Τα τεστ ωφελούν τη μνήμη των μαθητών

Νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι μαθητές που υποβάλλονται σε τακτικά διαγωνίσματα, έχουν βελτιωμένη μνήμη και ιδιαίτερα καλή ικανότητα μάθησης.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η προετοιμασία για τα διαγωνίσματα ωφελεί τους μαθητές, βελτιώνοντας την μνήμη τους, καθώς επιτρέπει στον εγκέφαλό τους να βρίσκει πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αποθηκεύει και στη συνέχεια να ανακαλεί πληροφορίες.
Ο εγκέφαλος των παιδιών καταφέρνει να δημιουργεί ευκολομνημόνευτες «λέξεις-κλειδιά», οι οποίες αποκαλούνται επιστημονικά «μεσάζοντες», που την κατάλληλη στιγμή «πυροδοτούν» τις σωστές μνήμες.
Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τους ερευνητές, δεν συμβαίνει όταν τα παιδιά απλώς διαβάζουν και δεν είναι υποχρεωμένα να περάσουν από τη διαδικασία του διαγωνίσματος.
Η μελέτη που έγινε από το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κεντ Στέιτ του Οχάιο, και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science, βρήκε ότι οι συχνά διαγωνίσματα, ειδικά όσα απαιτούν από τον μαθητή να θυμάται διάφορες πληροφορίες, αυξάνουν δραστικά την πιθανότητα ότι αυτός θα μπορεί πράγματι να συγκρατήσει στην μνήμη του για καιρό αυτές τις πληροφορίες.
Όπως είπαν οι αμερικανοί ερευνητές, θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερα τεστ μέσα στην τάξη, ενώ ακόμα και μόνοι τους οι μαθητές θα έπρεπε να βάζουν τεστ στον εαυτό τους για να προετοιμαστούν καλύτερα.