Απογευματινά σνακ για να περιορίσετε το τσιμπολόγημα των παιδιών

Τα ενδιάμεσα σνακ είναι πολύ σημαντικά για τα παιδιά, καθώς τα εφοδιάζουν με ενέργεια ανάμεσα στα κυρίως γεύματα. Είναι πολύ σημαντικό τα σνακ να είναι υψηλής θρεπτικής αξίας, ώστε να παρέχουν στα παιδιά εκτός από ενέργεια και βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και άλλα απαραίτητα στοιχεία για τη σωστή λειτουργία και ανάπτυξη του οργανισμού τους.

Το απόγευμα συνήθως είναι η ώρα που τα παιδιά έχουν την τάση να τσιμπολογάνε, είτε γιατί πεινάνε είτε από λαιμαργία, αναφέρει η Μαρία-Μαρίζα Νικολάου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος. Αυτό το τσιμπολόγημα πρέπει οι γονείς να το κατευθύνουν, έτσι ώστε να γίνεται σε καθορισμένη ώρα και ποσότητα, δηλαδή να μην γίνεται άστατα και πάντα με υγιεινές επιλογές.

Επιλογές για Απογευματινό Σνακ:

1. Πρώτη επιλογή είναι το αναντικατάστατο φρούτο, το μόνο που πρέπει να φροντίσουμε είναι να μη γίνεται βαρετό. Αυτό μπορούμε να το αποφύγουμε με ποικιλία και φαντασία, π.χ. σουβλάκια φρούτων, δηλαδή να βάλουμε σε ξυλάκια διάφορα πολύχρωμα εποχιακά φρούτα.

2. Σε ένα μπολάκι να βάλουμε ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια) με αποξηραμένα φρούτα (δαμάσκηνο, βερίκοκο, κράνμπερι), στο μείγμα αυτό μπορούμε να προσθέσουμε και λίγα δημητριακά ολικής αλέσεως. Έτσι, έχουμε ένα πολύ υγιεινό και θρεπτικό σνακ.

3. Γιαούρτι με δημητριακά ολικής άλεσης και μέλι ή με αποξηραμένα φρούτα.

4. Τοστάκι… διαφορετικό. Μπορούμε να αντικαταστήσουμε το κλασικό άσπρο ψωμί με ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο και να βάλουμε μέσα τυρί ή σπιτική σάλτσα από γιαούρτι και λαχανικά κομμένα σε διάφορα σχήματα.

5. Παστέλι με μούσλι και αποξηραμένα φρούτα.

6. Κέικ με αλεύρι ολικής και αποξηραμένα φρούτα.

7. Ρυζογκοφρέτες και χυμό φρούτων.

8. Πολύσπορα κριτσίνια ή κριτσίνια με καρότο ή σπανάκι

9. Μεσογειακά ντακάκια (κρίθινα παξιμαδάκια με ντομάτα, φέτα, ρίγανη)

10. Διάφορα smothies με φρούτα ή λαχανικά. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι είναι πολύ απολαυστική επιλογή.

Πρέπει να επισημάνουμε ότι τα παιδιά πολλές φορές, λόγω μίμησης ή επιρροής από φίλους στο σχολείο ή από την τηλεόραση, μπορεί να ζητήσουν κάποια σνακ χαμηλής θερμιδικής αξίας, όπως πατατάκια, γαριδάκια κ.ά. Οι γονείς δεν πρέπει να βιαστούν να τα «βαφτίσουν» κακά και απαγορευμένα, ώστε να μη δημιουργήσουν διατροφικά απωθημένα. Οπότε, μπορούν να τα προσφέρουν στο παιδί σε αραιά διαστήματα και σε μικρή ποσότητα, εξηγώντας πάντα τη διαφορά με τα υγιεινά. Έτσι, σιγά-σιγά τα παιδιά θα αποκτήσουν σωστή διατροφική συνείδηση.