5 δυναμωτικές τροφές που θα κάνουν θαύματα στο ανοσοποιητικό του παιδιού σας

Η σωστή διατροφή λειτουργεί σαν ασπίδα για την καλή υγεία του οργανισμού τόσο των ενηλίκων όσο και των παιδιών. Και ενώ εμείς οι μεγαλύτεροι γνωρίζουμε τι πρέπει να τρώμε για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας, τα παιδιά μας δεν μπορούν να καταλάβουν απόλυτα τι κάνει καλό στην υγεία τους.

Με το ιό της γρίπης να καραδοκεί και τις ιώσεις να βρίσκονται σε έξαρση, διαβάστε τι πρέπει να τρώει το παιδί σας για να προστατευθεί.

Γιαούρτι

Πιθανώς έχετε ακούσει πολλά για τα προβιοτικά, που περιέχονται στα γιαούρτια. Τα προβιοτικά πέρα από το πεπτικό μας σύστημα φροντίζουν και το ανοσοποιητικό μας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα τα προβιοτικά ίσως συμβάλλουν θετικά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και τη μείωση των φλεγμονών, πράγμα που συνεπάγεται λιγότερες ιώσεις. Για να αποφύγετε την πρόσθετη ζάχαρη στη διατροφή του παιδιού, επιλέξτε ένα γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και προσθέστε φρούτα ή μέλι για να ενισχύσετε τη γεύση του.

Αμύγδαλα

Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ίνες, καλά λιπαρά, κάλιο, νιασίνη και βιταμίνη Β και συμβάλλουν στην μείωση του άγχους (το οποίο βασανίζει και τα παιδιά). Μόλις 10 αμύγδαλα την ημέρα, περιέχουν την ημερήσια δόση Βιταμίνης Ε που χρειάζεται ένα παιδί καθημερινά, ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Λιπαρά ψάρια

Έχει αποδειχθεί ότι τα λιπαρά ψάρια βελτιώνουν τη διάθεση των ασθενών με κατάθλιψη, ενώ συμβάλλουν και στην ενίσχυση του παιδικού ανοσοποιητικού συστήματος αυξάνοντας τη λειτουργία των φαγοκυττάρων, τα οποία είναι λευκά κύτταρα που καταπολεμούν τα επιβλαβή βακτήρια. Μπορείτε να σερβίρετε στα παιδιά σολομό, τόνο ή σκουμπρί και άλλα λιπαρά ψάρια.

Βρώμη

Η βρώμη είναι υψηλή σε διαλυτές ίνες και συγκεκριμένα στην Β-γλυκάνη. Αυτός ο τύπος ινών έχει αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες οι οποίες μας προστατεύουν από τη γρίπη και άλλες ιώσεις. Οι ίνες αυτές μειώνουν και τις φλεγμονές, βοηθώντας έτσι τον οργανισμό να θεραπευτεί γρηγορότερα από κάποια μόλυνση. Καταναλώστε μαζί με το παιδί νιφάδες βρώμης για πρωινό συνοδευόμενες από γάλα, γιαούρτι, φρούτα ή καρύδια και αμύγδαλα.

Φρούτα

Τα φρούτα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την υγεία ενός παιδιού. Τα μήλα, τα πορτοκάλια, τα μούρα, οι μπανάνες, όλα είναι πλούσια σε βιταμίνες, ασβέστιο και αντιοξειδωτικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και δυναμώνουν τον οργανισμό. Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να τα καταναλώσει σερβίρετέ τα σε μορφή φρέσκου χυμού – απλώς να θυμάστε ότι, βάσει ερευνών, η κατανάλωση φρέσκων φρούτων είναι πιο ωφέλιμη για τον οργανισμό.

Μην ξεχνάτε ότι η ποικιλία στη διατροφή ενός παιδιού είναι πολύ σημαντική για την διατήρηση ενός ισχυρού ανοσοποιητικού συστήματος. Προσπαθείτε να συμπεριλαμβάνετε καθημερινά τις παραπάνω τροφές στο διατροφικό πρόγραμμα του παιδιού σας, ώστε να ενισχύσετε την υγεία του ακόμα περισσότερο.