Αρχική InfoSchool Λύκειο 1ο ΓΕΛ Σαλαμίνας: Κέρδισε την πρωτιά στο μαθητικό διαγωνισμό τoυ Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

1ο ΓΕΛ Σαλαμίνας: Κέρδισε την πρωτιά στο μαθητικό διαγωνισμό τoυ Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Σαλαμίνας κέρδισαν το πρώτο βραβείο μαθητικού διαγωνισμού για επιστημονικά όργανα που διοργάνωσε τo Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) για το διδακτικό έτος 2015-2016. Στο διαγωνισμό με θέμα «Στα χνάρια της ιστορίας των φυσικών επιστημών… τα εκθέματα του Μουσείου μέσα από τα μάτια των μαθητών» συμμετείχαν σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών του Αργοσαρωνικού.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού «οι μαθητές, εκτός από την παρατήρηση των μουσειακών εκθεμάτων, καλούνταν να αναλάβουν το ρόλο του ερευνητή-ιστορικού, αλλά και του μουσειολόγου, δημιουργώντας και παρουσιάζοντας τις δικές τους αφηγήσεις από τον κόσμο των επιστημών».

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές έπρεπε να δημιουργήσουν τις «βιογραφίες» οκτώ ιστορικών επιστημονικών οργάνων από τη συλλογή του Μουσείου (φασματοσκόπιο, πομπός και δέκτης αλφαβητικού τηλέγραφου, τηλέγραφος Morse, γαλβανόμετρο εφαπτομένης, εξάντας, καλειδοσκόπιο, φιάλη Leyden, ηελκτρικό αυγό). Καλούνταν να περιγράψουν το επιστημονικό όργανο (υλικό, διαστάσεις, μέρη από τα οποία αποτελείται, κατασκευαστής, χρονολογία κατασκευής), να πραγματοποιήσουν σχετική έρευνα για την ιστορία του, την κατασκευή του, τη χρήση και τη λειτουργία του, καθώς και να αναφέρουν τις αρχές της φυσικής στις οποίες βασίζεται. Εκτός από ερευνητικό υλικό από τις φυσικές επιστήμες, οι μαθητές μπορούσαν να αντλήσουν συνοδευτικό υλικό από λογοτεχνικά κείμενα, τραγούδια, ταινίες, φωτογραφίες, μαρτυρίες, συνεντεύξεις, σχέδια, κ.α. Επίσης, μπορούσαν να κάνουν ένα πιο προσωπικό σχόλιο (π.χ. διήγημα, εικονογραφημένη ιστορία, βίντεο, κλπ) που θα το εμπνέονταν από τη «βιογραφία» του οργάνου ή ακόμα και ιδιοκατασκευές.

op3

Το πρώτο βραβείο απονέμεται στο 1ο ΓΕΛ Σαλαμίνας για τη συμμετοχή των μαθητών του που αναφερόταν στο επιστημονικό όργανο Φιάλη Leyden (Το 1745 ο Canon E. G. von Kleist ανακάλυψε τον ηλεκτρικό πυκνωτή υγρών. Εξελίχθηκε από τους Cunaeus και P. van Musschenbroek, του Πανεπιστημίου του Leyden στην Ολλανδία, το 1756, απ' όπου πήρε και το όνομά του). Οι νικητές-επτά μαθητές της Α’ Λυκείου μαζί με τον καθηγητή φυσικής Αναστάσιο Νέζη, αφού έκαναν διαδικτυακή έρευνα και μελέτησαν από κοντά τη Φιάλη Leyden σε επίσκεψή τους στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κατασκεύασαν "ρεπλίκα" του επιστημονικού οργάνου.

