Μία από τις συνήθεις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ή χωρίς Δυσλεξία και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, είναι ο ορθός τονισμός των λέξεων. [2]
Το άγχος, η απροσεξία, η δυσκολία συγκέντρωσης, η παρορμητικότητα και η ελλιπής κατανόηση των κανόνων τονισμού μπορεί να είναι μερικές από τις αιτίες στις οποίες οφείλεται το φαινόμενο αυτό εξηγεί ο Φώτης Παπαναστασίου, ειδικός παιδαγωγός. [3]
Πολλά παιδιά πιστεύουν πως το τονικό σημάδι είναι περιττό όταν η λέξη είναι ορθογραφημένη. Ενώ για τα παιδιά με Δυσλεξία [4]ο τόνος δεν αποτελεί διαφοροποιητικό στοιχείο της λέξης και πολλές φορές προσπαθούν να βάλουν τόνους ενώ έχουν ολοκληρώσει αυτό που γράφουν, κάτι που απαιτεί περισσότερο χρόνο και προσπάθεια.
Η δυσκολία στη σωστή τονική απόδοση της λέξης δεν παρουσιάζεται μόνο στη γραφή αλλά και στην ανάγνωση
Γεγονός επηρεάζει την κατανόηση των νοημάτων, τη διατήρηση του χρωματισμού της φωνής αλλά και της αναπνοής με αποτέλεσμα το παιδί να νιώθει κόπωση και να μην κατανοεί επαρκώς αυτά που διαβάζει.
Εύκολες ασκήσεις τονισμού για τους μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες
Διαβάστε επίσης:
Οι «σπόροι» μεγαλώνουν σπόρους: η Praktiker φτιάχνει κήπους στα σχολεία της Αθήνας [5]