Αρχική Γωνιά του μαθητή Τι είδους μαθητής είναι το παιδί σας;

Τι είδους μαθητής είναι το παιδί σας;

1Κάθε παιδί έχει το δικό του μαθησιακό στυλ- ένα μοναδικό τρόπο να προσλαμβάνει και να επεξεργάζεται πληροφορίες. Τα περισσότερα παιδιά – ιδίως τα παιδιά με ΔΕΠΥ- χρησιμοποιούν και τις πέντε αισθήσεις τους για να μάθουν, αλλά συχνά μία από τις αισθήσεις χρησιμοποιείται περισσότερο. Οι «οπτικοί τύποι» προτιμούν το διάβασμα ή την παρατήρηση. Οι «ακουστικοί τύποι» τα πηγαίνουν καλύτερα όταν μιλούν και ακούνε, ενώ οι «κιναισθητικοί/απτικοί τύποι» επωφελούνται περισσότερο όταν χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να προσεγγίσουν κάτι.

Αν εστιάσετε την προσοχή σας στον τρόπο με τον οποίο μαθαίνει καλύτερα το παιδί και του προσφέρετε τα κατάλληλα ερεθίσματα με τον κατάλληλο τρόπο, θα μπορέσετε να το βοηθήσετε να πετύχει στο σχολείο.

Α) Αν το παιδί είναι «οπτικός τύπος»

- Βάλτε το να γράφει τις σημειώσεις του μαθήματος ή τις ασκήσεις για το σπίτι σε χαρτιά διαφορετικών στυλ, χρωμάτων και μεγεθών.

-Χρησιμοποιήστε καρτελάκια με πληροφορίες (flash cards), σχεδιαγράμματα, σκίτσα, διαγράμματα για να το βοηθήσετε να διαβάσει για ένα διαγώνισμα.

- Ζητήστε από τους εκπαιδευτικούς να του δίνουν γραπτές εργασίες. Στο σπίτι, κάντε μια γραπτή λίστα οδηγιών, ρουτινών και προγραμμάτων.

- Παίξτε με το παιδί σας scrabble, λύστε σταυρόλεξα, κάντε αναγραμματισμούς και δείξτε του άλλα παιχνίδια λέξεων.

Β) Αν είναι «ακουστικός τύπος»

- Βάλτε το να διαβάσει σημειώσεις ή το μάθημα σε ένα μαγνητοφωνάκι σαν να είναι dj ή εκφωνητής αθλητικών αγώνων. Με αυτόν τον τρόπο θα διατηρήσει το ενδιαφέρον του καθώς διαβάζει για ένα τεστ.

-Βοηθήστε το να «μελωποιήσει» τον πίνακα της προπαίδειας ή άλλες πληροφορίες που πρέπει να μάθει απέξω (πχ να τα κάνει τραγούδι ραπ).

- Αφήστε τα ή ενθαρρύνετέ τα να διαβάζουν μαζί με κάποιο συμμαθητή τους με μια ομάδα συμμαθητών τους.

- Ψάξτε για ηχητική μορφή (audio book) τα σχολικά βιβλία ή τα λογοτεχνικά βιβλία που θέλει να διαβάσει. Εκτός από αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο, ηχητικά βιβλία διατίθονται συνήθως από συλλόγους τυφλών ή δυσλεξικών ατόμων.

img_5861-scaled1000Γ) Για τους «κιναισθητικούς/απτικούς τύπους»

- Δώστε στο παιδί τουβλάκια, φασόλια ή κάρτες παιχνιδιού προκειμένου να κατανοήσει και να επιλύσει προβλήματα μαθηματικών. Δώστε του τουβλάκια με γράμματα (τύπου scrabble) ή γραμματάκια- μακαρόνια ή δημητριακά προκειμένου να μάθει την ορθογραφία κάποιων λέξεων.

- Δώστε στο παιδί τη δυνατότητα να πιάσει με τα χέρια του όσα μαθαίνει πχ στη φυτολογία/ ζωολογία κάντε εκδρομή στη φύση, στις φυσικές επιστήμες πραγματοποιήστε πειράματα για την κατανόηση των εννοιών.

- Βάλτε το να αναπαριστά , να παίζει σαν ηθοποιός σκηνές από την ιστορία ή την λογοτεχνία.

- Εξερευνήστε υλικά και τεχνικές στα διάφορα μαθήματα πχ κολλάζ, διοράματα, κατασκευές από πηλό.

Απόδοση του άρθρου "Helping Visual, Auditory, and Tactile ADHD Learners"

Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός
ΑΓΓΕΛΟΥ- Κέντρο Εξατομικευμένης Αγωγής
http://angelou-kea.blogspot.gr/
kea_ang@otenet.gr
2310 945 502


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.