Αρχική InfoMommy Σχέσεις Τι σημαίνει για σας απόλαυση;

Τι σημαίνει για σας απόλαυση;

02

Ας προσπαθήσουμε να το ορίσουμε κάπως!

Είναι μια σειρά από λειτουργίες που μετατρέπουν ένα θετικό ερέθισμα ή γεγονός σε θετικό συναίσθημα.

Γεγονότα ευχάριστα συμβαίνουν καθημερινά στη ζωή μας, όμως πόσο εκπαιδευμένοι είμαστε να τα προσέχουμε, να τα εκτιμάμε και να τα απολαμβάνουμε;

Προσοχή, Εκτίμηση, Απόλαυση… Είναι μια διαδικασία που βιώνεται στην παρούσα στιγμή.

Μα τι κάνω λάθος;

Τα αρνητικά συναισθήματα βαραίνουν από τα θετικά. Γιαυτό και διαρκούν περισσότερο, μας απασχολούν παραπάνω και θέλουμε να τα επιλύσουμε γιατί ο μηχανισμός επιβίωσής μας κραυγάζει δυνατά! Όμως, αν και το θετικό συναίσθημα είναι πιο «ελαφρύ» στο ζύγι, μπορεί να κρατήσει τόσο ώστε να δώσει όλα τα οφέλη στον οργανισμό μας.

Χρειάζεται όμως βοήθεια, κάποιας μορφής επεξεργασία (Bryant & Veroff, 2007).

Υπάρχουν 3 προϋποθέσεις για να μπορέσει κανείς να απολαύσει τις μικρές χαρές της ζωής!

  1. Να μην είναι επιβαρυμένος με προβλήματα αυτοεκτίμησης και κοινωνικές έννοιες.
  2. Να επικεντρώνεται στο «εδώ και τώρα», αυτό που συμβαίνει την παρούσα στιγμή και όχι να τρέχει αλλού ο λογισμός!
  3. Να έχει αναπτύξει ένα βαθμό επίγνωσης για τα θετικά συναισθήματα που νιώθει. Να τα αναζητά, να μπορεί να τα ονομάσει χωρίς προσθήκη «αλλά»…

Αλλά υπάρχει και η ΡΟΗ..

Η απόλαυση μοιράζεται κοινά σημεία με τη ροή. Περιγράφεται σαν μια εμπειρία που εμπλέκεται κανείς σε μια δραστηριότητα και μέσα απ’ αυτή βιώνει συναισθήματα ικανοποίησης και ευτυχίας.

Για να βιώσει κάποιος την ροή, θα πρέπει η εμπειρία να είναι ανάλογη των δυνατοτήτων του: οι απαιτήσεις να μην είναι πολύ πάνω από τις δεξιότητές του, ούτε και πολύ κάτω. Στην πρώτη περίπτωση δημιουργείται άγχος, στη δεύτερη ανία.

Καλλιτέχνες, συγγραφείς την περιγράφουν σαν «χάσιμο στο χρόνο» ή στη δραστηριότητα, πλήρη συγκέντρωση και απορρόφηση.

Η διαφορά της ροής με την απόλαυση είναι ότι η διαδικασία του απολαμβάνειν χρειάζεται συνειδητοποίηση  και αυτοεπίγνωση=βιώνω συναισθήματα χαράς (τα παρατηρώ) και τα αναγνωρίζω. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί στη ροή, γιατί ενδεχομένως θα την μπλοκάρει.

-Ας εξασκηθούμε γιατί σκουριάσαμε!

Έχετε 15 λεπτά καιρό για να σκεφτείτε και να σημειώσετε 5 τρόπους που χρησιμοποιείτε για να απολαμβάνετε κάτι. Κάντε το συνήθεια στο τέλος της μέρα με έναν απλό τρόπο: μια λίστα σε ένα ταπεινό σημειωματάριο, δίπλα στο κομοδίνο! Σε 28 ημέρες- τόσες χρειάζεται ο εγκέφαλος για να το κάνει συνήθεια- θα έχετε κάνει ένα υπέροχο δώρο στον εαυτό σας!

-Τι λένε οι έρευνες; Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας;

Στρατηγικές απόλαυσης όπως καταγράφηκαν από τους Bryant & Verrof (2007)

  1. Ζω τη στιγμή
  2. Εκφράζω το θετικό συναίσθημα με λόγια και πράξεις
  3. Εκπαιδεύω τις αισθήσεις μου
  4. Ανακαλώ θετικές στιγμές

5.Επιβραβεύω τον εαυτό μου

  1. Μοιράζομαι τα θετικά γεγονότα/στιγμές/σκέψεις με άλλους
  2. Συνειδητοποιώ τον χρόνο που περνάει
  3. Καταγράφω τα όμορφα πράγματα που έχω στη ζωή μου
  4. Αναλογίζομαι πως ήμουν πριν, όταν δεν είχα αυτή την εμπειρία/γνώση/τυχη
  5. Σταματώ το νου μου από επεξεργασία αρνητικών σκέψεων, που σκοτώνουν τη χαρά

Απαντήσαμε; Νομίζω ναι! Απόλαυση είναι, Η ικανότητα να χαίρεσαι τη ζωή!


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.