Εθισμός στο μαύρισμα: Η tanorexia είναι η νέα ασθένεια

Εθισμός στο μαύρισμα: Η tanorexia είναι η νέα ασθένεια

Μετά το σοκ που υποστήκαμε όλοι από τη σύλληψη της 44χρονης Patricia Krentcil, γνωστής ως “tanning mom” λόγω της εμμονής της με το μαυρισμένο δέρμα, με την κατηγορία ότι έβαλε σε σολάριουμ για 5 ολόκληρα λεπτά την 5χρονη κόρη της προκαλώντας στο ευαίσθητο δέρμα της εγκαύματα, ανακαλύψαμε την tanorexia. Η ίδια αρνείται τις κατηγορίες και υποστηρίζει ότι η κόρη της κάηκε από τον ήλιο καθώς τη βοηθούσε με τον κήπο του σπιτιού της.H Patricia Krentcil όμως εμφανιζόταν σε διάφορες εκπομπές διαφημίζοντας κυριολεκτικά …την αρρώστια της. Η γυναίκα πλήρωνε μηνιαία συνδρομή σε κέντρο ομορφιάς, όπου έκανε περίπου 20 φορές το μήνα σολάριουμ. Κι αν για τους περισσότερους η εμφάνισή της είναι αποκρουστική, η ίδια θεωρεί ότι πρέπει να μαυρίσει κι άλλο. Η tanorexia είναι η ψυχική εκείνη διαταραχή, στην οποία η γυναίκα είναι εθισμένη σε κάθε είδους μέθοδο μαυρίσματος, φυσική ή τεχνητή. Χιλιάδες γυναίκες παγκοσμίως υποφέρουν από την ίδια ψυχική διαταραχή.

Σύμφωνα με νέα έρευνα το 35% των ατόμων που χρησιμοποιούν σολάριουμ μπορεί να αναπτύξουν μία νέα μορφή εθισμού που ονομάστηκε «εθισμός στο μαύρισμα», θέτοντας τον εαυτό τους σε άμεσο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του δέρματος. Τα ίδια άτομα έχουν περισσότερες πιθανότητες να υποφέρουν από στρες και είναι περισσότερο επιρρεπείς στο αλκοόλ και τη χρήση ναρκωτικών ουσιών. Ίσως μάλιστα όλες αυτές οι αρνητικές συνέπειες του σολάριουμ μπορεί να αποθαρρύνει όσους το χρησιμοποιούσαν κι έτσι μειωθεί κι ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου στο δέρμα.
Στην έρευνα συμμετείχαν 421 φοιτητές από τους οποίους 229 δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν σολάριουμ και τον περασμένο χρόνο είχαν επισκεφτεί ινστιτούτο για μαύρισμα 23 φορές.
Οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια που είχαν σχεδιαστεί για να διερευνούν εθιστικές συμπεριφορές. Ανάλογα με τον ορισμό, μεταξύ 30% και 39% των χρηστών κατηγοριοποιήθηκαν ως εθισμένοι.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Archives of Dermatology.
Η βιομηχανία της ομορφιάς όμως φαίνεται ότι δεν ενημερώνεται από τα ιατρικά περιοδικά και γι αυτό δεν έχει κανένα ενδοιασμό να χρησιμοποιεί στις καμπάνιες τους μοντέλα που έχουν “ψηθεί” υπερβολικά. Τα βέλη στοχεύον την εταιρεία H&M που προβάλει στις διαφημιστικές της αφίσες ως πρότυπα ομορφιάς κορίτσια που το χρώμα τους είναι υπερβολικά σκούρο. Μια ομάδα γιατρών “επιτέθηκε” στη γνωστή εταιρεία ρούχων επισημαίνοντας τους κινδύνους που κρύβει αυτή η καμπάνια. Ο δερματολόγος και καθηγηρής στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Ζυρίχης Dr. Ralph Braun, “πολλοί άνθρωποι και κυρίως νέοι θα προσπαθήσουν να μιμηθούν αυτό το μαύρισμα άσχετα με τον τύπο δέρματός τους με αποτελέσματα που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει.”
Το υπερβολικό μαύρισμα είναι μια επικίνδυνη μόδα που μπορεί να προκαλέσει πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας, από σοβαρά εγκαύματα, μελάνωμα και καρκίνο του δέρματος. Το φαινόμενο έχει γίνει μόδα και στους celebrities και οι γιατροί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Στην Ιαπωνία, πριν μερικά χρόνια, η τελευταία τάση της μόδας ήταν το Ganguro, μια πρακτική που περιλάμβανε εντελώς μαυρισμένο δέρμα κι έντονο λευκό μακιγιάζ. Όσο κι αν μας φαίνεται παράλογο κι αντιαισθητικό, πολλά κορίτσια το υιοθέτησαν.
Ένας street artist θέλησε να αντιδράσει και έστειλε με την τέχνη του ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Επικόλλησε πάνω στις αφίσες της H&M την “κορδέλα” από το πρόγραμμα PhotoShop για να δείξει ότι όλο αυτό το μαύρισμα δεν μπορεί παρά να είναι ψεύτικο. Οπότε μην το προσπαθήσετε!

Ροή Ειδήσεων