- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Aπό τον Σεπτέμβριο έρχεται το πολλαπλό βιβλίο σε όλα τα σχολεία

Το Υπουργείο Παιδείας [1] συνεχίζει τις πρωτοβουλίες που θα φέρουν νέα πνοή στο εκπαιδευτικό σύστημα, με όραμα την υλοποίηση του σχολείου του μέλλοντος.

Οι καινοτομίες και τα σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα αναμένεται να υλοποιηθούν από την νέα σχολική χρονιά 2021-22 καθώς όπως έχει προαναγγείλει και η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, [2] τα σχολεία θα εξοπλιστούν με διαδραστικούς πίνακες [3] και εργαστήρια ρομποτικής/ STEM [4], θα ενισχυθεί ο τεχνολογικός τους εξοπλισμός, θα αγοραστούν ψηφιακά εργαλεία για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, θα αναβαθμιστούν οι σχολικές ψηφιακές υπηρεσίες και τα προγράμματα σπουδών  θα είναι διαθέσιμα σε διαδραστικό, ψηφιακό περιβάλλον.

Το πολλαπλό βιβλίο επιστρέφει

Πλέον ήλθε η ώρα και τα ελληνικά σχολεία να κάνουν ένα άλμα στην ψηφιακή εποχή, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες [5]. O Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον ντερ Λάιεν, στο πλαίσιο της παρουσίασης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» στην Αρχαία Αγορά, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με πολίτες για το σχέδιο και έγινε εκτενής αναφορά στο όραμα για ένα σύγχρονο σχολείο, πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό, πιο ποιοτικό και ανοιχτό, υψηλότερων προσδοκιών και απαιτήσεων, που θα ανταποκρίνεται στην ανάγκη για πιο σφαιρική μόρφωση,

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός  “Το σχολείο του μέλλοντος είναι ένα σχολείο το οποίο θα διευρύνει το γνωστικό αντικείμενο το οποίο θα διδάσκεστε. Είναι ένα σχολείο το οποίο θα δίνει μεγαλύτερη αυτονομία σε δασκάλους και καθηγητές να διδάσκουν τη σχολική ύλη, προσαρμόζοντας την στο δικό τους τρόπο διδασκαλίας.  Ενδεικτικά θέλω να αναφέρω ότι την επόμενη εβδομάδα θα εγκρίνουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο ένα σχέδιο νόμου το οποίο για πρώτη φορά θα επιτρέπει στην χώρα μας το πολλαπλό βιβλίο. Θα μπορεί, δηλαδή, μέσα από μια λίστα εγκεκριμένων βιβλίων ο καθηγητής και ο δάσκαλος να διαλέγει το βιβλίο εκείνο το οποίο ταιριάζει καλύτερα στον ίδιο, στην ίδια και στους μαθητές του.”
Ουσιαστικά,  το «πολλαπλό βιβλίο» καταργεί την ύπαρξη του ενός και μοναδικού σχολικού βιβλίου, η οποία ταλαιπωρούσε εκπαιδευτικούς και μαθητές επί χρόνια.

Και αυτό γιατί το «ένα» βιβλίο, που υπήρχε ανά μάθημα στα σχολεία μας όλα τα προηγούμενα χρόνια, σε πολλές περιπτώσεις ήταν αμφίβολης ποιότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι για έχει νόημα στην πράξη η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου  προϋποθέτει την αναθεώρηση του τρόπου διδασκαλίας και εξέτασης των μαθημάτων, από τις πρώτες τάξεις κιόλας του Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου.