Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Ποιες τροφές προκαλούν αϋπνία και ποιες την καταπολεμούν

Ποιες τροφές προκαλούν αϋπνία και ποιες την καταπολεμούν

hungry-woman-at-fridge-nighttime-snackΕίτε κοιμάστε νωρίς είτε αργά, το μόνο που θέλετε όταν αποφασίσετε να ξαπλώσετε στο κρεβάτι είναι να σας πάρει ο ύπνος.

Τίποτα δεν είναι πιο ενοχλητικό από την αϋπνία, ενώ όλο και περισσότερες μελέτες αποδεικνύουν ότι ένας σωστός ύπνος είναι απαραίτητος για την υγεία του ανθρώπου.

Παρόλο που οι έρευνες σχετικά με τα τρόφιμα που βοηθούν ή βλάπτουν τον ύπνο είναι ελαφρώς ελλιπείς, μη δημοσιευμένα στοιχεία αποδεικνύουν ότι υπάρχουν συστατικά στοιχεία που λειτουργούν είτε ως «υποστηρικτές» είτε ως «υποκλοπείς» του ύπνου.

ΝΑΙ: Κεράσια
Τα κεράσια είναι μία από τις λίγες φυσικές τροφές που περιέχουν μελατονίνη, την χημική ουσία που ελέγχει το βιολογικό μας ρολόι. Σύμφωνα με έρευνες ο χυμός κεράσι βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου σε ενήλικες που πάσχουν από χρόνια αϋπνία. Extra-tip: Οι ταξιδιώτες συχνά λαμβάνουν κάψουλες μελατονίνης για την καταπολέμηση του jet lag.

Bowl-Of-Cherries-1050x1680

ΟΧΙ: Fast Food
Η υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρές ουσίες που περιέχονται στο λεγόμενο «γρήγορο φαγητό» είναι σίγουρο πως δεν θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε. Το λίπος διεγείρει την παραγωγή οξέος στο στομάχι, το οποίο μπορεί να χυθεί στον οισοφάγο, προκαλώντας τις ανεπιθύμητες καούρες.

ΝΑΙ: Γάλα
Το γάλα περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη, ένας πρόδρομος της σεροτονίνης, η οποία αποτελεί βιοχημική ένωση του εγκεφάλου. Αν και το θέμα είναι αμφιλεγόμενο, μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η τρυπτοφάνη και η σεροτονίνη μπορούν να καταστήσουν τον ύπνο ευκολότερο. Διαφορετικά, ίσως ένα ποτήρι ζεστό γάλα φέρει πίσω μνήμες από την παιδική σας ηλικίας, σας χαλαρώσει και σας βοηθήσει να αποκοιμηθείτε.

glass-of-milk

ΟΧΙ: Κρασί
Τόσο το κρασί όσο οποιοδήποτε άλλο είδος αλκοόλ, είναι απαγορευτικό πριν τον ύπνο. Ο λόγος είναι ότι μεταβολίζει γρήγορα το σύστημά μας και μας αναγκάζει να ξυπνήσουμε πολλές φορές στη μέση της νύχτας. Επιπλέον, αν δεν απέχετε για δικό σας όφελος, κάντε το έστω για τον σύντροφό σας, αφού το αλκοόλ ενισχύει το ροχαλητό κατά τη διάρκεια του ύπνου.

ΝΑΙ: Δημητριακά
Οι υδατάνθρακες σε γενικές γραμμές βοηθούν στο θέμα του ύπνου, όμως δεν χρειάζεται να το παρακάνετε καταναλώνοντας τεράστιες ποσότητες. Αντ’ αυτού, δοκιμάστε ένα μπολ γεμάτο με δημητριακά σε συνδυασμό με γάλα, το οποίο έχει τις δικές του ευεργετικές ιδιότητες για τον ύπνο.

ΟΧΙ: Μαύρη σοκολάτα
Η σοκολάτα, ιδιαίτερα η μαύρη, δεν περιέχει μόνο θερμίδες αλλά και καφεΐνη. Επιπλέον, η θεοβρωμίνη είναι ένα άλλο συστατικό της σοκολάτας που μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό και κατά συνέπεια το πρόβλημα της αϋπνίας.

Dark-chocolate_mini

ΝΑΙ: Μπανάνες
Οι μπανάνες προάγουν τον ύπνο επειδή περιέχουν τα φυσικά μυοχαλαρωτικά στοιχεία μαγνήσιο και κάλιο. Πρόκειται για ένα φρούτο που είναι γενικότερα ευεργετικό, αφού συμβάλλει στην καλή καρδιαγγειακή υγεία και τη γνωστική λειτουργία.

ΟΧΙ: Κοτόπουλο
Το κοτόπουλο ή οποιοδήποτε είδος πρωτεΐνης θεωρείται επιβλαβές εάν καταναλώνεται το βράδυ. Η πέψη υποτίθεται ότι επιβραδύνεται περίπου κατά 50% την ώρα που κοιμόμαστε, όμως εάν φάμε πολλές πρωτεΐνες πριν τον ύπνο θα χωνέψουμε ακόμα πιο αργά. Αντί, λοιπόν, το σώμα μας να επικεντρωθεί στον ύπνο ασχολείται με τη διαδικασία της πέψης.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.