Φρούτο του Μήνα: Πάσα στο Βερίκοκο

Η «χρυσή» εποχή του είναι ο Ιούνιος και ο Ιούλιος. Μπορεί να είναι μικρό σε μέγεθος, αλλά έχει μεγάλη διατροφική του αξία. Είναι από τις καλύτερες πηγές βήτα-καροτενίου.

Τα οφέλη
Το βήτα καροτένιο θεωρείται προβιταμίνη γιατί μετατρέπεται στον οργανισμό στην ενεργή μορφή της βιταμίνης Α. Επιπλέον, το βήτα-καροτένιο είναι και αντιοξειδωτική ουσία η οποία σύμφωνα με μερικές έρευνες φαίνεται ότι μπορεί να προστατεύει την επιδερμίδα από τη βλάβη που προκαλεί η έκθεση στον ήλιο. Εκτός όμως από το βήτα-καροτένιο, το βερίκοκο περιέχει και άλλες ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση που προστατεύουν από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο. Επίσης, έχει ελάχιστες θερμίδες αφού 2 βερίκοκα περιέχουν μόνο 34 θερμίδες.

Πώς θα το καταναλώσετε
Ωμό αλλά και ψημένο. Μπορείτε να το προσθέσετε σε δημητριακά, γιαούρτι, σέικ, γλυκά, μπισκότα και παγωτό. Επίσης ταιριάζει πολύ με χοιρινό. Φτιάξτε μια σάλτσα βερίκοκου σοτάροντας σε ένα τηγάνι λίγα κρεμμύδια, προσθέτοντας κομμάτια βερίκοκου, λίγο ξίδι και πιπέρι. Επίσης μπορείτε να φτιάξετε σος για σαλάτα ανακατεύοντας σε ένα μίξερ μερικά βερίκοκα (μπορεί να είναι και κονσέρβας) με ξίδι μπαλσάμικο, λάδι και σκόρδο.

Αποθηκεύστε το…
…στο ψυγείο, αν δεν θέλετε να ωριμάσει πολύ γρήγορα, όπου θα συντηρηθεί για μια εβδομάδα. Αν έχουν ωριμάσει καλό είναι να τα καταναλώσετε σύντομα, αν δεν είναι ώριμα αποθηκεύστε τα σε μια χάρτινη σακούλα για 1-2 μέρες. Αν θέλετε να τα καταψύξετε, κόψτε τα στη μέση, βάλτε τα σε αλουμινόχαρτο και έπειτα στην κατάψυξη έως να καταψυχθούν. Μετά τοποθετήστε τα σε μια σακούλα στην κατάψυξη.