Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Τι είναι οι κενές θερμίδες και πώς θα τις αποφύγετε;

Τι είναι οι κενές θερμίδες και πώς θα τις αποφύγετε;

Κενές θεωρούνται οι θερμίδες που προέρχονται από τρόφιμα ή ροφήματα, τα οποία περιέχουν στερεά λίπη ή/και επεξεργασμένους υδατάνθρακες για την παρασκευή τους, αναφέρει η Ελένη Τσαχάκη, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος. Τα στερεά λίπη και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες δίνουν στον οργανισμό θερμίδες, αλλά λίγα ή καθόλου θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και για το λόγο αυτό καλούνται «κενές θερμίδες».

Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες προέρχονται από σάκχαρα ή σιρόπια, τα οποία χρησιμοποιούνται για την παρασκευή ή την επεξεργασία τροφίμων ή ποτών. Στα επεξεργασμένα σάκχαρα ανήκουν η ζάχαρη (λευκή ή καστανή), η δεξτρόζη, η λακτόζη, η μαλτόζη, το μέλι κ.α. αλλά δεν συμπεριλαμβάνονται τα σάκχαρα των φρούτων. Από την άλλη, τα στερεά λίπη προέρχονται κατά κύριο λόγο από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, είτε από φυτικά έλαια, τα οποία κάτω από ειδική επεξεργασία που ονομάζεται υδρογόνωση, μετατρέπονται σε στερεά.

Ορισμένα στερεά λίπη που χρησιμοποιούνται είναι:

- το βούτυρο
- οι κρέμες μαγειρικής, τύπου κρέμα γάλακτος
- το λαρδί
- τα υδρογονωμένα ή μερικώς υδρογονωμένα έλαια
- το έλαιο καρύδας
- το φοινικέλαιο

1500calsΟι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες και τα στερεά λίπη βρίσκονται:

- αναψυκτικά, ροφήματα τύπου Cola, κ.α.
- ενεργειακά ή αθλητικά ποτά
- επεξεργασμένους χυμούς φρούτων
- αρτοσκευάσματα όπως κέικ, μπισκότα, donuts, κρουασάν κ.α.
- πίτσα, τηγανητές πατάτες, burger κ.α.
- γλυκά, πάστες, καραμέλες, γλειφιτζούρια
- παγωτό, γρανίτα
- πατατάκια, γαριδάκια

Τα αλκοολούχα ποτά περιέχουν επίσης κενές θερμίδες, που οφείλονται είτε στην προσθήκη σακχάρων ή σιροπιού είτε στην αιθανόλη.

Tips για να αποφύγετε τις κενές θερμίδες

  1. Επιλέγετε τρόφιμα ή ποτά που να περιέχουν λιγότερα ή/και καθόλου στερεά λίπη και επεξεργασμένους υδατάνθρακες. Για παράδειγμα, προτιμήστε να πιείτε έναν φυσικό χυμό φρούτων ή smoothie που θα φτιάξετε οι ίδιοι, αντί ενός αναψυκτικού. Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στην αίσθηση του ανθρακικού, τότε προσθέστε και λίγο ανθρακούχο νερό που δεν περιέχει καθόλου θερμίδες.
  2. Επιλέγετε να καταναλώνετε πιο σπάνια τα τρόφιμα που περιέχουν κενές θερμίδες, αν δεν μπορείτε να τα αποφύγετε τελείως. Για παράδειγμα, διαλέξτε το αγαπημένο σας γλυκό και βάλτε στόχο της εβδομάδας να το καταναλώσετε μόνο μία φορά. Τις υπόλοιπες μέρες, επιλέξτε να τρώτε κάποιο γιαούρτι με κομμένα φρέσκα φρούτα ή φρουτοσαλάτες ή οποιοδήποτε τρόφιμο που να σας αφήνει μια ευχάριστη και γλυκιά γεύση.
  3. Εάν πάλι δεν μπορείτε να αντισταθείτε στα τρόφιμα με κενές θερμίδες, επιλέξτε να φάτε μικρότερη ποσότητα από αυτή που θα επιλέγατε. Για παράδειγμα, επιλέξτε να φάτε 3 μπισκότα, αντί να φάτε όλο το πακέτο ή επιλέξτε να φάτε 1 μπάλα παγωτό της αρεσκείας σας, αντί για 3 μπάλες που θα επιλέγατε.

Σε συνεργασία με το medNutrition.gr


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.