Τοξικές ουσίες σε ρούχα γνωστών εταιρειών

Δυστυχώς, γιατί όλοι κάποια από αυτά έχουμε φορέσει και μάλλον θα τα ξαναφορέσουμε… Αυτό όμως που πρέπει κυρίως να επισημαίνουμε είναι ο τόπος κατασκευής των ρούχων, που δεν είναι άλλος από την Κίνα. Ας προσέξουμε λοιπόν…

ZARA, Calvin Klein, Levi’s, Marks and Spencer, Diesel, H&M, Armani, Benetton, Mango είναι κάποιες από τις πασίγνωστες εταιρίες ένδυσης που κατηγορούνται από την Greenpeace ότι κατασκευάζουν τα ρούχα τους, περιλαμβάνοντας ύποπτες τοξικές ουσίες οι οποίες μπορεί να προκαλούν καρκίνο και ορμονικές διαταραχές.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της μη κυβερνητικής οργάνωσης διεξήχθη έρευνα με δείγματα ρούχων από μπλουζάκια, παντελόνια, εσώρουχα, φορέματα είκοσι μεγάλων κατασκευαστών ενδυμάτων που πωλούν τα προϊόντα τους, τα οποία κατασκευάζονται κυρίως στην Κίνα και σε άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, σε 29 διαφορετικές χώρες.

Τα αποτελέσματα των αναλύσεων ήταν σοκαριστικά καθώς αποκάλυψαν ότι «στα δύο τρίτα των 141 δειγμάτων που ελήφθησαν, εντοπίστηκαν αιθοξυλιωμένες εννεϋλοφαινόλες (NPE)», οι οποίες χρησιμοποιούνται ως απορρυπαντικά σε βιομηχανίες, ενώ άλλα περιείχαν καρκινογόνες αμίνες.

Οι εταιρίες «είναι τεράστιοι παίκτες στη βιομηχανία της μόδας -μόνο η Zara παράγει 850 εκατομμύρια ενδύματα το χρόνο. Μπορεί κανείς να φανταστεί την έκταση του χημικού αποτυπώματος που αφήνει στον πλανήτη, ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κίνα όπου κατασκευάζονται πολλά απ’ αυτά τα προϊόντα», τόνισε η Λι Γιφάνγκ της Greenpeace.

Δεν είναι η πρώτη φορά πάντως που η οργάνωση αποκαλύπτει αυτά τα στοιχεία καθώς το 2011 είχε παρουσιάσει αναφορές με τίτλο «Dirty Laundry» (Άπλυτα) και «Dirty Laundry 2», που έδειχναν πως οι προμηθευτές των μεγάλων ομίλων υφαντουργίας δηλητηριάζουν το νερό ορισμένων κινεζικών ποταμών με τα απόβλητά τους, όπως αναφέρει η εφημερίδα La Repubblica.

Η έρευνα «Toxic threads- the fashion big stitch-up» της Greenpeace παρουσιάστηκε στο Πεκίνο με μορφή επίδειξης μόδας με μοντέλα να κάνουν πασαρέλα με ορούς, να κυλούν μαύρα δάκρυα στα μάγουλά τους και να φορούν μάσκες σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουν τις εταιρίες ένδυσης για καλύτερα προϊόντα που δε θα προσβάλλουν την υγεία των καταναλωτών.