Αρχική InfoTeens InfoΓνώση Βίντεο: Η αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα σε ένα εξαιρετικό animation

Βίντεο: Η αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα σε ένα εξαιρετικό animation

videoΠοια είναι, στ’ αλήθεια, η πραγματικότητα; Από που αντλεί κάποιος τη βεβαιότητα ότι ο κόσμος έχει μόνο την όψη που παρατηρεί, ενώ γνωρίζουμε ότι αυτό που βιώνουμε ως πραγματικότητα είναι προϊόν της περιορισμένης δυνατότητάς μας να αντιληφθούμε όλες τις πτυχές του κόσμου;

Τέτοιου είδους ερωτήματα δεν είναι, φυσικά, πρόσφατα. Πριν από περίπου 2.400 χρόνια, ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του, ένα από τα γνωστότερα έργα του, επιχείρησε να προσεγγίσει ανάλογα ζητήματα μέσα από την περίφημη αλληγορία του σπηλαίου. Ίσως την πιο αριστοτεχνική φιλοσοφική προσέγγιση του νοήματος της ζωής και της πραγματικότητας. Η αλληγορία, με ήρωες τους φυλακισμένους που πίστευαν ότι ο πραγματικός κόσμος είχε σχέση μόνο με τις σκιές που αποκάλυπτε το λιγοστό φως στα τοιχώματα του σπηλαίου τους, έδωσε την ευκαιρία στον Πλάτωνα να μιλήσει, μέσα από τη δύναμη του μύθου, για σοβαρά φιλοσοφικά θέματα σχετικά με την άγνοια, την πλάνη και την επίδραση της Παιδείας στην ανθρώπινη φύση.

Ο κόσμος των ψευδαισθήσεων και των ιδεών παρουσιάζεται και στο εξαιρετικό βίντεο που δημιούργησε ο εκπαιδευτικός Alex Gendler, με θέμα την αλληγορία του Πλάτωνα, για λογαριασμό της εκπαιδευτικής σειράς TED-Ed lessons.

Δείτε το βίντεο:


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.