Αρχική InfoMommy Υγεία Συμβουλές για ασφαλές περπάτημα στα παγωμένα πεζοδρόμια

Συμβουλές για ασφαλές περπάτημα στα παγωμένα πεζοδρόμια

αρχείο λήψηςΓράφει ο Αθανάσιος Μπαδέκας, Ορθοπεδικός Χειρουργός Τραυματιολόγος

Σε κλοιό παγετού βρίσκεται όλη η χώρα. Μπορεί για κάποιους να είναι ρομαντικό, για άλλους να είναι το σύνθημα για να ξεκινήσουν τα αθλήματα στο χιόνι, ενώ κάποιοι άλλοι μελαγχολούν.

Υπάρχουν όμως και οι παρενέργειες από το χιόνι, τον πάγο και τις βροχές. Στραβοπατήματα, γλιστρήματα με αποτέλεσμα πτώσεις και κατάγματα, αποτελούν οδυνηρά συνεπακόλουθα των καιρικών συνθηκών που αντιμετωπίζουμε τις ημέρες αυτές.

Τις περισσότερες φορές τα ατυχήματα δεν τυχαίνει απλά να συμβούν. Παρακάτω θα αναφέρουμε τους κανόνες, τις οδηγίες που μπορούμε να έχουμε υπόψιν, ώστε να αποφύγουμε παραπατήματα και γλιστρήματα και να χαρούμε χωρίς οδυνηρές επιπτώσεις την εποχή αυτή:

- Βάδιζε αργά και προσεκτικά κυρίως όταν ο δρόμος έχει πάγο ή είναι γλιστερός ή είναι σκοτεινά.
- Σε περίπτωση που αισθανόμαστε άβολα και έχουμε αστάθεια, χρήσιμη είναι η χρήση μπαστουνιού ή βακτηρίας.
- Σε γλιστερό δρόμο προτιμούμε να βαδίζουμε σε χώμα ή γρασίδι αντί πλακάκι ή άσφαλτο.
- Καλό είναι να φοράμε υποδήματα με αντιολισθητική σόλα (π.χ. κρεπ) και σκληρή, ανένδοτη, όχι εύκαμπτη σόλα.
- Σε μεγαλύτερη κυρίως ηλικία καλό είναι να ελέγξουμε την όραση κυρίως (παίζει ρόλο ώστε εύκολα να αποφεύγουμε ανωμαλίες και εμπόδια κατά την βάδιση), αλλά και την ακοή και τα αντανακλαστικά μας. Όσο μεγαλώνουμε τα αντανακλαστικά μας αμβλύνονται, με αποτέλεσμα σε πιθανή πτώση να μην έχουμε την ετοιμότητα να προφυλαχθούμε προτάσσοντας τα χέρια μας, γι αυτό παιδιά και ηλικιωμένοι πέφτουν πιο συχνά με το πρόσωπο και πιο ανώμαλα με αποτέλεσμα βαρύτερες κακώσεις.
- Σε περίπτωση πάγου ή χιονιού γύρω από το σπίτι χρήσιμο είναι να ρίξουμε αλάτι, να καθαρίσουμε τον πάγο και να περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας.
- Το να ασκούμαστε και να έχουμε καλή φυσική κατάσταση βοηθάει στην πιο σταθερή βάδιση και καλύτερη κίνηση διότι οι τένοντες, οι σύνδεσμοι και οι αρθρώσεις κινούνται πιο αρμονικά.
- Μάθετε πόσο γερά είναι τα κόκαλα σας, ιδιαίτερα οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και οι άντρες μετά τα 65 έτη θα πρέπει να κάνουν ένα τεστ για να δούνε την οστική πυκνότητα τους. Πολλά κατάγματα μετά από πτώση, κυρίως αυτά στην περιοχή του καρπού και του ισχίου (γοφός), δεν θα είχαν συμβεί αν δεν υπήρχε μαζί με την πτώση και ο παράγοντας της χαμηλής οστικής πυκνότητας.

Πηγή: www.iatropedia.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.