7 τρόποι για να έχετε υγεία, μακροζωία και ιδανικό βάρος

Οι ειδικοί στα ερευνητικά κέντρα δεν σταματούν να εργάζονται, να πειραματίζονται και να μας τροφοδοτούν με τα αποτελέσματα των ερευνών τους. Εμείς συλλέξαμε κάποια πολύ χαρακτηριστικά tips, που μπορούν να λειτουργήσουν ως μικρές συμβουλές που θα φέρουν μεγάλες αλλαγές στην ποιότητα της ζωής σας, θα σας ωθήσουν σε καλύτερη υγεία, μακροζωία και… κομψότερη σιλουέτα.

1. Περπατήστε. Μην αμελείτε το περπάτημα. Κάντε το τρόπο ζωής και μυήστε και τα παιδιά σας σε δραστηριότητες που απαιτούν κίνηση. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 2.603 άνδρες και γυναίκες, όσοι φροντίζουν τη φυσική τους κατάσταση (το οποίο σημαίνει ότι περπατούν τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα) έχουν αυξημένες πιθανότητες να ζήσουν περισσότερο από εκείνους που δεν περπατούν καθόλου ή που περπατούν λιγότερο, ανεξάρτητα από το αν έχουν το σωστό σωματικό βάρος ή όχι. Οι γυναίκες που είναι υπέρβαρες, μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία της καρδιάς τους, αρκεί να προσθέσουν 10 λεπτά άσκησης στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

2. Πίνετε τσάι. Τόσο το πράσινο όσο και το μαύρο τσάι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κατεχίνες, ουσίες που προστατεύουν τα αγγεία και την καρδιά και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία τους. Επίσης, η κατανάλωση τσαγιού εντείνει το μεταβολισμό σας, βοηθώντας και στο χάσιμο θερμίδων. Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 40.500 άνδρες και γυναίκες, όσοι έπιναν τουλάχιστον 5 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα, παρουσίαζαν τον χαμηλότερο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις ή εγκεφαλικά. Αλλά και οι έρευνες που έγιναν σε ανθρώπους που κατανάλωναν μαύρο τσάι, είχαν παρόμοια αποτελέσματα. Χρειάζεστε τουλάχιστον 1 με 2 φλιτζάνια τσάι την ημέρα για να αρχίσει η καρδιά σας να δέχεται τις ευεργετικές επιδράσεις.

3. Μην καταναλώνετε ανθρακούχα αναψυκτικά (ούτε light). Ερευνητές στη Βοστόνη εντόπισαν ότι άνθρωποι που πίνουν ένα ή περισσότερα κουτάκια αναψυκτικών κανονικά ή διαίτης, διατρέχουν δύο φορές υψηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν μεταβολικό σύνδρομο, να εμφανίσουν δηλαδή συμπτώματα όπως υπέρταση, αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης και συσσώρευση πάχους στην περιοχή γύρω από τη μέση, γεγονός που σημαίνει αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων και διαβήτη. Και για να μην αισθάνεστε την έλλειψη, φτιάξτε μόνοι σας ένα ρόφημα από μεταλλικό νερό στο οποίο μπορείτε να προσθέσετε λίγο χυμό λεμονιού.

4. Καταναλώστε τροφές με κόκκινο χρώμα, όπως σταφύλια, βατόμουρα, φράουλες, κόκκινο κρασί, κά. Το έντονο πορφυρό χρώμα τους οφείλεται στις πολυφαινόλες, ουσίες που προστατεύουν τα αιμοφόρα αγγεία και τις αρτηρίες, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και προλαμβάνουν την εμφάνιση της νόσου του Alzheimer. Έρευνες σε ζώα έδειξαν ότι η κατανάλωση μαύρων σταφυλιών μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου.

5. Αποφύγετε το junk food. Το να φάτε ένα χάμπουργκερ μια φορά στο τόσο, δεν είναι και τόσο κακό, το να καταναλώνετε όμως περισσότερο από 50 γρ. κόκκινο κρέας κάθε εβδομάδα, αυξάνει τον κίνδυνο επιβλαβών συνεπειών στον οργανισμό. Συμβουλή: Όταν ψήνετε το κόκκινο κρέας, μαρινάρετέ το πρώτα, κόψτε το σε μικρά κομμάτια και γυρίστε το πολλές φορές. Εάν το ψήνετε στον φούρνο, μην ανεβάζετε τη θερμοκρασία πάνω από τους 200 βαθμούς Κελσίου.

6. Καλή κοινωνική ζωή. Οι φίλοι και οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις συμβάλλουν στη σωματική και πνευματική μας υγεία, αφού διώχνουν το στρες. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, το χρόνιο στρες εξασθενεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα, προκαλεί πρόωρη γήρανση στα κύτταρά μας και τελικά κάνει τη ζωή μας μικρότερη κατά 4 έως 8 χρόνια.

7. Να είστε αισιόδοξοι. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη οι αισιόδοξοι άνθρωποι βλέπουν τη ζωή τους θετικά, έχουν στόχους και είναι πιο υγιείς από τους ανθρώπους που δεν είναι ευχαριστημένοι με τη ζωή τους και συνεχώς παραπονιούνται.