Αρχική InfoSchool Δημοτικό Προσεχώς αθλητικές δραστηριότητες στα σχολεία Ειδικής Αγωγής

Προσεχώς αθλητικές δραστηριότητες στα σχολεία Ειδικής Αγωγής

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ θεωρώντας σημαντική την ένταξη των μαθητών/τριων ΣΜΕΑ στη διεξαγωγή σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πραγματοποίησε σύσκεψη την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του ΥΠ.Π.Ε.Θ. με την συμμετοχή των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα Ειδική Φυσική Αγωγή που εργάζονται στις δομές ΣΜΕΑΕ της Περιφέρειας Αττικής.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Κωνσταντίνος Αλεξίου τόνισε μεταξύ άλλων, την υποχρέωση, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, του δικαιώματος συμμετοχής στις σχολικές δραστηριότητες όλων των μαθητών/τριων με στόχο την ισότιμη αντιμετώπιση των παιδιών με αναπηρία, το οποίο θα αποτελέσει έμπρακτη απόδειξη του σεβασμού και της αποδοχής στη διαφορετικότητα.

Από την πλευρά του ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. κ. Παναγιώτης Κασσιανός επεσήμαινε τη σημαντικότητα της υλοποίησης των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης και συνέργειας μεταξύ σχολικών μονάδων ειδικής και γενικής αγωγής. Τέλος, αποφασίσθηκε η συγκρότηση ομάδας εργασίας, η οποία θα επεξεργασθεί και θα θέσει το πλαίσιο διεξαγωγής όλων των αθλητικών δραστηριοτήτων στα ΣΜΕΑ.

Μέσα από ένα τέτοιο πρόγραµµα δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά µε ειδικές ανάγκες να αναπτύξουν τις κινητικές δεξιόητες, να αυξήσουν την σωµατική τους κατάσταση και την ατοµική τους ικανότητα µέσα από τις κοινωνικές ιεραρχίες οι οποίες αναπτύσσονται στην τάξη. Η κοινωνικοποίηση των ατόµων µε ειδικές ανάγκες και η ένταξή τους σε οµάδα συµβάλει στην καλύτερη ψυχολογική τους ισορροπία. Η αίσθηση της συµµετοχης σε ένα κοινονικό σύνολο αναστέλει το αίσθηµα της περιθωριοποίησης απο τον αποκλεισµό τους που αντιµετωπίζουν από την οµάδα.

Η σημασία της ένταξης της Ειδικής Φυσικής Αγωγής στα Ειδικά Σχολεία

Ένα σύστηµα ειδικής αγωγής έχει ως σκοπό να βοηθήσει το παιδί, που παρουσιάζει κάποια σωµατική µειονεξία (αισθητηριακή-αντιληπτική δυσλειτουργία, κινητική αδυναµία, χρόνια ασθένεια) ή γενικά αναπτυξιακή διαταραχή και συνήθως δευτερογενώς κάποια ψυχική δυσλειτουργία, µε διάφορα µέσα και µεθόδους παιδαγωγικές, ψυχολογικές, συµβουλευτικές, θεραπευτικές :

α)Να αναπτύξει ισόρροπα την προσωπικότητά του : • Τις σωµατικές και κινητικές του ικανότητες, όπως επίσης και τις φυσιολογικές του λειτουργίες, και να περιφρουρήσει τη σωµατική του υγεία. • Να επιτύχει τη συναισθηµατική του ωρίµανση, να επιδιώξει την αυτογνωσία και τη σωστή αυτοαντίληψη, ώστε να διαµορφώσει υγιές αυτοσυναίσθηµα.

β ) Να εξασκήσει και να αναπτύξει τις αισθητηριακές-αντιληπτικές λειτουργίες, οι οποίες αποτελούν το θεµέλιο της επικοινωνιακής του ικανότητας, αλλά και της πνευµατικής του ανάπτυξης.

γ) Εάν παρουσιάζει κάποια ακουστική ή οπτική αδυναµία, να ενισχύσει συστηµατικά την υπολειµµατική του ακοή µε τεχνολογικά µέσα ή να περιστείλει την περαιτέρω άµβλυνση της οπτικής του οξύτητας.

δ) Εάν έχει κάποιας µορφής κινητική δυσλειτουργίας, µε την εφαρµογή ειδικών προγραµµάτων να βελτιώσει τη γενική κινητική του κατάσταση και να αναπτύξει τις χειροτεχνικές- κατασκευαστικές του δεξιότητες.

transport-for-disabled

ε) Εάν παρουσιάζει κάποια προβλήµατα ψυχολογικής φύσεως, αδυναµίες προσαρµογής ή άλλα προβλήµατα συµπεριφοράς, µε συµβουλευτικές ψυχολογικές διαδικασίες αλλά και ψυχοθεραπευτικά σχήµατα, να µειώσει τις συναισθηµατικές του εντάσεις και να τροποποιήσει τη συµπεριφορά του. Να κατανοήσει και να αποδεχτεί τη µειονεκτική του κατάσταση, να διαµορφώσει όµως µια ρεαλιστική στάση απέναντι στη ζωή και τα προβλήµατά της.

στ) Να αναπτύξει στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο τις διανοητικές του δυνάµεις, έτσι ώστε να επιτύχει ικανοποιητικές επιδόσεις στη µαθησιακή του προσπάθεια και στην εργασία.

ζ) Να αναπτύξει επίσης στην υψηλότερη δυνατή βαθµίδα τη γλωσσική του ικανότητα, ώστε να την χρησιµοποιήσει ως µέσο διαπροσωπικής επικοινωνίας και πνευµατικής ανάπτυξης. η) Να ενταχθεί κανονικά σε ένα κατάλληλο οργανωµένο σχολικό περιβάλλον, όπου το παιδί θα βιώνει ενδιαφέρουσες και ευχάριστες καταστάσεις, έτσι ώστε να αισθάνεται ικανοποιηµένο και ευτυχισµένο.

θ) Με κατάλληλες µεθόδους και ασκήσεις να αποκτήσει περισσότερο πρακτικές γνώσεις, που σχετίζονται µε τα θέµατα της καθηµερινής ζωής, και να αναπτύξει αντίστοιχα πρακτικές δεξιότητες, τις οποίες θα αξιοποιήσει µελλοντικά στην επαγγελµατική του ζωή (πρακτικός-ωφέλιµος σκοπός ). ι) Να κοινωνικοποιηθεί, να αναζητήσει δηλαδή την κοινωνική ζωή, να αναπτύξει βαθύτερες διαπροσωπικές σχέσεις µε τους ανθρώπους του περιβάλλοντός του, να διαµορφώσει ένα προσωπικό σύστηµα αξιών και να µορφώσει θετικές προς τη ζωή και την κοινωνία στάσεις. Να κατορθώσει επίσης να γίνει ανεξάρτητο πρόσωπο, τόσο στο σχολείο όσο και στην οικογένεια. ια) Να αντιµετωπίσει στην παιδική και κυρίως στην εφηβική ηλικία αυστηρά προσωπικά θέµατα και προβλήµατα ζωής, όπως είναι αρκετά οξυµένο στις περιπτώσεις αυτές προβλήµατα της σεξουαλικής ανάπτυξης και συµπεριφοράς. Να δώσει επίσης κάποια απάντηση σε θεµελιακά υπαρξιακά και µεταφυσικά ζητήµατα.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.