Αρχική Infokids Διατροφή & Fitness Τι πρέπει να τρώμε τις μέρες που κάνει κρύο για να ζεσταθούμε;

Τι πρέπει να τρώμε τις μέρες που κάνει κρύο για να ζεσταθούμε;

snowΟ χιονιάς και το έντονο κρύο συνεχίζονται για ακόμη μια ημέρα στη χώρα μας με αποτέλεσμα μικροί και μεγάλοι να περιορίσουμε τις άσκοπες μετακινήσεις σε μια προσπάθεια να παραμείνουμε ζεστοί. Και μπορεί στο σπίτι το καλοριφέρ και το τζάκι να είναι συνεχώς σε λειτουργία ώστε η θερμοκρασία να παραμένει σε σταθερή βάση αλλά καλό θα είναι να γνωρίζουμε και ποιες τροφές είναι ιδανικές ώστε να διατηρηθεί μια σταθερή θερμοκρασία και στο σώμα μας. Τι πρέπει λοιπόν να μαγειρέψουμε ώστε να πάρουμε όση ενέργεια

Γράφει η Περλεπέ Έλενα, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Οι τροφές όταν μεταβολίζονται αποδίδουν ένα ποσό ενέργειας το οποίο ο οργανισμός το αξιοποιεί για να καλύψει διάφορες λειτουργίες του, όπως τη διατήρηση μιας σταθερής πίεσης, τη σωστή και επαρκή κυκλοφορία του αίματος, τη διατήρηση του μυϊκού ρυθμού, τη λειτουργία της καρδιάς και φυσικά τη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας στο σώμα. Αυτό με άλλα λόγια χαρακτηρίζεται και ως Βασικός Μεταβολισμός. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν κρύα ιδιοσύσταση και άλλοι ζεστή. Με άλλα λόγια, άλλοι άνθρωποι είναι λιγότερο ανεκτικοί στο κρύο και άλλοι στη ζέστη. Σε άτομα με κρύα ιδιοσύσταση, όταν μειώνεται η θερμοκρασία περιβάλλοντος οι ενεργειακές τους απαιτήσεις πρέπει να καλύπτονται από τρόφιμα που θα αυξήσουν τις καύσεις του οργανισμού και θα ζεστάνουν το σώμα. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζει και η θερμοκρασία των γευμάτων.

Τροφές που μας κρατούν ζεστούς τον χειμώνα

Εντάξτε στη διατροφή τις παρακάτω τροφές για να σας ζεστάνουν τις κρύες ημέρες του χειμώνα.

kid-drinking-550px

Ενυδάτωση: Νερό, Ζεστά Αφεψήματα, Καφές και Ρόφημα Κακάο
Η επαρκής ενυδάτωση εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Όταν αφυδατώνεται το σώμα μειώνεται η θερμοκρασία του σώματος και κρυώνουμε.

Tip: Τον χειμώνα οι περισσότεροι δυσκολεύονται να καλύψουν τις απαιτήσεις του σώματος σε υγρά λόγω χαμηλής θερμοκρασίας περιβάλλοντος και μια ιδανική λύση είναι τα ζεστά αφεψήματα (τσάι, χαμομήλι, τίλιο κ.α.). Προσθέστε και λίγο μέλι που αποτελεί μοναδικό ρόφημα για όλες τις ώρες.

Σούπες

Είναι ιδανικές σε καθημερινή κατανάλωση τις κρύες ημέρες του χειμώνα, καθώς είναι ένα γεύμα με χαμηλό θερμιδικό φορτίο, πλούσιες σε νερό που συμβάλλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού και μπορεί να αποτελεί πρώτο πιάτο συνοδευτικά ή κυρίως γεύμα όταν περιέχει κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, τυρί, ή φασόλια.

Tip: Προσθέστε στις σούπες λεμόνι και πιπέρι και η γεύση θα απογειωθεί και θα σας κρατήσει ζεστούς.

13973_l

Καυτερά μπαχαρικά

Ενισχύουν τον βασικό μεταβολισμό μέσω της αύξησης των καύσεων λόγω της αυξημένης θερμογεννετικής δράσης τους. Αποξηραμένα φρούτα- δαμάσκηνα, σύκα, ξηροί καρποί και σταφίδες
Αποδίδουν συμπυκνωμένη μορφή ενέργειας κρατώντας τα επίπεδα των καύσεων σταθερά με αποτέλεσμα τη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας του οργανισμού.

Μικρά και συχνά γεύματα: Παρέχουν στον οργανισμό την ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται για τις καύσεις διατηρώντας σε σταθερά επίπεδα τη θερμοκρασία του σώματος.
Ενίσχυση της διατροφής με υδατάνθρακες: Αποτελούν το κυριότερο καύσιμο του οργανισμού. Περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες και άμυλο και αποδίδουν ενέργεια με αργό και σταθερό ρυθμό. Εκτός των άλλων διεργασιών, την ενέργεια αυτή την αξιοποιεί ο οργανισμός σταδιακά και για τη διατήρηση της θερμοκρασίας σε σταθερά επίπεδα.

Tip: Προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης όπως μακαρόνια ολικής άλεσης, αναποφλοίωτο ολικώς ή μερικώς ρύζι, πλιγούρι, τραχανά.

Διαβάστε επίσης:

Ποια είναι η σωστή διατροφή κατά της γρίπης και του κρυολογήματος

Έξω κρύο, παγωνιά…


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.