Λατρεύω το τυρί, αλλά φοβάμαι πως τώρα που είμαι σε φάση δίαιτας πρέπει να το στερηθώ. Μπορώ να τρώω έστω και λίγο;

Απαντά η διαιτολόγος- διατροφολόγος Έλλη Νάκου:

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να στερηθείς την αγαπημένη σου γεύση, αρκεί να είσαι λίγο προσεκτική με τις μερίδες ώστε να μη χαλάσεις τη δίαιτά σου. Το τυρί πρέπει να ξέρεις ότι ανήκει στην ομάδα του κρέατος, τις πρωτεϊνες και όχι στα γαλακτοκομικά. Ενώ είσαι σε δίαιτα επιτρέπεται να καταναλώσεις τρεις μερίδες τυριού με χαμηλά λιπαρά μέσα στη μέρα. Μπορείς να το υπολογίσεις ως εξής: 1 μερίδα=30 γραμμ., ποσότητα που αναλογεί στο μέγεθος ενός σπιρτόκουτου. Βέβαια είναι καλύτερα να προτιμήσεις τυριά με χαμηλά λιπαρά, αφού μία μερίδα τυριού με πλήρη λιπαρά αντιστοιχεί σε 100 θερμίδες. Από την άλλη, μπορείς να κάνεις το κόλπο που θα σου πούμε για να μην έχεις την αίσθηση της στέρησής του. Αν θες να το φας μόνο του, διάλεξε μία μερίδα από κάποιο τυρί με πλήρη λιπαρά, όπως κεφαλογραβιέρα, παρμεζάνα, γκοργκοντζόλα ή τσένταρ, αφού με την πλούσια γεύση του θα σε αποζημιώσει για τη μικρή ποσότητα. Από την άλλη, όταν θες να το προσθέσεις στο φαγητό, π.χ. σε ομελέτες, σουφλέ κ.ά., προτίμησε μια εκδοχή του με χαμηλά λιπαρά, αφού ούτως ή άλλως η γεύση του τυριού δεν θα είναι η κυρίαρχη και επιπλέον εσύ θα έχεις αποφύγει τις θερμίδες. Πολύ καλό και νόστιμο τυρί με χαμηλά λιπαρά είναι το ανθότυρο, η μοτσαρέλα και τα τυριά cottage.