Τι σημαίνει ένα όνομα και πως επηρεάζει τη ζωή μας;
Στην κλασική του τραγωδία Ρωμαίος και Ιουλιέτα, ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ έγραψε: «Τι σημαίνει ένα όνομα;» Και όπως αποδεικνύεται… αρκετά. Περισσότερο από ποτέ άλλοτε , ζούμε σε έναν κόσμο που ασκεί υπερβολική πίεση στις αποφάσεις που λαμβάνουν τώρα οι νέοι γονείς για το μέλλον των παιδιών του αύριο. Ενώ ορισμένες από αυτές τις αποφάσεις φαίνονται ασήμαντες, άλλες είναι πολύ φορτισμένες. Σύμφωνα με μια μελέτη της επενδυτικής πλατφόρμας eToro, μια συγκεκριμένη απόφαση μπορεί να προβλέψει την οικονομική σταθερότητα, την ικανότητα κερδών και τη συνολική επιτυχία του παιδιού σας: το όνομά του.
Η μελέτη ανέλυσε 12 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες του eToro για να ανακαλύψει ποιος είχε κάνει τις καλύτερες και τις χειρότερες οικονομικές επενδύσεις — και κατηγοριοποίησε αυτές τις πληροφορίες με τα ονόματα των γυναικών και των ανδρών.
Τα επιτυχημένα ονόματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του eToro για τους “καλύτερους οικονομικούς φορείς”, που κρίνονται από τις καλύτερες και τις χειρότερες αποδόσεις επένδυσης σε περίοδο ενός έτους, 10 ονόματα εμφανίζονται ως οικονομικά “καλύτερα”. Για τις γυναίκες, αυτά τα ονόματα:
Άννα
Μαρία
Λάουρα
Ελένη
Σάρα
Για τους άντρες, στην κορυφή της λίστας των δημοσιονομικών σοβαρών επενδύσεων είναι ονόματα όπως:
Ανδρέας
Σαμ
Άλεξ
Χριστόφορος
Ντάρεν
Η έρευνα του eToro χρονολογείται από το 2012 και σημειώνει ότι τα άτομα με τα ονόματα Matt και Graham είχαν επίσης εξαιρετικά καλή απόδοση σε πολλά προηγούμενα χρόνια (ένα είδος τιμητικής αναφοράς, IMO).
Τα αποτυχημένα επενδυτικά ονόματα
Τώρα, για τα άσχημα νέα: το eToro μέτρησε επίσης τα ονόματα των χρηστών στον ιστότοπό του που έπαιρναν τις λιγότερο επικερδείς από οικονομική άποψη αποφάσεις. Τα «χειρότερα» οικονομικά ονόματα για τις γυναίκες ήταν:
Κάρεν
Κλερ
Λίζα
Τζένιφερ
Ραχήλ
Τα ονόματα για τους άνδρες με τη χαμηλότερη απόδοση ήταν:
Αλί
Dan
Κρις
Ντομινίκ
Για τους περισσότερους από εμάς, είναι δύσκολο να υποστηρίξουμε ότι ένα όνομα είναι ένας άμεσος σύνδεσμος με το ποιος είσαι, τόσο όσον αφορά την εσωτερική όσο και την εξωτερική αντίληψη της οικονομίας. Αλλά πολλοί από εμάς δεν σκεφτόμαστε πώς τα ονόματά μας μπορούν να μας ανταμείψουν – ή να μας τιμωρήσουν – κατά τη διάρκεια της ζωής μας.
«Ένα όνομα δεν είναι απλώς κάτι που χρησιμοποιείτε για να ξεχωρίζετε τον εαυτό σας από τους άλλους· επηρεάζει επίσης τον τρόπο που σας βλέπουν οι άλλοι», σχολίασε ο Iqbal V. Gandham, διευθύνων σύμβουλος του eToro UK, μέσω του Study Finds. “Υπήρξε μια σειρά από έρευνες που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια που έδειξαν μια πολύ ισχυρή σύνδεση μεταξύ αυτού που αποκαλείτε ως όνομα στο παιδί σας και της μελλοντικής επιτυχίας του. Θα μπορούσε κυριολεκτικά να αποφέρει οφέλη, οπότε αφιερώστε χρόνο όταν επιλέγετε.”
