Αρχική InfoMommy Υγεία Υπνολαλία: Εσείς μιλάτε στον ύπνο σας;

Υπνολαλία: Εσείς μιλάτε στον ύπνο σας;

iStock_Woman_Sleeping_Matt_ProtectorΗ υπνολαλία δεν είναι ασθένεια αλλά διαταραχή του ύπνου που συμβαίνει όταν κάποιος μιλάει ενώ είναι κοιμισμένος.

Οι μορφές της υπνολαλίας διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο και μπορεί να κυμαίνονται από ασυναρτησίες και παράλογα μουρμουρητά μέχρι πολύπλοκες και απολύτως ορθές συντακτικά δηλώσεις.

Η υπνολαλία μπορεί να συμβεί στον καθένα, ενώ δεν φαίνεται να είναι κατά κάποιο τρόπο κληρονομική και επηρεάζει τους άνδρες και τα παιδιά περισσότερο από τις γυναίκες.

Οι πιο κοινές αιτίες εμφάνισης του φαινομένου είναι η στέρηση ύπνου, η κατανάλωση αλκοόλ, ο πυρετός, το αυξημένο στρες και η κατάθλιψη. Επιπλέον, μπορεί να θεωρηθεί ως σύμπτωμα άλλων διαταραχών του ύπνου όπως οι νυχτερινοί εφιάλτες, η υπνοβασία, η υπνική άπνοια και η διαταραχή συμπεριφοράς του ύπνου REM.

29-sleeptalk-1Η ομιλία κατά τη διάρκεια του ύπνου μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή στη μέση της νύχτας και εμφανίζεται σε κάθε στάδιο του ύπνου. Στο πρώτο μέρος της βραδιάς, οι άνθρωποι τείνουν να βρίσκονται στα βαθύτερα στάδια του ύπνου (στάδια 3-4) και ο εγκέφαλός τους είναι ουσιαστικά απενεργοποιημένος από τα γεγονότα της ημέρας. Κατά το στάδιο αυτό η ομιλία τείνει να ακούγεται περισσότερο σαν μουρμουρητό.

Ο ύπνος γίνεται ελαφρύτερος καθώς η νύχτα προχωράει, με το μυαλό μας να γίνεται πολύ πιο δραστήριο κατά τα στάδια 1 και 2 του ύπνου. Στη φάση αυτή η ομιλία τείνει να είναι πιο κατανοητή και μπορεί να πάρει τη μορφή αφήγησης.

Για τους περισσότερους ανθρώπους η υπνολαλία είναι συνήθως μικρής διάρκειας και δεν απαιτεί καμία θεραπεία. Αν αυτό συμβαίνει πολλές φορές την εβδομάδα καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό, προκειμένου να αποκλείσει οποιαδήποτε άλλη υποκείμενη ιατρική ή ψυχιατρική διαταραχή που μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει το πρόβλημα. Αν η υπνολαλία εμφανίζεται συχνά μετά την ηλικία των 25 ετών, μπορεί να συνδέεται με άλλα ιατρικά ή ψυχιατρικά προβλήματα, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις ακόμα και με νυχτερινές επιληπτικές κρίσεις.

Το σταθερό ωράριο του ύπνου, η αποχή από το αλκοόλ και το κάπνισμα πριν κοιμηθείτε και η κατάργηση της καφεΐνης από τις απογευματινές ώρες κι έπειτα σε συνδυασμό με τη μείωση του άγχους, μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του φαινομένου της υπνολαλίας.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.