Βιταμίνη Ε, η βιταμίνη της αναπαραγωγής και της αντιγήρανσης

Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες βιταμίνες για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας, αφού η βιταμίνη Ε προστατεύει τα κύτταρα του αίματος, ενώ παράλληλα έχει θετικές επιπτώσεις στη γονιμότητα και τη σεξουαλική λειτουργία.

Κι ακόμη…

• Η βιταμίνη Ε αναζωογονεί και δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.
Σύμφωνα με έρευνα της Δρ Σιμίν Μεϊντάνι, διατροφική ανοσολόγος στο Πανεπιστήμιο Ταφτς των ΗΠΑ, η χορήγηση βιταμίνης Ε -υπό μορφή συμπληρωμάτων σε δόσεις των 400 ή 800 IU ημερησίως- σε άτομα ηλικίας άνω των εξήντα ετών, επανέφερε το εξασθενημένο, με την πάροδο των ετών, ανοσοποιητικό τους σύστημα, “σχεδόν στην κατάσταση που είναι το ανοσοποιητικό σύστημα ενός νέου ανθρώπου”.

• Η βιταμίνη Ε προσφέρει σημαντική προστασία κατά του καρκίνου.

• Σήμερα, οι περισσότεροι ερευνητές σε όλο τον κόσμο έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η πιο σημαντική βιταμίνη, απαραίτητη για την πρόληψη των νόσων που σχετίζονται με τη γήρανση, είναι η βιταμίνη Ε.

Πού θα τη βρεις…
Βιταμίνη Ε έχουν κυρίως οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο και το αβοκάντο.
Η ημερήσια ανάγκη του οργανισμού σε βιταμίνη Ε είναι 15mg και η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί σε 1 ½ αβοκάντο, 4 κουταλιές λάδι και 3 κουταλιές της σούπας καρύδια.
Η λιποδιαλυτή βιταμίνη Ε βρίσκεται σε μεγαλύτερες ποσότητες στις λιπαρές τροφές, με κυριότερη πηγή τα φυτικά έλαια (κυρίως στο σογιέλαιο, ηλιέλαιο και καλαμποκέλαιο), τους ξηρούς καρπούς (κυρίως στα αμύγδαλα, φουντούκια και καρύδια), προσφέροντας ω-3 λιπαρά οξέα στον οργανισμό μας, τους σπόρους και τα μη επεξεργασμένα δημητριακά, το σιτάρι, ορισμένα λαχανικά, το αβοκάντο και τα θαλασσινά.

Είναι σημαντικό βέβαια να παρέχουμε στον εαυτό μας ένα επιπλέον συμπλήρωμα βιταμίνης Ε, όταν δεν εξασφαλίζουμε μόνο από τις τροφές για τον οργανισμό μας, τις απαραίτητες δόσεις που χρειαζόμαστε καθημερινά.
Προσοχή σε όσους παίρνουν αντιπηκτικά χάπια ή υποψιάζονται κάποιο αιμορραγικό πρόβλημα γιατί η βιταμίνη Ε έχει συνήθως και αντιπηκτική δράση.