Αρχική InfoMommy Υγεία Πώς να διαλέξετε το τέλειο μαξιλάρι για άνεση στον ύπνο

Πώς να διαλέξετε το τέλειο μαξιλάρι για άνεση στον ύπνο

anoigei-oreksi-ginaikas-seks-0Αν έχουμε κοιμηθεί καλά το βράδυ, η επόμενη μέρα μπορεί να μας φαίνεται παιχνιδάκι. Το μαξιλάρι μας παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό. Ένα σωστό μαξιλάρι όχι μόνο επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου, αλλά και το πόσο καλά ξεκουραζόμαστε και γεμίζουμε με ενέργεια. Ένα λάθος μαξιλάρι, από την άλλη, μπορεί να επιδεινώσει τους πονοκεφάλους, τον αυχενικό πόνο, το μούδιασμα στους ώμους και τα χέρια, ακόμα και το φτέρνισμα. Δεν σημαίνει πως το μαξιλάρι τα προκαλεί όλα αυτά, αλλά σίγουρα μπορεί να χειροτερεύσει αυτά τα συμπτώματα. Ταυτόχρονα, ένα παλιό μαξιλάρι μπορεί να είναι γεμάτο νεκρά κύτταρα, μούχλα, μύκητες και ακάρεα – μάλιστα, υπολογίζεται ότι σε ένα μαξιλάρι που έχει παλιώσει, αυτοί οι μικροοργανισμοί αποτελούν τουλάχιστον το μισό του βάρος. Προτείνεται να αλλάζουμε μαξιλάρι περίπου κάθε 12 με 18 μήνες. Οποιοδήποτε μαξιλάρι έχει κλείσει τα δύο χρόνια, έχει έρθει η ώρα του να φύγει.

Πριν αγοράσουμε ένα καινούριο μαξιλάρι, υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει να υπολογίσουμε, όπως ο τρόπος που κοιμόμαστε. Ο σκοπός του μαξιλαριού είναι να διατηρεί το σώμα μας σε μια ουδέτερη ευθυγράμμιση. Αυτό σημαίνει πως το κεφάλι μας δεν πρέπει να γέρνει πίσω ή μπροστά. Συνεπώς, αν κοιμόμαστε ανάσκελα, χρειαζόμαστε ένα λεπτό μαξιλάρι, ίσως με λίγο έξτρα πάχος στο κάτω μέρος, για να κρατάει τον αυχένα μας. Αν κοιμόμαστε στο πλάι, αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα αρκετά σκληρό μαξιλάρι, ώστε να γεμίζει την απόσταση μεταξύ αυτιού και ώμου. Τέλος, αν κοιμόμαστε μπρούμυτα, πρέπει να ψάξουμε ένα πολύ λεπτό μαξιλάρι, σχεδόν επίπεδο – μπορεί να μην χρειαζόμαστε καν, αλλά θα ήταν καλή ιδέα να έχουμε ένα, τοποθετημένο κάτω από το στομάχι, για να αποφύγουμε τους πόνους στη μέση.

hotel-pillows-14Επίσης, υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά το εσωτερικό του μαξιλαριού. Οι πιο συνηθισμένες είναι τα πούπουλα, το αφρολέξ ή οι υφαντικές ίνες πολυεστέρα. Έχουν γίνει αρκετά δημοφιλή τα μαξιλάρια από “αφρό μνήμης” και λάτεξ, ειδικά σε ανθρώπους που ψάχνουν περισσότερη στήριξη για τον αυχένα. Κάποιοι ειδικοί προτείνουν πως είναι καλή ιδέα να έχουμε, τρόπον τινά, μια “γκαρνταρόμπα” μαξιλαριών και να χρησιμοποιούμε αυτό που χρειαζόμαστε ανά πάσα στιγμή. Για παράδειγμα, μια μέρα μπορεί να χρειαστούμε ένα μαξιλάρι που να στηρίζει καλύτερα τον αυχένα, ενώ την επόμενη -που θα νιώθουμε καλύτερα- το ίδιο μαξιλάρι να μην είναι εξίσου βολικό.

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για το κάθε είδος μαξιλαριού:

  • Αφρολέξ: Ελέγξτε την πυκνότητα. Όσο πιο πυκνό και σκληρό είναι το μαξιλάρι, τόσο λιγότερο θα φθείρεται και τόσο περισσότερη στήριξη θα δέχεστε, χωρίς να γίνεται υπερβολικά μαλακό.
  • Αφρός μνήμης: Αυτά τα μαξιλάρια έχουν γίνει δημοφιλή επειδή μπορούν να “προσαρμόζονται” στο σχήμα του σώματος, μειώνοντας την πίεση. Κυκλοφορούν σε διάφορα μεγέθη και σχήματα. Παρόλα αυτά, έχουν την κακή φήμη ότι μπορούν να προκαλέσουν εξάψεις στον ύπνο, καθώς και ότι ενίοτε αναδίδουν μια δυσάρεστη χημική μυρωδιά.
  • Λάτεξ: Αυτό το μαξιλάρι προσφέρει τη μεγαλύτερη σκληρότητα και αντιστέκεται στη μούχλα και στα ακάρεα. Επίσης, είναι καλή επιλογή για όσους υποφέρουν από προβλήματα με τη μέση, καθώς είναι έτσι φτιαγμένα ώστε να ευθυγραμμίζουν το σώμα όσο καλύτερα γίνεται.
  • Μάλλινα/βαμβακερά: Είναι υποαλλεργικά και επίσης αντιστέκονται στη μούχλα και τα ακάρεα. Συνήθως είναι αρκετά σκληρά.
  • Πουπουλένια: Πολλοί ειδικοί ύπνου προτείνουν αυτά τα μαξιλάρια σαν την καλύτερη επιλογή για ξεκούραση. Ένα από τα καλά τους είναι ότι το “γέμισμα” του μαξιλαριού μπορεί να μετακινηθεί, ώστε να έχουμε περισσότερη στήριξη στα σημεία που επιθυμούμε. Ο καλύτερος συνδυασμός είναι 50% φτερά και 50% πούπουλα, μιας και τα φτερά δρουν σαν ελατήρια και προσφέρουν άριστη στήριξη.

Πηγή: www.iatronet.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.