζόμαστε όταν θέλουμε να τοποθετηθούμε προσωπικά για ένα θέμα. Να εμπλακεί σε μια διαδικασία γραφής με οριοθετημένο πλαίσιο έκφρασης. Να εκφραστεί γραπτά με ολοκληρωμένες και σαφείς προτάσεις.

Tips: Πάντα μέσα απο μια άσκηση που δίνεται σε ένα Δυσλεξικό παιδί προκύπτουν τα κενά του και οι αδυναμίες του καθώς και η εξέλιξη του μέχρι στιγμής. Σύμφωνα με αυτά κινούμαστε για συμπληρωματικές ασκήσεις που ενισχύουν τους τομείς δυσκολίας.
Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες ως άσκηση γραπτού λόγου. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς, θεραπευτές.

Άσπα Μητρακάκη

Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος

ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας

email: amitrakaki@gmail.com

http://dyslexiaathome.blogspot.com


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.