Πρόκειται για τους μαθητές Ιωάννη Αναγνωστόπουλο, Παναγιώτη Γκιόκα και τις μαθήτριες Ολγα Ελευθεριάνου, Καλομοίρα Κουρτίδη, Αικατερίνη Μαυράκη, Μαρία Μαυράκη και Αγγελική Παυλοπούλου. «Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, δούλεψαν με χαρά. Κάναμε συναντήσεις σε ώρες εκτός μαθημάτων, ενώ εργάστηκαν και σε σπίτια, χωρίς εμένα» λέει ο κ Νέζης που υπογραμμίζει ότι «ήταν η πρώτη φορά που οι μαθητές του πραγματοποιούσαν έρευνα επί πραγματικού αντικειμένου». Από τη στιγμή της παράδοσης της εργασίας έως την ανάδειξη των νικητών πέρασε ένας μήνας κατά τον οποίο οι μαθητές ρωτούσαν καθημερινά τον κ Νέζη για τα αποτελέσματα.

«Ήταν μία πολύ ευχάριστη διαδικασία, που κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών, για το λόγο αυτό δεν τους φάνηκε δύσκολη η προσπάθεια» τονίζει χαρακτηριστικά ο καθηγητής.

Το δεύτερο βραβείο κέρδισε το Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων. Οι δύο ομάδες των μαθητών οι οποίες συμμετείχαν με εργασίες εμπνευσμένες από τα επιστημονικά όργανα Ηλεκτρικό Αβγό και Καλειδοσκόπιο ισοψήφησαν. Το τρίτο βραβείο απονέμεται στο 7ο Γυμνάσιο Περιστερίου για τη συμμετοχή των μαθητών του με θέμα το επιστημονικό όργανο Φασματοσκόπιο. Η κριτική επιτροπή αποφάσισε να απονείμει τιμητική διάκριση στο 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Αττικής για τη συμμετοχή των μαθητών του με θέμα το επιστημονικό όργανο Τηλέγραφος Morse και στο Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων για τη συμμετοχή των μαθητών του με θέμα το επιστημονικό όργανο Φασματοσκόπιο.

Το πρώτο βραβείο είναι ένα τηλεσκόπιο για την τάξη/το σχολείο της ομάδα των μαθητών που κέρδισαν την πρώτη θέση καθώς και το βιβλίο «THE MONTHLY SKY GUIDE - Οδηγός παρατήρησης του ουρανού ανά μήνα» (εκδόσεις Πλανητάριο). Επίσης, οι τάξεις που εκπροσωπούν οι μαθητές που βραβεύονται και στις τρεις κατηγορίες θα συμμετέχουν δωρεάν σε εκπαιδευτικές δράσεις (πειράματα, παιχνίδια, κλπ) που θα πραγματοποιηθούν στο Μουσείο. Ειδικά για τα δύο πρώτα βραβεία, το υλικό έρευνας των μαθητών θα φιλοξενηθεί ως περιοδικό έκθεμα στο Μουσείο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ενώ θα δοθεί σχετική βεβαίωση στους μαθητές. Βεβαιώσεις συμμετοχής θα δοθούν σε όλους τους εκπαιδευτικούς που καθοδήγησαν τις ομάδες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και στις διευθύνσεις των σχολείων που εκπροσωπούν. Το Μουσείο θα προβάλει την έρευνα των μαθητών που διακρίθηκαν στον διαδικτυακό του τόπο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής του, καθώς και στον διαδικτυακό τόπο www.hasi.gr του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Η τελετή απονομής των βραβείων πραγματοποιείται απόψε στις 7 το απόγευμα στο Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών (Θόλου 5, Πλάκα). Μετά την απονομή των βραβείων θα πραγματοποιηθεί σύντομη ξενάγηση στο μουσείο και θα γίνει παρουσίαση πρωτότυπων πειραμάτων υπό μορφή επίδειξης.


Επικοινωνήστε μαζί μας:
Μύλων 75 104 41 Αθήνα
210 5121893

τηλεφωνήστε μας για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία

news@infokids.gr

για νέα, πληροφορίες, εκδηλώσεις ή Δελτία τύπου

info@infokids.gr

για ερωτήσεις και πληροφορίες σχετικά με το site μας

Design by | WebOlution & Powered by | Access Point
Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.