Αλλά ποιος είναι αυτός ο σύνδεσμος, συγκεκριμένα, είναι μια πιο δύσκολη ερώτηση να απαντηθεί. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Κοινωνικής Ασφάλισης, τα κορυφαία ονόματα μωρών για κορίτσια το 2020 ήταν Olivia, Emma, Ava, Charlotte και Sophia, ενώ τα πιο δημοφιλή ονόματα αγοριών το 2020 ήταν Liam, Noah, Oliver, Elijah και William. Σαφώς, κανένα από αυτά τα δημοφιλή ονόματα δεν βρέθηκε στη λίστα ονομάτων του eToro για εκείνη τη χρονιά, επιτυχημένα ή αποτυχημένα. Μήπως αυτό σημαίνει ότι όλα τα μωρά που γεννήθηκαν με τα πιο δημοφιλή ονόματα μωρών του 2020 είναι καταδικασμένα για οικονομική καταστροφή;
Φυσικά και όχι.
Προφανώς, τα άτομα που συμμετείχαν στη λίστα του eToro ονομάστηκαν τουλάχιστον 18 χρόνια πριν από τη μελέτη (2002 ή νωρίτερα), καθώς τα άτομα δεν μπορούν να επενδύσουν χωρίς κηδεμόνα πριν φτάσουν στη νόμιμη ηλικία.
Αν και είναι διασκεδαστικό να το σκεφτόμαστε, αυτή η ασυμφωνία πραγματικά δείχνει ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε τις ταχέως μεταβαλλόμενες κοινωνικές προτιμήσεις του πληθυσμού στα ονόματα, κάτι που τελικά θα αλλοίωσε τα δεδομένα όταν αυτά τα παιδιά μπορούσαν να κάνουν οικονομικές επενδύσεις για τον εαυτό τους. Η δημοτικότητα των ονομάτων είναι μια δυναμική, συνεχώς μεταβαλλόμενη οντότητα, που αντικατοπτρίζει πολιτιστικές, τοπικές και γενεαλογικές προτιμήσεις… γεγονός που καθιστά αυτές τις στατιστικές πιθανώς σχετικές μόνο για μια συγκεκριμένη, συγκεκριμένη τομή του πληθυσμού.
Η μελέτη eToro δεν είναι η μόνη που προσπαθεί να προσδιορίσει τον αντίκτυπο του πώς ονομάζουμε τα παιδιά μας. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο Μπόλντερ αναφέρει ότι τα άτομα των οποίων το τελευταίο αρχικό είναι μεταξύ των αρχικών γραμμάτων του αλφαβήτου μπορεί να έχουν υψηλότερο επίπεδο επιτυχίας. Μια άλλη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Marquette υποστήριξε ότι άτομα με πιο παραδοσιακά ονόματα είναι πιο πιθανό να προσληφθούν από αυτά με μοναδικά ονόματα (στην πραγματικότητα, με μια απλή αναζήτηση στο Google, μπορείτε να βρείτε δεκάδες μελέτες που βασίζονται στο πώς ένα όνομα επηρεάζει την πρόσληψη εργασίας και τις διακρίσεις).
Και όμως, σύμφωνα με τον Δρ Stephen J Bush του Ινστιτούτου Roslin στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, τώρα – περισσότερο από ποτέ – οι νέοι γονείς απομακρύνονται από τα υπερβολικά δημοφιλή ονόματα για τα μωρά τους και στρέφονται υπέρ της μοναδικότητας στην επιλογή του ονόματος τους. «Η ταχύτητα με την οποία οι σύγχρονες επιλογές ονομάτων πέφτουν και δεν ευνοούνται αντανακλά την αυξημένη έκθεσή τους και τη διαρκή επιθυμία των ανθρώπων για ιδιαιτερότητα», λέει ο Μπους.
Υπάρχουν πολλές επιλογές που πρέπει να γίνουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενός ατόμου ως γονείς, και ενώ είναι καλό να εκτιμούμε τα επιστημονικά και στατιστικά δεδομένα γύρω από τα ονόματα, τελικά (όπως και σε μεγάλο μέρος της ζωής), η επιτυχία ενός παιδιού εξαρτάται από πολλούς, πολλούς παράγοντες. Τι σημαίνει λοιπόν ένα όνομα και τι κρύβει για το μέλλον του μωρού σας; Μόνο ο χρόνος – και ένα όνομα που αγαπάς – θα πει.
Πηγή: https://www.scarymommy.com