Ρολό κοτόπουλο γεμιστό στην κατσαρόλα

«Μαμά τι θα φάμε σήμερα;» -« Ό,τι βγάλει η κατσαρόλα, αγάπη μου», είπε και χαμογέλασε η μαμά. Σήμερα, η κατσαρόλα έβγαλε ένα πεντανόστιμο ρολό από κοτόπουλο γεμιστό. Αν θέλετε και εσείς να βγάλετε από την κατσαρόλα σας ένα απολαυστικό και θρεπτικό φαγητό για μικρά και μεγάλα παιδιά, ακολουθήστε μας στην κουζίνα!

Συστατικά

2 στήθη φιλέτο κοτόπουλο (2 κιλά περίπου)

2 κουταλιές μουστάρδα

4 φέτες του τοστ ζαμπόν

4 μικρά μπαστουνάκια γραβιέρα

Αλάτι, πιπέρι, ρίγανη

½  φλιτζάνι τσαγιού λευκό ξηρό κρασί

Χυμό λεμονιού

1/ φλιτζάνι βούτυρο

σπάγκο μαγειρικής

Οδηγίες

Καλοπλένετε τα στήθη του κοτόπουλου, τα στεγνώνετε με χαρτί κουζίνας και τα χτυπάτε με το σφυρί του κρέατος για να λεπτύνουν και να πλατύνουν. Αλατοπιπερώνετε καλά το κοτόπουλο, το πασπαλίζετε με τη ρίγανη και το αλείφετε από τη μέσα πλευρά με τη μουστάρδα. Από πάνω απλώνετε τις φέτες του ζαμπόν ( 2 σε κάθε στήθος) και  τοποθετείτε τα μπαστούνια της γραβιέρας.

Κλείνετε κάθε στήθος σε ρόλο και το δένετε προσεκτικά με τον ειδικό άκαυστο σπάγκο. Ζεσταίνετε το βούτυρο σε μια μεγάλη  κατσαρόλα και σοτάρετε τα ρολά, μέχρι να πάρουν χρώμα από όλες τις πλευρές. Τα «σβήνετε» με το κρασί και το χυμό λεμονιού και προσθέτετε ½ φλιτζάνι ζεστό νερό. Κλείνετε την κατσαρόλα και αφήνετε τα ρολά, μέχρι να πάρουν από όλες τις πλευρές. Τα «σβήνετε» με το κρασί και το χυμό λεμονιού και προσθέτετε  ½ φλιτζάνι ζεστό νερό. Κλείνετε την κατσαρόλα και αφήνετε τα ρολά να σιγοβράσουν για 50-55 λεπτά περίπου , παρακολουθώντας το φαγητό και αν χρειαστεί προσθέτετε λίγο ακόμη νερό.

Βγάζετε τα ρολά σε πιατέλα και αφαιρείται το σπάγκο. Τα κόβετε σε ροδέλες και τα σερβίρετε όσο είναι ακόμη ζεστά. Συνοδεύετε από σαλάτα εποχής, ριζότο ή πατατούλες φούρνου.

Διατροφική αξία

Κοτόπουλο είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, πολλές βιταμίνες, όπως του συμπλέγματος B, σίδηρο, ιχνοστοιχεία και βιταμίνη D, ενώ έχει χαμηλή χοληστερίνη.

Στο σκληρό τυρί  η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (30%) ξεπερνά κι αυτήν του κρέατος (20%). Για το λόγο αυτό, τα τυριά έχουν μεγάλη βιολογική αξία και ενδείκνυνται για τη διατροφή κυρίως των παιδιών, που έχουν  μεγαλύτερες ανάγκες σε αμινοξέα απ’ ότι οι ενήλικες. Επιπρόσθετα, οι πρωτεΐνες σε μερικά τυριά (κυρίως στα μεγάλου χρόνου ωρίμανσης) είναι πολύ εύπεπτες λόγω της διάσπασής τους σε πεπτίδια και αμινοξέα.

Γενικά τα σκληρά, αλλά και τα ημίσκληρα τυριά περιέχουν πολύ μικρά ποσά λακτόζης από 1 ως 3 γρ/100 γρ, γι’ αυτό είναι πολύ καλά ανεκτά από άτομα με προβλήματα πέψης της λακτόζης (δυσανεξία στη λακτόζη).