Μύθοι και Αλήθειες για τα παγωτά

Καλοκαίρι σημαίνει παγωτό. Μάθετε γιατί τελικά μπορείτε να τα απολαμβάνετε χωρίς ενοχές.

Τα παγωτά παχαίνουν
Μύθος
Αν δεν ξεπερνάς τον σύνολο των θερμίδων που χρειάζεσαι, φυσικά και δεν θα σε παχύνουν. Μάλιστα μπορείς να τρως παγωτό κάθε μέρα και να καταφέρεις όχι μόνο να διατηρήσεις τα κιλά σου αλλά να χάσεις και μερικά. Σουηδική έρευνα έδειξε ότι άτομα που καταναλώνουν μια μερίδα πλήρους γαλακτοκομικού προϊόντος την ημέρα (όπως είναι το παγωτό) πήραν λιγότερο βάρος από άτομα που δεν έτρωγαν αυτά τα προϊόντα. Πιστεύεται ότι αυτό οφείλεται στην παρουσία του συζευγμένου λινολεϊκου οξέος που υπάρχει στο λίπος.

Τα παγωτά είναι θρεπτικά
Αλήθεια
Από ό,τι φαίνεται ένα παγωτό δεν είναι όσο κακό πιστεύαμε. Ναι, μερικές κατηγορίες παγωτών είναι πλούσιες σε θερμίδες και λιπαρά ωστόσο το παγωτό είναι συγχρόνως άριστη πηγή ασβεστίου, πρωτεΐνης και πολλών άλλων διατροφικών συστατικών. Έτσι, με μέτρο και με σωστές επιλογές το παγωτό μπορεί να έχει μια θέση σε ένα πρόγραμμα ισορροπημένης διατροφής. Για να γλιτώσεις τις έξτρα θερμίδες, άσε στην άκρη τα παγωτά με ξηρούς καρπούς, σιρόπια και καραμελίτσες. Επίσης μπορείς να δοκιμάσεις τις πιο light εκδοχές.

Τα παγωτά έχουν περισσότερες θερμίδες από αλλά σνακ
Μύθος
Η αλήθεια είναι ότι το παγωτό έχει αποκτήσει μια κακή φήμη: πολλά λιπαρά, πολλές θερμίδες. Σύμφωνα με στοιχεία από πρόσφατη ευρωπαϊκή έρευνα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών υποεκτιμά τη θρεπτική αξία του παγωτού. Και όμως αν το συγκρίνεις με αλλά σνακ, θα διαπιστώσεις ότι τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά από ό,τι πιστεύαμε. Μια μερίδα κανονικού παγωτού (100 γραμμάρια) έχει 1/3 λιγότερες θερμίδες της ίδιας ποσότητας σοκολάτας ή πατατάκια. Μάλιστα υπάρχουν πολλά παγωτά με λίγα λιπαρά που δεν ξεπερνούν τις θερμίδες ενός ποτηριού γάλα.