- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Διακρίσεις μαθητών μας στην Ολυμπιάδα Χημείας

Όταν η χώρα ολόκληρη βυθίζεται, η παιδεία υποβαθμίζεται, υπάρχει ελπίδα; Ναι, τα παιδιά μας! Είναι η ελπίδα, είναι το μέλλον μας, είναι η αισιοδοξία μας για να αντιμετωπίζουμε κάθε δυσκολία.

Τρανό παράδειγμα οι επιδόσεις τους στη διεθνή Ολυμπιάδα Χημείας στην οποία συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες μας από τη Β’ και Γ’ Λυκείου. Φέτος συμμετείχαν τέσσερις και κατέκτησαν ένα χάλκινο μετάλλιο και μια εύφημο μνεία!

Η διάκριση αυτή καθιστάται περισσότερο σημαντική αν λάβουμε υπόψιν ότι το 2011 έχει ανακηρυχθεί ως Διεθνές ‘Ετος Χημείας.

Αν λάβουμε υπόψιν ότι τα τελευταία 12 χρόνια, το μάθημα της Χημείας έχει υποβαθμιστεί. Ενώ η Χημεία είναι βασική επιστήμη, ενώ το μάθημα είναι βασικό σε περισσότερα από 50 τμήματα σχολών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ωστόσο διδάσκεται ως μονόωρο μάθημα στο Γυμνάσιο και ως μάθημα κατεύθυνσης μόνο στη Θετική κατεύθυνση της Β’ και Γ’ Λυκείου. Δεν διδάσκεται καθόλου στην πολυπληθέστερη κατεύθυνση της Γ’ Λυκείου, την Τεχνολογική παρά το γεγονός ότι αυτοί οι μαθητές εισάγονται σε σχολές που έχουν ως προαπαιτούμενο μάθημα τη Χημεία!

Παρά το «εχθρικό» περιβάλλον στο οποίο διδάσκεται το μάθημα, παρά την αποσύνδεση του από τα εργαστήρια που είναι το οξυγόνο της, παρά τις ελλείψεις χημικών σε πολλά σχολεία, οι τέσσερις μαθητές και μαθήτριες επιλέχτηκαν μεταξύ χιλίων και πλέον μαθητών και μαθητριών της Β΄και της Γ΄Λυκείου, που έλαβαν μέρος στον φετινό 25ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας (ΠΜΔΧ), ο οποίος διεξήχθη στις 2 Απριλίου 2011 σε 61 εξεταστικά κέντρα από την Ένωση Ελλήνων Χημικών υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και δια Βίου Μάθησης.

Οι τέσσερις που επιλέχθηκαν ταξίδεψαν μέχρι την Άγκυρα της Τουρκίας και διαγωνίστηκαν μαζί με 273 μαθητές και μαθήτριες από 70 χώρες, στα πλαίσια της 43ης Διεθνούς Ολυμπιάδας Χημείας.

Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει δυο βασικά μέρη. Την θεωρητική εξέταση και την εργαστηριακή. Παραδοσιακά οι μαθητές μας διακρίνονται στη θεωρητική εξέταση συγκεντρώνοντας κάθε χρόνο πολύ υψηλές βαθμολογίες. Απόδειξη του υψηλού επιπέδου στο οποίο βρίσκεται η διδασκαλία του μαθήματος στη χώρα μας και απάντηση σε όσους λοιδορούν τις γνώσεις που μπορούν να λάβουν οι μαθητές/τριες μας συγκριτικά με άλλες χώρες. Όμως έχουν πιο χαμηλούς βαθμούς στην εργαστηριακή εξέταση, ως αποτέλεσμα της έλλειψης εμπειρίας, της πλημμελούς εξάσκησης ή της αδράνειας που συχνά-πυκνά παρατηρείται σε σχολεία μας.

Αυτές οι επιτυχίες, δυστυχώς, δεν είναι αποτέλεσμα όμως ενός οργανωμένου εκπαιδευτικού συστήματος. Οφείλονται κυρίως στο μεράκι και την εργατικότητα των εμπνευσμένων χημικών που διδάσκουν σε δημόσια, ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια. Οφείλονται στην εθελοντική προσφορά των μελών της ‘Ενωσης Ελλήνων Χημικών που οργανώνουν το διαγωνισμό μαζί με μέλη γραφείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στους πανεπιστημιακούς που προσφέρονται να προετοιμάσουν εργαστηριακά τους διαγωνιζομένους πριν το τελευταίο στάδιο εξασκώντας τους εντατικά. Γενικότερα, οφείλονται στον «πατριωτισμό των Ελλήνων» και κυρίως, στις μεγάλες δυνατότητες που έχουν τα παιδιά μας!’Οχι μόνον οι τέσσερις αλλά οι χίλιοι και πλέον μαθητές μας που συμμετείχαν θυσιάζοντας χρόνο από την ξεκούραση ή τη διασκέδασή τους, μας κάνουν να αισιοδοξούμε !

Γιατί εκτός από την Ελλάδα της λούφας και παραλλαγής, της διαπλοκής και των στημένων, του βολέματος και της «ήσσονος προσπάθειας», υπάρχει και η Ελλάδα που δεν παραιτείται αλλά μοχθεί για ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό επισημαίνει η Ένωση Ελλήνων Χημικών στην συγχαρητήρια ανακοίνωσή της:

“Σε μία δύσκολη περίοδο για τη χώρα και παρά την υποβάθμιση που έχει υποστεί η διδασκαλία της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα τελευταία δώδεκα χρόνια, οι επιτυχίες των μαθητών μας προσφέρουν αισιοδοξία για το μέλλον και ενισχύουν την εικόνα μιας Ελλάδας που αγωνίζεται, δουλεύει σκληρά και είναι αποτελεσματική.”
Παιδιά σας ευχαριστούμε!

Ντάλης Βαγγέλης, φροντιστής

π ρ ο τ α σ η φροντιστηρια,
Βεϊκου 12 & Ήρας 2, Γαλάτσι, τηλ. 2102914627

e-mail : [email protected]