Αρχική Infokids Υγεία Πώς θα καταλάβετε αν το παιδί σας έχει έλλειψη σιδήρου;

Πώς θα καταλάβετε αν το παιδί σας έχει έλλειψη σιδήρου;

Λαμβάνει το παιδί σας αρκετό σίδηρο από τη διατροφή του; Μήπως τελευταία παρατηρείτε κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά του ή την καθημερινότητά του; Αναρωτηθήκατε ποτέ αν για αυτό μπορεί να φταίει η διατροφή του;

Η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στον οργανισμό, με το κοινότερο να είναι η αναιμία.

Ποια είναι τα συμπτώματα που υποδεικνύουν ότι το παιδί μπορεί να έχει έλλειψη σιδήρου και τι να κάνετε για να την αντιμετωπίσετε;

Αρχικά, ας ξεκαθαρίσουμε ότι ο σίδηρος είναι σημαντικός για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών, αφού μεταφέρει και αποθηκεύει το οξυγόνο από τους πνεύμονες σε όλο τον οργανισμό και είναι απαραίτητος για τη σύνθεση πολλών πρωτεϊνών, ορμονών και νευροδιαβιβαστών.

Τα συμπτώματα και τα σημάδια της έλλειψης σιδήρου, δυστυχώς, δεν είναι άμεσα εμφανή. Ωστόσο, αν ένα παιδί υποφέρει από έλλειψη σιδήρου ίσως να παρουσιάζει κάτι από τα παρακάτω:

  • Χλωμό δέρμα
  • Κούραση
  • Χαμηλή όρεξη
  • Μειωμένο ρυθμό ανάπτυξης
  • Προβλήματα συμπεριφοράς
  • Αδύναμο ανοσοποιητικό και
  • Όρεξη για ασυνήθιστα υποκατάστατα τροφών, όπως πάγος ή κιμωλία.

Αν αντιληφθείτε ότι το παιδί σας παρουσιάζει κάτι από τα παραπάνω τότε συμβουλευτείτε αμέσως τον γιατρό σας και προσπαθήστε να εντάξετε στην διατροφή του κόκκινο κρέας, θαλασσινά, αυγά, πράσινα λαχανικά, όσπρια και φρούτα όπως οι σταφίδες, τα σύκα, οι φράουλες και τα βατόμουρα, τα οποία αποτελούν πηγές σιδήρου.

Λέγεται, μάλιστα, ότι ο ζωικός σίδηρος έχει μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα από τον φυτικό, ενώ ο οργανισμός απορροφά και αξιοποιεί περισσότερο το σίδηρο που προέρχεται από τα ζωικά τρόφιμα παρά τον σίδηρο των φυτικών τροφίμων. Αν θέλετε, όμως, να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό του παιδιού, αυξήστε και την πρόσληψη βιταμίνης C, η οποία συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό εν γένει. Εσπεριδοειδή, φράουλες, τομάτες, πιπεριές και σκούρα, πράσινα λαχανικά βοηθούν το παιδί να δεχθεί και να αφομοιώσει τον σίδηρο καλύτερα.

Κίνδυνοι από την έλλειψη σιδήρου

Η έλλειψη σιδήρου στα παιδιά μπορεί να προκαλέσει, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, σοβαρά προβλήματα στην υγεία τους. Από μειωμένα αποθέματα σιδήρου στις αποθήκες του οργανισμού μέχρι αναιμία, γνωστή και ως σιδηροπενία, κατάσταση η οποία μειώνει τα επαρκή και υγιή κόκκινα αιμοσφαίρια στο αίμα και μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του παιδιού. Για να διαγνωστεί ότι ένα παιδί πάσχει από σιδηροπενική αναιμία, θα πρέπει στις μικροβιολογικές εξετάσεις του να παρουσιάζει χαμηλές τιμές αιμοσφαιρίνης, αιματοκρίτη, σιδήρου και φεριτίνης.

Οι πιο επιρρεπείς ηλικιακά ομάδες σε σιδηροπενία είναι τα νεογέννητα και τα μικρά παιδιά, ενώ και τα κορίτσια στην εφηβεία είναι σε μεγαλύτερο κίνδυνο, αφού το σώμα τους προετοιμάζεται για την εμμηνόρροια.

Πόσο σίδηρο χρειάζεται το παιδί

Tα παιδιά έως 10 χρονών χρειάζεται να παίρνουν κάθε μέρα με το φαγητό τους 10 χιλιοστόγραμμα σιδήρου. Οι ανάγκες αυτές αυξάνουν στην εφηβεία και φτάνουν για τα αγόρια τα 12 χιλιοστόγραμμα και για τα κορίτσια τα 15 χιλιοστόγραμμα.

Ευτυχώς, όμως, η έλλειψη σιδήρου είναι μια κατάσταση που μπορεί να προληφθεί και να αντιμετωπιστεί. Προσφέρετε στα παιδιά σας τροφές πλούσιες σε σίδηρο τόσο στα γεύματα όσο και στα snacks και μην ξεχνάτε να συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας!

Με πληροφορίες από το mayoclinic.org


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.