- Infokids.gr - https://www.infokids.gr -

Δάσκαλος διάβασε το ποίημά του στην τάξη: Τα σχόλια των μαθητών αποδεικνύουν ότι τα παιδιά είναι το μέλλον

Πριν από λίγες ημέρες, παραμονές τις 28ης Οκτωβρίου μίας χρονιάς εντελώς διαφορετικής, με νέα δεδομένα, ο δάσκαλος του 10ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας [1], Φώτης Μυλωνάς, έγραψε ένα ποίημα για τη νέα τάξη πραγμάτων στα σχολεία.

Μαθήματα με μάσκες, διαλείμματα με μάσκες, γιορτές στις σχολικές τάξεις [2] με τα συναισθήματα ανάμεικτα. Κοιτώντας αυτά τα προσωπάκια ο κ. Μυλωνάς εμπνεύστηκε τη «Μάσκα».

Διαβάστε επίσης: «Η μάσκα»: Το ποίημα – γροθιά ενός δασκάλου για την φετινή γιορτή της 28ης Οκτωβρίου μέσα στις τάξεις [3]

Όπως είπε στο Infokids.gr ο κ. Μυλωνάς, οι μικροί μαθητές της πρώτης δημοτικού (Α’1), αφού άκουσαν αργά και προσεχτικά το ποίημα «Η ΜΑΣΚΑ», έκαναν κάποια σχόλια κάνοντάς τις παρακάτω ερωτήσεις.

«Στην ερώτηση τι νιώσατε όταν ακούσατε το ποίημα, απάντησαν: Αρχικά, ένας από τους μαθητές είπε ότι ο άνθρωπος δεν έπρεπε να κάνει όλα αυτά. Στη συνέχεια μια μαθήτρια είπε ότι όλη η συμπεριφορά του ανθρώπου δεν είναι σωστή», σημείωσε ο δάσκαλος.

Και συνέχισε: «Ένα κορίτσι συμπλήρωσε πως δεν πρέπει να σκοτώνουμε ο ένας τον άλλο για πράγματα. Ένα άλλο παιδί από τις πίσω θέσεις της αίθουσαν συμπλήρωσε, λέγοντας με έντονο ύφος ότι ο άνθρωπος δεν έπρεπε να κάνει όλα αυτά. Ένα άλλο παιδί χαρακτήρισε τον άνθρωπο ως πολύ κακό!!»

«Τέλος μια μαθήτρια έκανε το εξής σχόλιο: ” Αν σκοτώνεις κάτι, χωρίς να το καταλάβεις σκοτώνεις τον εαυτό σου!”», ανέφερε ο κ.Μυλωνάς.

«Στη συνέχεια τούς ρώτησα τι θα πρέπει να κάνει ο άνθρωπος για να αλλάξει. Ένα από τα παιδιά είπε ότι ο άνθρωπος θα πρέπει να σταματήσει να πολεμάει!Ένα άλλο είπε ότι θα πρέπει να αρχίσει να σέβεται τα φυτά και τα ζώα που ζουν κι αυτά στον πλανήτη μας!», συνέχισε ο κ.Μυλωνάς.

«Μια χαμηλόφωνη μαθήτρια είπε πως ο άνθρωπος θα πρέπει να κάνει φίλους του ζώα και να μην τα σκοτώνει. Μια άλλη είπε ότι ο άνθρωπος πρέπει να μη βρωμίζει το περιβάλλον και να το κρατάει καθαρό», επεσήμανε.

Καταλήγοντας σε ένα συμπέρασμα με αυτήν τη βιωματική άσκηση, ο κ.Μυλωνάς ανέφερε: « Διαπιστώνουμε ότι τα παιδιά συνειδητοποιούν το βάθος του προβλήματος και αντιλαμβάνονται τι έφταιξε και φτάσαμε στο σημείο να φοράμε μάσκες όλοι οι άνθρωποι.Προσπαθούν να βρουν λύσεις»

Μάλιστα, όπως μάς δήλωσε ο κ.Μυλωνάς, «ο καθηγητής εικαστικών του σχολείου ο κ. Απόστολος Μπακογιάννης δέχτηκε να δημιουργήσει το περίγραμμα μια ζωγραφιάς [4] σε κόλλα Α4 με εικόνες που αποτυπώνονται στο ποίημα, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορέσουν να εκφράσουν τις σκέψεις τους και με αυτόν τον τρόπο».

Δείτε πώς οι μαθητές χρωμάτισαν το ποίημα: