Η καλή διατροφή κάνει γερά δόντια

Εκτός από το τακτικό και σχολαστικό πλύσιμο των δοντιών, η διατροφή είναι αυτή που παίζει καθοριστικό ρόλο για τα δόντια του παιδιού σας. Η διατροφή του πρέπει να περιλαμβάνει όλη την κλίμακα των βιταμινών και των μετάλλων, μεγάλες ποσότητες ασβεστίου και φωσφόρου αλλά και την κατάλληλη ποσότητα φθορίου.

Το φθόριο είναι ο καλύτερος σύμμαχος για την προστασία των δοντιών, τόσο των ενήλικων όσο και των παιδιών. Όλες αυτές όμως οι λιχουδιές που σχεδόν όλα τα παιδάκια ζητάνε αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για τα δόντια. Μπισκότα, γλυκά, καραμέλες, αναψυκτικά και παντός τύπου γαριδάκια, είναι κάτι σαν “διατροφική βόμβα” για τα δόντια του παιδιού σας. Τα μικρόβια της πλάκας μεταβολίζουν τη ζάχαρη και το άμυλο που περιέχουν οι τροφές αυτές και παράγουν οξέα. Τα οξέα αυτά επιτίθενται στην αδαμαντίνη των δοντιών και προκαλούν την τερηδόνα.

Μάλιστα η επίθεση στην αδαμαντίνη των δοντιών μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 20 λεπτά της ώρας μετά το τέλος ενός γεύματος ή ενός μικρογεύματος. Ακόμα και το παραμικρό ζαχαρούχο σνακ μπορεί να δημιουργήσει τα οξέα.

Προσπαθήστε λοιπόν να αποφεύγετε να τους κάνετε το χατήρι κάθε φορά που σας ζητάνε ένα τέτοιο σνακ και αν υποκύπτετε που και που στην επίμονη επιθυμία του, φροντίστε να πλύνει τα δόντια του αμέσως μετά.