Αρχική InfoTeens Σχέσεις - Ψυχολογία Tι κάνουμε όταν το παιδί μας είναι υπέρβαρο;

Tι κάνουμε όταν το παιδί μας είναι υπέρβαρο;

Από τη Μαρία-Χριστίνα Αλεξοπούλου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (http://www.paidi-diatrofi.gr/)

Ο κύριος στόχος μας είναι να σταματήσει να παίρνει βάρος και να παραμένει σταθερό στα κιλά του καθώς μεγαλώνει. Τα παιδιά, επειδή χρειάζονται θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξή τους, δεν πρέπει να υποβάλλονται σε δίαιτα.

Αν ένα παιδί έχει περάσει στην εφηβεία, τότε ο στόχος είναι να χάσει βάρος, επικεντρώνοντας όμως στα ακόλουθα:

  • Να βελτιώσει τις διατροφικές του συνήθειες και να ασκείται.
  • Να μειώσει ό,τι απειλεί την υγεία του, δηλαδή υψηλή χοληστερίνη, τριγλυκερίδια, υψηλή πίεση και άλλα.
  • Καλύτερη επικοινωνία και σχέση μεταξύ παιδιού και γονιών.
  • Βελτίωση της εικόνας του και μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση.

Οι περισσότεροι ερευνητές συμπεραίνουν ότι η πιο αποτελεσματική “θεραπεία” για τα υπέρβαρα παιδιά είναι:

  • Υποστήριξη από όλη την οικογένεια.
  • Καλύτερη διατροφή αλλά ΟΧΙ ΔΙΑΙΤΑ.
  • Αλλαγή συμπεριφοράς.
  • Να αντικατασταθεί η καθιστική ζωή με συστηματική άσκηση και δραστηριότητες.
  • Συνεδρίες με κάποιον ειδικό σύμβουλο, ο οποίος ειδικεύεται στη διατροφή.

Eίναι πολύ βασικό να συμμετέχει όλη η οικογένεια στις συνεδρίες. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, να παραβρίσκεται τουλάχιστον ο ένας από τους δύο γονείς. Είναι πολύ συμβατικό, επίσης, οι γονείς να κάνουν ό,τι και το παιδί, ακόμα και αν δε χρειάζεται οι ίδιοι να χάσουν βάρος. Όταν όλη η οικογένεια τρώει τα ίδια φαγητά και έχει κοινές δραστηριότητες, τότε το παιδί δε νιώθει μόνο του ούτε ότι το τιμωρούν. Είναι δύσκολο να τρώει διαφορετικά φαγητά, ενώ η υπόλοιπη οικογένεια τρώει «φυσιολογικά» και να το στέλνουν να γυμναστεί, ενώ οι άλλοι παρακολουθούν τηλεόραση. Η υποστήριξη της οικογένειας, αλλά και των φίλων, παίζουν καθοριστικό ρόλο.
Και το ίδιο το παιδί πρέπει να καταλάβει τη σοβαρότητα αυτής της διαδικασίας. Μερικά παιδιά νομίζουν ότι θα είναι πάρα πολύ δύσκολο να χάσουν βάρος ή ντρέπονται. Σε αυτήν την περίπτωση να του προτείνετε απλά να δοκιμάσει για λίγες εβδομάδες. Κάθε εβδομάδα να γράφετε και εσείς και το παιδί ποιοι θα είναι οι στόχοι σας.
Πολλοί έφηβοι, αλλά και γονείς δε γνωρίζουν πόσο βάρος θα πρέπει να χάνουν την εβδομάδα. Το σωστό και το ασφαλές είναι μισό έως και ένα κιλό την εβδομάδα.

Προσοχή: Όχι δίαιτες. Τα παιδιά  ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑΙΤΑ!
Με το να περιοριστεί η ποσότητα της τροφής σε ένα παιδί, μπορεί να προκληθούν προβλήματα στην ανάπτυξή του. Συνήθως, όταν κάνουμε δίαιτα, μόλις χάσουμε τα περιττά κιλά, σταματάμε και φυσικά μετά τα κιλά ξαναέρχονται. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν έχουμε αλλάξει τις διατροφικές μας συνήθειες, οπότε αρχίζουμε να τρώμε όπως και πριν. Το ίδιο θα συμβεί και με τα παιδιά. Επίσης, η δίαιτα κατά την παιδική ηλικία, μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες αργότερα, όπως βουλιμία ή ανορεξία. Αντί για δίαιτα, ξεκινήστε δίνοντας στο παιδί τροφές χαμηλές σε ζάχαρη, λιπαρά και θερμίδες.
Oι θερμίδες που πρέπει να λαμβάνουν καθημερινά τα παιδιά, δεν πρέπει να είναι λιγότερες από 1.000-1.200 και το ποσοστό λίπους περίπου το 25-30% των θερμίδων, για να είμαστε σίγουροι ότι αναπτύσσονται σωστά τα νεύρα και ο εγκέφαλός τους.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.