- InfoKids - https://www.infokids.gr -

Αντιμετωπίστε δραστικά τη δυσκοιλιότητα της κύησης

Η δυσκοιλιότητα [1] είναι συχνό φαινόμενο κατά το 2° τρίμηνο της κύησης και οφείλεται στην μειωμένη κινητικότητα του εντέρου λόγω της συμπίεσης του από την μήτρα που έχει διογκωθεί. O μαιευτήρας- γυναικολόγος κ. Αλέξανδρος Τζαφεράκος [2] δίνει πολύτιμες συμβουλές για να περιορίσετε το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας.

• Να καταναλώνετε φυτικές ίνες (πράσινα και φρέσκα λαχανικά και φρούτα, σύκα, δαμάσκηνα, σταφύλια, πορτοκάλια).

• Να γυμνάζεστε (κατά προτίμηση να περπατάτε) γιατί με τη γυμναστική βελτιώνεται ο μυϊκός τόνος και ενεργοποιείται το έντερο.

Να πίνετε πολλά υγρά. [3]

• Καλό θα είναι να μην καταναλώνετε υπερβολικές ποσότητες κρέατος ή ψαριών, να αποφεύγετε τα ζωικά λίπη (βούτυρο και γάλα) καθώς και τις μεγάλες ποσότητες αλατιού γιατί αυτά έχουν κακή επίδραση στην λειτουργία του εντέρου.

• Προτιμάτε το ελαιόλαδο.

• Αντικαταστήστε την ζάχαρη με μέλι και το λευκό ψωμί με πιτυρούχο [4].

• Αν εργάζεστε να προτιμάτε την τουαλέτα του σπιτιού σας για να είστε ήρεμες και χαλαρές και φροντίστε να πηγαίνετε σε τακτές ώρες χωρίς να βιάζεστε.

• Αν νιώσετε την διάθεση να πάτε στην τουαλέτα μην το αναβάλλετε γιατί αυτό αποτελεί κακή άσκηση για το έντερο.

• Χρησιμοποιήστε γάλα μαγνησίας ή υπόθετα γλυκερίνης καθώς και ήπια καθαρτικά κατόπιν συνεννόησης μαζί μας. Υπάρχει επίσης ποικιλία από βότανα με καλά αποτελέσματα. Αποφύγετε τον υποκλυσμό γιατί μπορεί να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα.

• Καλό είναι η χρήση βαζελίνης γύρω από το ορθό για να διατηρείται ελαστική η γύρω περιοχή και να μην δημιουργηθούν αιμορροΐδες.