Αρχική Γωνιά του μαθητή Πολύτιμες συμβουλές για τις προφορικές εξετάσεις μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες

Πολύτιμες συμβουλές για τις προφορικές εξετάσεις μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες

schoolΕπειδή ο μαθητής με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πολύ πιθανόν να μην είναι σε θέση να αντιληφθεί ολοκληρωμένα αυτά που διαβάζει ή ακούει, θα πρέπει να του ζητάμε:

Να διαβάσει φωναχτά την εκφώνηση μιας ερώτησης – άσκησης

Να την επαναλάβει μόνος του χωρίς να τη διαβάσει και αν μπορεί να μας εξηγήσει τι ζητάει

Να προσδιορίσει την περιοχή του μαθήματος που χρειάζεται να ξέρει για να επιλύσει το πρόβλημα (επειδή τείνουν να εστιάζουν σε λίγες μόνο διαστάσεις ενός φαινομένου και να εξάγουν συμπεράσματα βασισμένοι σχεδόν αποκλειστικά στην αισθητηριακή αντίληψη)

Ο καθηγητής από τη μεριά του είναι σκόπιμο να προσπαθήσει:

Επειδή οι μαθητές με ΜΔ χαρακτηρίζονται από σημαντικά προβλήματα απόδοσης προσοχής, η εξέταση να γίνεται σε ήσυχο περιβάλλον χωρίς εξωτερικές επιδράσεις (θόρυβοι, κίνηση κλπ)

Να διαβάζονται τα θέματα δυνατά από τον υπεύθυνο πολλές φορές τα θέματα βήμα – βήμα και να ελέγχεται αν τα έχει γράψει σωστά ο μαθητής

Τα γραπτά κείμενα θα πρέπει να φροντίσουμε να είναι όσο το δυνατόν αραιογραμμένα

Επειδή οι μαθητές με ΜΔ μπορεί να έχουν προβλήματα στην ακουστική και οπτική αντίληψη λέξεων ή σύνθετων σχημάτων,

να χρησιμοποιεί απλές οπτικές απεικονίσεις του προβλήματος (σχήματα, εποπτικά μέσα)

να μιλάει αργά και καθαρά και να ζητάει να επαναλάβει ο μαθητής τι κατάλαβε.

disablities

Επειδή οι μαθητές με ΜΔ δεν μπορούν να επιλέξουν τη στρατηγική αντιμετώπισης μιας κατάστασης και τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν όταν οδηγηθούν σε αδιέξοδο κατά την επίλυση ενός προβλήματος ο καθηγητής πρέπει:

Να απλοποιεί προφορικά τις εκφωνήσεις των θεμάτων

Να βοηθάει τον μαθητή να εντοπίσει τις παραμέτρους του προβλήματος

Να συμβάλει στη βήμα – βήμα βοήθεια του μαθητή στο ξεπέρασμα των δυσκολιών κατά τη διάρκεια επίλυσης του προβλήματος.

Να τον διορθώνει όταν οδηγείται σε λάθος δρόμο

Σε περίπτωση προβλήματος στην επίλυση μαθηματικής πράξης, τον βοηθάμε να κάνει μια ανάλογη πράξη με άλλα δεδομένα και του ζητάμε να την επαναλάβει στο συγκεκριμένο πρόβλημα

Σε περίπτωση ερώτησης κρίσεως του ζητάει να προσδιορίσει κάθε φορά ποιο δεδομένο παραμένει σταθερό ή ήδη έχει προσδιοριστεί και τι παραμένει σαν μεταβλητή (επειδή αν και γνωρίζουν την ανάγκη ελέγχου των μεταβλητών που διερευνούν, δεν μπορούν πάντα να τηρήσουν αυτή την αρχή στην πράξη)

Στην περίπτωση που η εκφώνηση θεμάτων συνοδεύεται από σύνθετα διαγράμματα ή σχήματα αυτά θα πρέπει να παρουσιάζονται αναλυτικά καθώς ο μαθητής είναι πιθανόν να μην είναι σε θέση να προσδιορίσει την ακριβή θέση των επιμέρους στοιχείων (πχ ποιο είναι πάνω και πιο κάτω).

Να του εξηγεί τα λάθη του στο τέλος της εξέτασης τονίζοντας τις επιτυχίες του.

Σημείωση: Τα υπόλοιπα επαφίενται στη γνωστή ευαισθησία του εκπαιδευτικού… Έστω και λίγα από τα παραπάνω να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε είναι καλό.

Πηγή: http://users.sch.gr/kontaxis/

Διαβάστε επίσης:

Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και εξετάσεις: λεκτικά μαθήματα

Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνουν οι γονείς των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.