Αρχική InfoMommy Διατροφή & Fitness Τι πρέπει περιλαμβάνει το μενού του καύσωνα;

Τι πρέπει περιλαμβάνει το μενού του καύσωνα;

lemon-and-waterΤο κύμα καύσωνα που περίμεναν οι μετεωρολόγοι έκανε την εμφάνιση του στη χώρα από σήμερα το πρωί και οπως εξηγεί ο κλινικός διαιτολόγος-βιολόγος Χάρης Δημοσθενόπουλος, προϊστάμενος στο Διαιτολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου «Λαϊκό» στην Αθήνα, για να αντέξει κανείς τη ζέστη πρέπει να λάβει ορισμένα μέτρα, δίνοντας κυρίως έμφαση στο θέμα της επαρκούς ενυδάτωσης και κάνοντας διατροφικές επιλογές-ασπίδα στη θερμοπληξία.

Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να καταναλώνουμε όταν η θερμοκρασία "χτυπά" κόκκινο

ΠΡΩΙΝΟ: Γάλα με δημητριακά, φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής, γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, χυμός, φρυγανιές με μαρμελάδα, τοστ, κουλούρι

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ (πρωί και απόγευμα): Φρούτα, χυμός, κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη, γιαούρτι με φρούτα, κράκερς, ζελέ ή ζελέ με γιαούρτι

ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ: Ρύζι με γιαούρτι, σαλάτα με λαχανικά και χαμηλή σε λίπος πρωτεΐνη (λ.χ. άπαχο τυρί, φέτες γαλοπούλας, κομμάτια κοτόπουλου, τόνος, σολομός, γαρίδες, αβγό), ντάκος, κρύα σούπα ντομάτας, ψάρι ψητό με λαχανικά, φιλέτο κοτόπουλου με λαχανικά ατμού, ζυμαρικό με σάλτσα λαχανικών, ψαρονέφρι ψητό και ρύζι ή λαχανικά ατμού, πατατοσαλάτα με γιαούρτι στραγγιστό χαμηλών λιπαρών και αβγό, θαλασσινά ψητά με ρύζι, ψητά λαχανικά σχάρας ή μανιτάρια πλευρώτους με άπαχο τυρί, λαδερά λαχανικά

Fast-Easy-Weight-Loss-2

ΒΡΑΔΙΝΟ: Τονοσαλάτα, ζυμαρικό, καλαμάκια κοτόπουλου, χωριάτικη σαλάτα με παξιμάδι, ομελέτα με λαχανικά σε αντικολλητικό, καρπούζι-πεπόνι, γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς

Τι πρέπει να αποφεύγουμε

Τυριά, λιπαρές σάλτσες τυριού, μπεσαμέλ

Λιπαρά κρέατα και αλλαντικά

Τηγανητά ψάρια και κρέατα

Λιπαρές σος για σαλάτες

Μπαχαρικά και «βαριά» μαγειρευτά φαγητά

Γλυκά με κρέμα ή βούτυρο

Καφέδες με σαντιγί και σιρόπια γεύσης

1161645_17097045-1024x768Περιεκτικότητα σε νερό των τροφίμων

Χαρακτηριστικά παραδείγματα τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, τα οποία συνιστώνται τους καλοκαιρινούς μήνες, ιδίως όταν έχει πολλή ζέστη. Όσα καταναλώνονται μαγειρεμένα, πρέπει να είναι βραστά ή ψητά. Αντενδείκνυνται τα τηγανητά, τα «βαριά» μαγειρευτά και οι «πλούσιες» σάλτσες.

Σούπες 80-95%

Φρούτα και λαχανικά 80-95%

Μπανάνα, καλαμπόκι, πατάτα 70-80%

Γάλα 87-90%

Γιαούρτι 75-85%

Παγωτό 60-65%

Τυρί 40-60%

Ρύζι 65-70%

Ζυμαρικά 75-85%

Ψάρι/θαλασσινά 65-80%

Αβγό 65-75%

Κοτόπουλο-κρέας 40-65%

Χυμοί 80-95%

ΠΗΓΗ: Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ενυδάτωσης (EuropeanHydrationInstitute)


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.