Λίγα λεπτά άσκησης σε καθημερινή βάση αρκούν

Επτά λεπτά καθημερινής έντονης άσκησης είναι αρκετά, σύμφωνα με νέα καναδική μελέτη, για να αποκομίσουν τα παιδιά και οι έφηβοι τα οφέλη της γυμναστικής. Αν και ο χρόνος ακούγεται ελάχιστος, στην πραγματικότητα, η έρευνα επισημαίνει, ότι στην εποχή μας αρκετά παιδιά δεν αφιερώνουν ούτε αυτό τον λίγο χρόνο για άσκηση.

Οι ερευνητές μελέτησαν πάνω από 600 παιδιά ηλικίας εννέα έως 17 ετών, των οποίων παρακολούθησαν τη σωματική δραστηριότητα επί μια εβδομάδα με φορητά επιστημονικά όργανα, σε συνδυασμό με την συνεχή καταγραφή άλλων παραμέτρων υγείας (βάρος, περιφέρεια μέσης, πίεση αίματος κ.α.). Η πολύωρη άσκηση δεν είναι απαραίτητη, κατέληξαν οι επιστήμονες, αλλά αυτά τα λίγα λεπτά πρέπει να αφορούν έντονη άσκηση ώστε τα παιδιά να αποκομίσουν τα απαραίτητα οφέλη για την υγεία τους, να μειωθεί ο κίνδυνος της παχυσαρκίας και άλλων προβλημάτων υγείας που προέρχονται από την καθιστική ζωή.

Τα παιδιά περνούν πάνω από τα δύο τρία του χρόνου τους (σχεδόν το 70%) σε καθιστικές δραστηριότητες, το 23% έχει ελαφρές σωματικές δραστηριότητες, μόλις το 7% αναλαμβάνει μέτριας έντασης δράσεις ενώ ένα ελάχιστο 0,6% παρουσιάζει έντονη σωματική δραστηριότητα.

Τα αγόρια είναι πιο δραστήρια από τα κορίτσια που αν και ενδιαφέρονται περισσότερο για την εμφάνισή τους δεν ασκούνται επαρκώς. Η καθημερινή άσκηση βοηθά τα παιδιά με παραπανίσια κιλά να βελτιώσουν το βάρος τους γρηγορότερα και να μειώσουν το λίπος στην περιφέρεια της μέσης τους.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν υπάρχουν τα αναμενόμενα οφέλη για την υγεία αν η καθημερινή άσκηση είναι μόνο ήπια ή μέτρια, ακόμα κι αν ο χρόνος για αυτές τις δραστηριότητες αυξηθεί. Αντίθετα, πιο κρίσιμος είναι ο χρόνος που αφιερώνεται για αληθινά έντονη άσκηση, ακόμα κι αν είναι λίγος. Φυσικά, η έρευνα απέδειξε ότι όσα παιδιά έχουν την δυνατότητα να ασκούνται περισσότερο και τα οφέλη για την υγεία τους είναι περισσότερα.