Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Πρωινό στο φούρνο ή στο σπίτι;

Πρωινό στο φούρνο ή στο σπίτι;

3-smart-and-healthy-breakfastΓράφει η Mαρία Ζερβού, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Προχθές έφτασα αργά το πρωί στο γραφείο της Αθήνας, με αποτέλεσμα να έχω πολύ λίγο χρόνο για να προετοιμάσω πρωινό. Ως εκ τούτου, πήγα σε μία από τις μεγάλες αλυσίδες φούρνων στη γειτονιά μου - σχεδόν όλες έχουν δώσει το "παρών" στο Παγκράτι άλλωστε.

Η δικιά μου επιλογή ήταν ένα μπριός σολομού, ωστόσο περιμένοντας στη σειρά μου στο ταμείο, παρατήρησα τις εναλλακτικές που κυρίως είχε κάποιος να επιλέξει, καθώς και τι κρατούσε ο περισσότερος κόσμος στα χέρια του. Παρατήρησα λοιπόν, σπανακόπιτες, τυρόπιτες, μπαγκέτες, μπουγάτσες, όλα τεραστίων διαστάσεων, μαζί με μια μεγάλη ποικιλία γλυκών (σιροπιαστά, cookies κ.α.) που βρίσκεις μόνο σε ζαχαροπλαστείο.

Η βιομηχανία της γρήγορης παρασκευής σνακ και γευμάτων, αποτελεί τη μεγάλη διατροφική επαναστάση τα τελευταία 20-30 χρόνια! Αποτελούν ωστόσο μια καλή επιλογή; Ένας στους τρεις, κοιτάζει τις ετικέτες των τροφίμων στο σουπερμάρκετ, στο φούρνο κανένας, μιας και… δεν υπάρχουν ετικέτες! Πάρε μια γεύση θερμίδων τους:

1. τυρόπιτα (140g): 476kcal, 27.2g λιπαρά
2. σπανακόπιτα (210g): 443kcal, 22g λιπαρά
3. πρέτσελ (88g): 414kcal, 17.6g λιπαρά
4. κουλούρι σουσαμένιο (80g): 200kcal, 5.8g λιπαρά
5. κρουασανάκι με γέμιση (66g): 205kcal, 17.4g λιπαρά
6. ζαμπονοτυρόπιτα (180g): 563kcal, 24.7g λιπαρά

Είμαι βέβαιη ότι αν γνώριζες τι θερμίδες αποδίδει το κάθε τρόφιμο μέσα στο φούρνο, θα προτιμούσες το πρωινό στο σπίτι, άλλωστε και το λαδάκι που χρησιμοποιείται στα καταστήματα γρήγορου φαγητού δεν νομίζω να είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που χρησιμοποιεί η μητέρα σας! Εκεί κατέληξα και εγώ αφού όση ώρα περίμενα στην ουρά θα μπορούσα άνετα να είχα βάλει σε ένα μπολ τα δημητριακά που προμηθεύτηκα τις προάλλες, με γάλα και να τα φάω με την ησυχία μου. Σκανάροντας τις ετικέτες τους στο σουπερμάρκετ, είχα καταλήξει σε δημητριακά ολικής άλεσης με πρωτεΐνη που τα βρήκα και πολύ ισορροπημένα και ιδιαίτερα χορταστικά, αφού τα δοκίμασα μιας και ξαναπείνασα αργά το μεσημέρι. Και επειδή είμαι και διαιτολόγος, γνωρίζω πως μου προσφέρουν πολύτιμες βιταμίνες και μέταλλα που μόνο τα ολικής αλέσεως μπορούν. Την επόμενη φορά, λοιπόν, σκεφτείτε έξυπνα και δράστε συνειδητοποιημένα.

Σε συνεργασία με το medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.