«Ακολουθώ φαρμακευτική αγωγή και δεν μπορώ να χάσω κιλά…»

«Ακολουθώ φαρμακευτική αγωγή και δεν μπορώ να χάσω κιλά. Τι να κάνω; Πρέπει να παίρνω τα συγκεκριμένα χάπια για ένα χρόνο ακόμα. Είμαι 26 χρόνων και νιώθω ότι το γεγονός αυτό απορροφά όλη τη διάθεση και την ενέργειά μου!».

Απαντά η Έφη Δέδε, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc

Ο ψυχολογικός παράγοντας είναι πολύ σημαντικός και κατανοώ το άγχος σου να χάσεις κιλά, αλλά πρέπει να έχεις θέληση, επιμονή και υπομονή για να τα καταφέρεις και πάνω από όλα στο θέμα της υγείας σας που χρειάζεται μια εξαιρετικά ισορροπημένη διατροφή. Καλό θα ήταν να είχες αναφέρει το είδος της αγωγής που ακολουθείς, προκειμένου να σου δώσουμε πιο εξειδικευμένες οδηγίες. Σύμφωνα με τα δεδομένα που αναφέρεις, καλό θα ήταν να ακολουθήσεις τις παρακάτω οδηγίες:

Να καταναλώνεις καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών.
Να καταναλώνεις τρόφιμα ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, ψωμί, καστανό ρύζι).
Να καταναλώνεις 2 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως.
Να καταναλώνεις 1,5-2lt υγρών ημερησίως (νερό, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, ημίπαχο γάλα, χυμοί, τσάι, ρόφημα κρόκου κοζάνης) για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός σου.
Να μειώσεις την κατανάλωση αλατιού, λόγω κατακράτησης υγρών που προκαλεί.
Να αποφεύγεις τρόφιμα με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη, όπως γλυκά, λευκό ρύζι, ψωμί.
Αποφεύγουμε τη ζάχαρη, καθώς και τα προϊόντα στα οποία προστίθεται.
Περιορίζουμε τα ζωικά λιπαρά αποφεύγοντας το βούτυρο, την κρέμα γάλακτος, το λίπος και την πέτσα στα κρεατικά, αλλά και τα προϊόντα στα οποία αυτά περιέχονται.
Περιορίζουμε την κατανάλωση τηγανητών.
Εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας σε φρούτα και λαχανικά (5 μερίδες καθημερινά).
Αυξάνουμε την κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων σε 1-2 φορές την εβδομάδα, καθώς έχει αποδειχτεί ότι περιορίζουν τη φλεγμονή και βελτιώνουν την ινσουλινοαντίσταση.
Τέλος, θα βοηθούσε η καταγραφή ενός ημερολογίου ημερησίας καταναλώσης τροφίμων, ώστε να ελέγχετε καλυτέρα κι εσείς η ιδία τον εαυτό σας.