10 πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνετε μέσα στο αεροπλάνο!

Γνωρίζετε ήδη κάποια βασικά πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε σε ένα αεροπλάνο, εδώ όμως έχουμε βρει κάποια λιγότερο προφανή αφενός γιατί κατά τη διάρκεια της πτήσης πρέπει να είμαστε διακριτικοί ώστε να μην ενοχλούμε και αφετέρου φυσικά ασφαλείς…

original

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα πετάξετε φροντίστε να αποφύγετε τα εξής:

1. Να μην κοιμηθείτε κατά την απογείωση ή την προσγείωση. Όταν το αεροπλάνο ανεβαίνει ή κατεβαίνει, η πίεση του αέρα γύρω σας αλλάζει γρηγορότερα από τον αέρα μέσα στα αυτιά σας. Αυτό είναι εξαιρετικά άβολα έστω και προσωρινά. Για να «εξισορροπήσετε» την πίεση, μπορείτε να μασάτε τσίχλα, να εισπνέετε και να εκπνέετε απαλά, ή να κρατήσετε το στόμα και τη μύτη σας κλειστά. Ενέργειες που φυσικά δεν μπορούν να γίνουν αν κοιμάστε…Οπότε είναι σαφώς καλύτερα να είστε ξύπνιοι  τη στιγμή αλλαγής της πίεσης γιατί μάλλον το πρόβλημα με τα αυτιά θα γίνει δυσκολότερο και μπορεί να προκαλέσει ζαλάδα ή ακόμα λοίμωξη του αυτιού, ελαφρά απώλεια ακοής, βλάβη στο τύμπανο ή ρινορραγίες και στη χειρότερη περίπτωση -αν υπάρχει πρόβλημα ή ευαισθησια- σοβαρή απώλεια ακοής.

2. Να κάθεστε συνεχώς από την απογείωση έως την προσγείωση. Η χαμηλή πίεση του αέρα στην καμπίνα μπορεί να επιβραδύνει την κυκλοφορία του αίματος και να δημιουργήσει θρόμβους, ιδιαίτερα στα πόδια. Για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης θρόμβων, γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα υγείας, είναι καλό να σηκώνεστε και να κινείστε όσο το δυνατόν συχνότερα. Φυσικά αυτό δεν είναι εύκολο στην πράξη γιατί μπορεί να είναι κουραστικό για εσάς και ενοχλητικό για τους άλλους (ειδικά αν κάθεστε σε μεσαία θέση ή στο παράθυρο…) Αυτός είναι ένας λόγος για να επιλέξετε μια θέση στον διάδρομο, αν μπορείτε. Ανεξάρτητα από το πού κάθεστε, μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας και με άλλο τρόπο: Σηκώστε τις φτέρνες σας, ενώ τα δάχτυλα των ποδιών σας είναι προς τα κάτω και σφίξτε τα για να απελευθερωθούν οι μυς των ποδιών. Επαναλάβετε κάθε κίνηση 5 φορές και όλη την άσκηση ανα διαστήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης.

3. Ο αέρας του θαλάμου είναι εμφανώς ξηρός. Επειδή το σώμα σας χάνει υγρασία κάθε φορά που εκπνέετε, απλά το γεγονός ότι αναπνέετε σε μεγάλα υψόμετρα μπορεί να σας αφυδατώσει. Οπότε αποφύγετε να πίνετε υγρά εκτός νερού.

4. Μη ζητάτε τσάι ή καφέ. Ανεξάρτητα από το παραπάνω, οι καφέδες και τα τσάι φτιάχνονται με το νερό της βρύσης του αεροπλάνου -συνήθως- που περιέχει εξαιρετικά πολλά βακτήρια, σύμφωνα με μια έκθεση του Οργανισμού Προστασίας του Περιβάλλοντος. Είναι ένας καλός τρόπος να προστατεύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα… Αντ΄αυτού ζητήστε εμφιαλωμένο νερό και χωρίς πάγο!

5. Μην καταναλώνετε τίποτα ανθρακούχο. Οι αλλαγές στην πίεση του αέρα μπορούν να προκαλέσουν ούτως ή άλλως αέρια μέσα στον οργανισμό σας μέχρι και 25% περισσότερα από συνήθως, σύμφωνα με έκθεση της Αεροδιαστημικής Ιατρικής Ένωσης. Επειδή τα αφρώδη ποτά προκαλούν το ίδιο πράγμα, μπορεί να επιδεινωθούν τα δυσάρεστα αποτελέσματα. Αν τα αποφύγετε θα αισθάνεστε λιγότερο φουσκωμένοι, όταν προσγειωθείτε.

6. Μην πίνετε αλκοολούχα. Ενώ το αλκοόλ μπορεί να βοηθήσει αρχικά να κοιμηθείτε σε μια πτήση, μπορεί όμως τελικά  να κοιμηθείτε πολύ άσχημα καθώς το ποτό έχει την τάση να αφυδατώνει και κατά συνέπεια να προκαλέσει εκνευρισμό ή λήθαργο.

7. Φυσικά αν πεινάτε θα πρέπει να τρώτε είτε είστε σε ένα αεροπλάνο ή αλλού… αλλά μην το κάνετε μηχανικά! Δηλαδή αν δεν πεινάτε πραγματικά, μην φάτε! Ο ξηρός αέρας της καμπίνας και η χαμηλή πίεση του αέρα μειώνει την ικανότητά να αντιλαμβανόμαστε τις γεύσεις σωστά και ολοκληρωμένα από 15 μέχρι 30%. Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιες αεροπορικές δίνουν πιο αλμυρές τροφές.

8. Μη φάτε ποτέ τροφή που έχει πέσει στο ατομικό σας τραπεζάκι. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει σε διάφορες αεροπορικές εταιρείες, μαντέψτε πού βρήκαν τα υψηλότερα επίπεδα επιβλαβών βακτηρίων απ’ όπουδηποτε αλλού… στα ατομικά τραπεζάκια! Γι΄αυτό πριν το χρησιμοποιήσετε για οτιδήποτε καλό είναι να το καθαρίσετε με ένα αντιβακτηριδιακό μαντηλάκι ή με απολυμαντικό χεριών.

9. Το ίδιο συμβαίνει και με τις ζώνες. Έρευνες έχουν δείξει ότι επίσης οι ζώνες ασφαλείας είναι γεμάτες με δυνητικά επιβλαβή βακτήρια. Εφόσον όμως δεν γίνεται να μην την φορέσετε, φροντίστε να πλύνετε τα χέρια σας πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο ή έστω να τα απολυμάνετε με ένα αντιβακτηριδιακό μαντηλάκι.

10. Μην βγάζετε τα παπούτσια σας! Σίγουρα θέλετε να νιώσετε πιο άνετα –ειδικά αν η πτήση είναι πολύωρη- αλλά να έχετε στο νου σας ότι το πάτωμα του αεροπλάνου είναι για ευνόητους λόγους περισσότερο απ’ όσο μπορείτε να φανταστείτε βρώμικο και γεμάτο μικρόβια…