Αρχική Γωνιά του μαθητή "Τι κάνει και πώς είναι": Άσκηση δυσλεξίας και γραμματικής

"Τι κάνει και πώς είναι": Άσκηση δυσλεξίας και γραμματικής

IMG_7484Γράφει η Άσπα Μητρακάκη, Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος

Έχουμε πολλές φορές τονίσει ότι η ανάκληση της σωστής λέξης καθώς και η ορθή χρήση της στο γραπτό λόγο είναι ένα δύσκολο έργο για τα παιδιά με Δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες. Η μνήμη εργασίας δεν μπορεί πάντα να ανταποκριθεί αλλά και η κατάκτηση της γραμματικής αναγνώρισης των λέξεων πχ. αυτό είναι ρήμα είναι επίσης δύσκολο να πραγματοποιηθεί με επιτυχία.

Για αυτό το λόγο γίνονται πλήθος ασκήσεων όπου με τα σωστά εργαλεία βοηθούν να γίνουν πιο εύκολοι για το Δυσλεξικό παιδί οι γραμματικοί κανόνες αλλά και η λειτουργική χρήση τους στο γραπτό λόγο. Μια άσκηση με αυτό το στόχο είναι και η: “Τι κάνει και Πώς είναι;”

Άσκηση: Με εργαλείο μας την εικόνα ενός ζώου ή αντικειμένου, την οποία κολλάμε στο πάνω μέρος μιας σελίδας Α4, φτιάχνουμε δυο στήλες. Η μια αναφέρεται στο Τι κάνει και η άλλη στο Πώς είναι. Με αυτό το τρόπο το παιδί προτρέπεται να γράψει Ρήματα και Επίθετα σχετικά με το κάθε ζώο ή αντικείμενο.

ti kanei kai pws einai-dyslexia-grammatikh
Το Δυσλεξικό και με μαθησιακές δυσκολίες παιδί είναι πιθανό πολύ σύντομα να “παραπονεθεί” ότι δεν μπορεί να σκεφτεί άλλες λέξεις. Με ερωτήσεις που κατευθύνουν το παιδί να ανακαλέσει τη λέξη προσπαθούμε να βοηθήσουμε πχ. Σκέψου πως μετακινείται το φίδι. Με ποιο τρόπο; η απάντηση είναι κυλιέται, σέρνεται, κτλ.

Tip: Η άσκηση αυτή θα βγάλει στην επιφάνεια πολλές λέξεις που το παιδί είναι πιθανό να μην γνωρίζει τη σημασία τους ή να την έχει παρανοήσει. Με παραδείγματα προσπαθούμε να εξηγήσουμε.

Νέες ασκήσεις που προκύπτουν:

Να φτιάξει προτάσεις με κάποιες απο τις λέξεις.
Να φτιάξει μια μικρή ιστορία (παράγραφο) με το ζώο της εικόνας και κάποιες απο τις λέξεις.
Να κλίνει λέξεις.
Να σχηματίσει οικογένειες λέξεων.
Να γράψει τον ορισμό κάποιων λέξεων.
Ασκήσεις ορθογραφίας των λέξεων.

Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ως άσκηση γραμματικής και λεξιλογίου. Μπορεί να γίνει απο γονείς, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές.

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000747509035
http://dyslexiaathome.blogspot.gr/


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.