Αρχική InfoTeens Σχέσεις - Ψυχολογία Τα Ελληνόπουλα είναι εξαρτημένα στο διαδίκτυο και πέφτουν συχνά θύματα cyberbullying

Τα Ελληνόπουλα είναι εξαρτημένα στο διαδίκτυο και πέφτουν συχνά θύματα cyberbullying

Η εφηβεία χαρακτηρίζεται ως μια περίοδος αλλαγών η οποία σηματοδοτεί τη μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση. Οι εμφανείς σωματικές αλλαγές συνοδεύονται από την αναζήτηση της ταυτότητας και την ένταξη στο κοινωνικό σύνολο και τη κοινωνική πραγματικότητα. Το άγχος, η ανάγκη για κατανόηση, η δυσκολία διαμόρφωσης της ταυτότητας και η περιπλοκότητα της δημιουργίας σχέσεων δεν είναι κάτι εύκολο για τα παιδιά που περνούν την εφηβεία. Το διαδίκτυο, με τις απεριόριστες πιθανότητες, προσφέρει στους έφηβους μια διέξοδο για να καλύψουν τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα. Έρευνες ανά τον κόσμο έχουν υποδείξει ότι η προσκόλληση με το διαδίκτυο αποτελεί μια υπάρχουσα πραγματικότητα, η οποία εντοπίζεται κυρίως στον εφηβικό πληθυσμό. Έρευνες στον ελληνικό εφηβικό πληθυσμό υποδεικνύουν ότι 1% από τους εφήβους της Αττικής παρουσίαζαν υπερβολική χρήση διαδικτύου («εθισμός») και 12,8% παρουσίαζαν περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση διαδικτύου (κατάσταση πριν το «εθισμό»).

4 στα 10 κλήσεις στη Γραμμή Βοηθείας Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου 210-6007686 αφορούν ζητήματα εξάρτησης στο Διαδίκτυο αποκαλύπτει η νέα έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Στην πρώτη θέση αναδείχτηκαν για άλλη μια χρονιά τα αιτήματα για βοήθεια προς το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου αναφορικά με ζητήματα εξάρτησης στο Διαδίκτυο . Συγκεκριμένα, η Γραμμή Βοηθείας του ΕΚΑΔ δέχτηκε κατά την περίοδο λειτουργίας της από τον Ιανουάριο 2015 έως και τον Δεκέμβριο 2015 συνολικά 1497 αιτήματα. Τα 79% προήλθαν μέσα από τηλεφωνική επικοινωνία στον αριθμό 210-6007686, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 20% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση info@help-line.gr. Αρκετά λιγότερα αιτήματα προήλθαν μέσω chat (1%).

Όσον αφορά στα δημογραφικά στοιχεία, η πλειοψηφία των αιτημάτων (75%) προήλθε από ενήλικες, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή ακολουθούν με παρόμοιο ποσοστό (13%).
Δημογραφικά
Δεδομένα # ερωτημάτων
Ανήλικοι 191
Ενήλικοι 1117
Επαγγελματίες 189

whatiscyberbullying

Αναφορικά με τον τύπο του αιτήματος, η πλειοψηφία των αιτημάτων αφορούσε σε θέματα εξάρτησης (41%), ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο διαδικτυακός εκφοβισμός (17%). Στην τρίτη θέση, με ποσοστό 13%, αναδείχθηκε η κατηγορία που αφορά στην παραβίαση της ιδιωτικότητας (κλοπή κωδικών, παραβίαση λογαριασμού κ.α.). Αναλυτικά, το περιεχόμενο των αιτημάτων που υποβλήθηκαν στη Γραμμή έχει ως εξής:

Τύπος αναφοράς / αιτήματος
Αριθμός αναφορών %
Εξάρτηση από το Διαδίκτυο 609 41%
Διαδικτυακός Εκφοβισμός 250 17%
Ιδιωτικότητα (παραβίαση ιδιωτικότητας) 194 13%
Ιδιωτικότητα (πώς να την προστατέψουμε) 171 11%
Αγάπη / Σχέσεις / Σεξουαλικότητα (στο Διαδίκτυο) 165 11%
Δυνητικά επιζήμιο περιεχόμενο 20 1%
Τεχνικά ζητήματα 17 1%
Διαδικτυακή φήμη 16 1%
Ανεπιθύμητη επικοινωνία με αγνώστους
(εκτός από grooming) 14 1%
Ηλεκτρονικό έγκλημα 8 1%
Sexting 8 1%
Παράνομο περιεχόμενο 6 0,4%
Grooming 5 0,3%
Εμπορικοί κίνδυνοι / Απειλές 4 0,3%
Ρατσισμός 3 0,2%
Διατροφικές διαταραχές 3 0,2%
Σεξουαλική παρενόχληση 2 0,1%
Αυτοκτονία 1 0,1%
Αυτοκαταστροφική συμπεριφορά 1 0,1%

Το προσωπικό της Γραμμής Βοηθείας παρείχε ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική, ή / και έδωσε ανάλογες πληροφορίες σε 1.307 αναφορές. Επιπλέον, 141 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στην Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών Safeline.gr και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος, ή σε άλλους αρμόδιους φορείς αντίστοιχα με τη φύση της αναφοράς (π.χ. καταναλωτικές οργανώσεις κ.λπ.) (49 αναφορές).

Ενέργεια Αριθμός αιτημάτων %
Πληροφορίες / Συμβουλές 1307 87%
Προώθηση στη Safeline / Αστυνομία 141 9%
Προώθηση σε άλλο υπεύθυνο οργανισμό (ενώσεις καταναλωτών, προστασίας παιδιών, κ.λπ.) 49 3%

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή Βοηθείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου απευθύνεται σε εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (εκφοβισμός, υπερβολική ενασχόληση, επιβλαβές περιεχόμενο, επικίνδυνες επαφές, κ.α.).

Μπορεί κανείς να επικοινωνήσει με το προσωπικό της γραμμής είτε καλώντας στον αριθμό 210-6007686 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 09:00 – 17:00, είτε αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο info@help-line.gr, είτε επιλέγοντας chat συνομιλία μέσω της ιστοσελίδας www.help-line.gr.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.