Τι πρέπει να τρώει ένα παιδί όταν είναι κρυωμένο ή έχει ίωση;

Σε έξαρση βρίσκονται οι παιδικές ιώσεις το τελευταίο διάστημα λόγω τόσο των απότομων εναλλαγών των καιρικών συνθηκών όσο και του συγχρωτισμού των παιδιών σε τάξεις και δραστηριότητες.

Μάλιστα,  σημαντικό ρόλο παίζει η χαλάρωση των μέτρων που είχαν ληφθεί στη διάρκεια της πανδημίας, τα οποία (κυρίως η χρήση της μάσκας) προστάτευαν όχι μόνο από τον κορωνοϊό, αλλά και από τις ιώσεις και την γρίπη.

Όπως εξηγεί παιδίατρος στο Ιnfokids.gr έχουν ήδη εμφανιστεί και τα πρώτα κρούσματα γρίπης στα παιδιά ενώ αρκετά παιδιά νοσούν με κορωνοϊό.

«Είναι μία εποχή που τα έχει όλα. Έχει ακόμα και γρίπη και μάλιστα με βαριά περιστατικά. Αυτό που συναντάται είναι να πάθουν γρίπη μόλις ιαθούν από κορωνοϊό. Είναι πολύ δύσκολο να αναγνωριστεί. Η γρίπη έχει βαριά νόσηση στα παιδιά, οδηγούν σε αφυδάτωση, δεν μπορούν να φάνε, υπάρχει μεγάλη εξάντληση» τονίζει η παιδίατρος.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείξουν οι γονείς, καθώς οι παιδικοί σταθμοί και τα σχολεία μετατρέπονται σε εστίες ιώσεων

Το ανοσοποιητικό σύστημα ενός παιδιού δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως κι αυτός είναι ο λόγος που τα παιδιά είναι πιο ευπαθή στις ιώσεις σε σχέση με έναν ενήλικα. Ωστόσο, οι γονείς είναι αυτοί που θα βοηθήσουν σημαντικά ένα παιδί να αντιμετωπίσει ή να ξεπεράσει την ίωση της εποχής εξηγεί η Ειρήνη Μαυράκη Διαιτολόγος- Διατροφολόγος.

Προσέχετε ώστε η διατροφή του παιδιού να είναι όλο τον χρόνο ισορροπημένη:

Φροντίστε να καταναλώνει καθημερινά ποικιλία φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η βιταμίνη C, που βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες αυξάνονται σε περίπτωση λοίμωξης.

Φροντίστε να καταναλώνει τακτικά μέσα στην εβδομάδα τροφές όπως άπαχο κρέας, ψάρια – θαλασσινά, αbγά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά, συκώτι, πράσινα λαχανικά, οι οποίες είναι πλούσιες σε διάφορα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες όπως φυλλικό οξύ, βιταμίνες Α, Ε, Β12, Β6, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, σελήνιο, μαγγάνιο και ψευδάργυρο όπου όλα μαζί διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία και άμυνα του οργανισμού ενός παιδιού.

Αυξήστε την ποσότητα σε ω3 κα ω6 λιπαρά μέσα από ψάρια, ξηρούς καρπούς, εμπλουτισμένα δημητριακά. Συμβάλλουν στην σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Καταναλώστε τροφές με προβιοτικά αλλά και πρεβιοτικά, όπως τα ζωντανά γιαούρτια, ξινόγαλα, κεφίρ αλλά και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα που προστατεύουν ιδιαίτερα το πεπτικό σύστημα από λοιμώξεις.

Περιορίστε τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά όπως τα έτοιμα γεύματα (junk food), τα αλλαντικά και τα λιπαρά κρέατα. Προτιμήστε σπιτικές συνταγές με δικά σας πιο υγιεινά υλικά.

Σκεφτείτε την ενυδάτωση τους παροτρύνοντας τα να πίνουν άφθονο νερό και μη αλκοολούχα ροφήματα που θα βοηθήσουν τη μεταφορά των θρεπτικών συστατικών, αλλά και των υδατοδιαλυτών βιταμινών.

Στην περίπτωση που η γρίπη πρόλαβε και σας χτύπησε την πόρτα κρατήστε την ψυχραιμία σας.

Αν το παιδί σας δεν έχει ιδιαίτερη όρεξη για φαγητό μην το πιέζετε να καταναλώσει μεγάλες ποσότητες τροφής.

«Ενυδατώστε» τον πεσμένο του οργανισμό με νερό, φρούτα και χυμούς που περιέχουν επίσης και βιταμίνες, οι οποίες και θα φέρουν γρηγορότερη ανάρρωση.

Καλή επιλογή για μία ίωση μπορεί να αποτελέσει μία σούπα λαχανικών ή κρέατος-κοτόπουλου. Δώστε γεύση και αντιοξειδωτικά στην σούπα, βάζοντας λεμόνι.

Επιλέξτε γιαούρτι, ιδιαίτερα για παιδιά που παίρνουν αντιβίωση.

Αποφύγετε τα «βαριά» φαγητά, όπως τα τηγανιτά, τις πολλές σάλτσες και τα καρυκεύματα.

Όταν το παιδί σας αρχίσει να αισθάνεται καλύτερα και ξεπεράσει την ίωση, πιθανόν να έχει χάσει λίγο βάρος. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς μέσα σε λίγες ημέρες θα δείτε πως θα επανέλθει στα φυσιολογικά του επίπεδα.

Σε γενικά πλαίσια μία διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, παράλληλα με την τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής όπως το πλύσιμο χεριών, θα θωρακίσουν τον οργανισμό ενός παιδιού ενάντια σε κάθε είδους ίωση.

Διαβάστε επίσης:

Προστατεύστε το μωρό σας από τις ιώσεις με 5 απλά βήματα

Παιδίατρος για παιδικές ιώσεις: Πότε μπορεί το παιδί να επιστρέψει στο σχολείο;

“Σαρώνουν” οι ιώσεις στα σχολεία – Καμπανάκι από τους παιδιάτρους – Εγκύκλιος του Υπ. Υγείας για την υγιεινή στις τάξεις